Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@16:40:40 GMT

تشکیل 8 درس استثنایی در مناطق روستایی خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۴۹۷۴

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: یکی از اهداف مهم در حوزه استثنایی، توسعه این حوزه در مناطق روستایی است که تاکنون هشت کلاس درس استثنایی در مناطق روستایی استان تشکیل شده است.

علی متقیان در چهارمین جلسه  مدیران مدارس استثنایی و مدیران مراکز اختلالات ومشکلات  ویژه یادگیری استان اظهارکرد: یک هزارو 639دانش آموز با نیاز ویژه استان در 306 مدرسه عادی تحصیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک هزارو 387 دانش آموز استثنایی نیز در 79 مدرسه استثنایی تحصیل می کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، متقیان ادامه داد: تحصیل دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس عادی طرح تلفیقی و فراگیر نام دارد که یک هزارو 639 نفر در306 مدارس تحصیل می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه  سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان  به 100 درصد اهداف دست یافته ایم که بیش از 18 هزار نو آموز مورد سنجش قرار گرفته اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: به همت همکاران حوزه استثنایی پنج کتاب در زمینه یادگیری تالیف شده است که برای سال جاری 730 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح خدمات حمایتی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه اعم از هزینه های جراحی، کاشت تعمیر یا تعویض قطعات حلزون، داروهای مستمر، خدمات بیمارستانی مانند جراحی، بستری و شیمی درمانی، خدمات پاراکلینکی، خدمات حمایتی مداخله ای و هم چنین خدمات ویژه دندانپزشکی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای اولین بار در کشور پایگاه سنجش  به صورت دائمی در استان فعال شده که  دو روز در هفته خدمات شنوایی سنجی و بینایی سنجی برای دانش آموزان  عادی ارائه می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانش آموزان استثنائی مدارس استثنایی خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۴۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ماجرای هولناک خفگی دانش‌آموز ۷ ساله و نجات جان او توسط معلمش

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904391

دیگر خبرها

  • ببینید | ماجرای هولناک خفگی دانش‌آموز ۷ ساله و نجات جان او توسط معلمش
  • خراسان شمالی میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • قیمت خرید کتاب‌های درسی اعلام شد+ تقویم زمانی سفارش
  • قیمت خرید کتاب‌های درسی اعلام شد+ تقویم زمانی سفارش کتاب‌های درسی
  • مدیریت دیده بانی دریایی کشف پیش دوستانه تشکیل شد
  • گلستان پایلوت بسیاری از طرح های آموزش و پرورش است
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • برپایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دختران دانش آموز
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد