Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:37:02 GMT

سیستان و بلوچستان در سوگ شهادت حضرت فاطمه(س)

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۴۸۴۷

سیستان و بلوچستان در سوگ شهادت حضرت فاطمه(س)

مردم ولایتمدار و مرزدار سیستان و بلوچستان با حضور در مساجد و حسینه‌ها در سوگ بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) به عزاداری و مرثیه سرایی پرداختند.

سردر اماکن عمومی، مساجد، خانه‌ها و مغازه‌های شهر و روستاهای سیستان و بلوچستان در غم فراق دخت رسول اکرم(ص) با نصب پارچه و پرچم سیاه پوش شده است.

از شب گذشته برنامه های سوگواری و عزاداری با حضور شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) در مساجد، بقاع متبرکه و حسینه‌های سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مراسم عزاداری و دسته‌روی ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به صورت محوری همزمان با دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان با حضور با شکوه مردم عزادار در شهرستان زاهدان برگزار شد.

عاشقان اهل بیت(ع) در سیستان و بلوچستان با برافراشتن پرچم‌های سیاه در میدان‌ها، معابر عمومی و سر در خانه هایشان شهادت فاطمه الزهرا(س) را گرامی داشتند.
مراسم دسته روی و تجمعات فاطمی نیز به مناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) از جمله در شهرستان زاهدان، زابل، زهک، خاش، ایرانشهر، دلگان، چابهار، کنارک، هامون، هیرمند، نیمروز، میرجاوه، سراوان و نیکشهر سیستان و بلوچستان برگزار شد.

سوگواران دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه الزهرا(س) همچنین با بر پایی مجالس نوحه خوانی، مرثیه سرایی و سینه زنی در نقاط مختلف استان در سوگ آن حضرت اشک ماتم ریختند.

امام جماعت مسجد المهدی (ع) زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیروی از سیره حضرت فاطمه (س) یک افتخار بزرگ برای مسلمانان است.
حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها متعلق به زنان بلکه الگویی برای همه اقشار جامعه است.
وی با اشاره به عقب ماندگی‌هایی که در زمینه انتقال مبانی فکری اسلام در خصوص زن در عرصه بین المللی وجود دارد، اظهار داشت: کارهای خوبی به برکت نظام جمهوری اسلامی درخصوص منزلت و جایگاه زن صورت گرفته، اما نیازمند کار بیشتر و تشکیل جبهه های انتقال مبانی فکری اسلام است.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: گرامیداشت روز میلاد این بانوی بزرگوار در واقع تلاشی در جهت افزایش آگاهی‏‌های جامعه نسبت به نقش های چندگانه، موثر و پویای زنان در خانواده در راستای تکریم مقام زن و مادر است.
وی خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه (س) عالی ترین نمونه همسرداری و تربیت فرزندان، اخلاص و ایمان بودند.
حجت الاسلام و المسلمین اصغری حسامیه بیان کرد: زهرای مرضیه (س) در زندگی کوتاه خود توانستند به عنوان انسانی برتر و سرور زنان عالم مطرح شوند و آنچه که ایشان را به این مرحله رساند، تقوا و بندگی خالصانه اش به درگاه باری تعالی بود.
امام جمعه زابل نیز گفت: وجود نازنین فاطمه زهرا (س) برای همه پر از خیرات و برکات بوده و ذکر تسبیحات آن حضرت بعد از پایان هر نماز برابر با بیش از هزار رکعت نماز مستحبی است.
حجت الاسلام علی اکبر کیخا با بیان اینکه زنان در اسلام دارای جایگاه بالا و مقام ارزشمندی هستند اظهار داشت: مادران ایران زمین باید فرزندانی تربیت کنند تا حضرت زهرا(س) را الگوی خودشان قرار دهند.
وی بیان کرد: امام علی (ع) و حضرت فاطمه(س) فرزندانی را در خانه های خشتی و گلی تربیت کردند که تاریخ را مات و مبهوت کردند.
امام جمعه زابل تصریح کرد: زنان و دختران ایران اسلامی باید با الگو پذیری از حضرت زهرا (س) و بصیرت افزایی و تبعیت از ولایت، توطئه های دشمنان را خنثی کنند.
 

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان شهادت حضرت فاطمه زهرا هیأت عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان شهادت حضرت فاطمه زهرا هیأت عزاداری سیستان و بلوچستان شهادت حضرت فاطمه زهرا هیأت عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل

(تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل

دیگر خبرها

  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • ناگفته‌های دردناک زنان سیستان و بلوچستان از وضع آب شرب: خیلی بو میده! | فیلم
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!
  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان