Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:56:58 GMT

وعده کوشنر درباره تشکیل کشور مستقل فلسطینی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۴۵۶۵

وعده کوشنر درباره تشکیل کشور مستقل فلسطینی

کوشنر در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبر «اسکای نیوز عربی» متعلق به امارات متحده عربی، ادعا کرد: طرح ترامپ راهی برای دست یابی فلسطینی ها به کشور است و آمریکا طرحی واقع بینانه برای فلسطینی ها ارائه داده است.

وی افزود: رییس جمهوری آمریکا در خصوص تشکیل دو کشور از طریق طرح صلح وعده هایی داده و ما اکنون منتظر پاسخ مثبت رهبران فلسطین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داماد ترامپ گفت: اگر فلسطینیان موافق مذاکره باشند، فرصت های کاری، سرمایه گذاری و طرح های بسیاری پیش روی خود خواهند داشت.

کوشنر مدعی شد که طرح آمریکا فرصتی بی سابقه برای فلسطینیان جهت حل مسئله شان ایجاد کرده است و اگر آنها بخواهند کشوری تشکیل دهند، باید به شروطی که همه کشورها به آن پایبند هستند، ملتزم باشند و پس از آن می توانیم مذاکره کنیم.

مشاور ترامپ گفت: قدس برای همه مردم، معنای زیادی دارد. بخشی از این شهر وجود دارد که ممکن است نظر فلسطینی ها را برای انتخاب به عنوان پایتخت کشور جلب کند، اما اماکن عبادی وضعیت دیگری دارند.

کوشنر در مصاحبه با شبکه خبری «العربیه» عربستان سعودی، نیز مدعی شد که با طرح صلح ترامپ در خاورمیانه، اسرائیل برای نخستین بار راه حل تشکیل دو کشور را پذیرفت.

وی گفت: فلسطینیان چندین دهه است که برای تشکیل کشور می جنگند و این نخستین بار است که اسرائیل با تشکیل کشور مستقل موافقت می کند.

کوشنر درباره پایتخت مردم فلسطین نیز ادعا کرد: پایتخت پیشنهادی کشور فلسطین در طرح ترامپ، در قدس شرقی است. فلسطینیان اگر به نقشه نگاه کنند می توانند تصمیم بگیرند که پایتخت کشورشان کجا باشد. همچنین مرزهای قدس از سال ۱۹۶۷ تاکنون طی سال های اخیر تغییر کرده است.

داماد ترامپ ادامه داد: هر مسلمانی می تواند در مسجد الاقصی نماز بخواند و اردن سرپرست اماکن مقدس در قدس باقی خواهد ماند.  

وی با بیان اینکه فلسطینیان می توانند درباره بندهایی که با آن مسئله دارند را مناقشه کنند، هشدار داد: اگر این طرح امروز اجرا نشود اوضاع در آینده بدتر خواهد شد. ما از اسرائیل تعهد گرفتیم که ساخت شهرک سازی را ۴ سال متوقف کند. ۴ سال فرصت خواستیم که رهبران کنونی و آتی فلسطین نیز این طرح ترامپ را بررسی کنند.

کوشنر در خصوص آوارگان فلسطینی نیز گفت: اراضی که جزو کشور فلسطین خواهد بود دو برابر آنچیزی است که امروز فلسطینی ها دارند. آوارگان نیز در کشور آتی فلسطین اسکان داده خواهند شد.

این در حالی است که ناظران و کارشناسان معتقدند که طرح معامله قرن، حقوق مشروع فلسطین را به طور کامل نادیده گرفته و تنها در راستای خدمت به منافع اسرائیل تدوین شده است. بر اساس این طرح شهرک هایی که رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی کرانه باختری ساخته، متعلق به این رژیم است. 

«دونالد ترامپ» روز سه‌شنبه به وقت محلی همراه با «بنیامین نتانیاهو»  نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح سازش خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد.

وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

برچسب‌ها امریکا دونالد ترامپ مسجدالاقصی اسرائيل قدس فلسطین رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری داستان معامله قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امریکا دونالد ترامپ مسجدالاقصی اسرائيل قدس فلسطین رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ امریکا دونالد ترامپ مسجدالاقصی اسرائيل قدس فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم

آفتاب‌‌نیوز :

خلیل الحیه در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه با این خبرگزاری در استانبول انجام داده همچنین تاکید کرد که حماس آمادگی دارد به سازمان آزادی‌بخش فلسطین بپیوندد تا یک دولت واحد برای غزه و کرانه باختری تشکیل شود.

این اظهارات مقام ارشد حماس می‌تواند امتیاز قابل توجهی برای اسرائیل به شمار رود چرا که این گروه فلسطینی همواره تاکید کرده که مبارزه خود را تا زمان نابودی اسرائیل ادامه خواهد داد. الحیه که از مقام‌های بلندپایه حماس به شمار می‌رود که در مذاکرات برای آتش بس و تبادل گروگان‌ها حضور داشته در این مدت گاهی لحن تند و مخالف و گاهی هم بیان آشتی‌جویانه‌ای داشته است.

او در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد که «حماس آمادگی دارد حدود کشور فلسطینی را بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی که تاکید دارد باید در امتداد مرز‌های پیش از جنگ ۱۹۶۷ تشکیل شود، بپذیرد.»

او در خصوص اینکه اگر چنین اتفاقی بیفتد چه سرنوشتی در انتظار حماس خواهد بود گفت: «آن‌وقت شاخه نظامی ما منحل می‌شود. تجربیات افرادی که با اشغالگران جنگیدند چه شده است؟ وقتی به استقلال رسیدند و حقوق خود را کسب کردند به احزاب سیاسی تبدیل شدند و نیرو‌های مبارز هم به ارتش ملی پیوسته‌اند.»

الحیه نگفت که آیا استقبال آشکار او از راه حل دو دولتی به منزله پایان دادن به درگیری فلسطین با اسرائیل است یا گامی موقت به سوی هدف اعلام شده این گروه برای نابودی اسرائیل.

تشکیلات خودگردان فلسطین امیدوار است که یک کشور مستقل در کرانه باختری، اورشلیم شرقی و غزه ایجاد کند، مناطقی که اسرائیل در جنگ ۱۹۶۷ در خاورمیانه تصرف کرد. در حالی که جامعه بین المللی به شدت از چنین راه حل دو دولتی حمایت می‌کند، دولت تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، آن را رد می‌کند.

اسرائیل می‌گوید که از زمان آغاز جنگ، اکثر گردان‌های اولیه حماس را منهدم کرده است، اما چهار گردان باقی‌مانده در رفح مخفی شده‌اند. اسرائیل استدلال می‌کند که حمله به رفح برای پیروزی بر حماس ضروری است.

الحیه، اما می‌گوید که چنین حمله‌ای نمی‌تواند به نابودی حماس بینجامد. او گفت که تماس‌ها بین رهبری سیاسی خارج و رهبری نظامی در غزه بدون وقفه در جریان است و تماس‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌ها با مشورت بین دو گروه انجام می‌شود.

جنگ غزه نزدیک به هفت ماه طول کشیده و مذاکرات آتش بس متوقف شده است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود