Web Analytics Made Easy - Statcounter

جیمز جفری نماینده دولت آمریکا در امور سوریه و امور نیروهای ائتلاف مبارزه با داعش، امروز به رویترز گفت: ما مشتاقیم که در آینده نزدیک با دولت عراق تبادل نظر جامعی در مورد چهارچوب کلی روابط راهبردی انجام دهیم.

به نوشته رویترز، مجلس عراق به تازگی و پس از آنکه یکی از پهپادهای آمریکایی سردار سلیمانی و یکی از رهبران بلندپایه حشد الشعبی را ترور کرد، رای به خروج 5 هزار نیروی این کشور از خاک عراق داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت که عملیات های ائتلاف تحت امر آمریکا هنوز در عراق متوقف است و توجه به حفاظت از نیروها و گفت و گو با بغداد پیرامون مسیر پیش روی روابط معطوف است.

به گفته این دیپلمات، آمریکا از نقش احتمالی آتی ناتو در سوریه و عراق حمایت می کند.

به گفته جفری، هفته پیش فعالیت های داعش در سوریه و عراق افزایشی نداشت ولی سطح فعالیت این گروه کماکان نگران کننده است.

اقدام قاطع پارلمان عراق در تصویب خروج نظامیان آمریکایی و نیروهای هم پیمان آن از عراق، باعث تکاپوی آمریکایی ها برای یافتن راهی با هدف توجیه ادامه حضور نظامی در این کشور جنگ زده شده است.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش ناتو سوریه آمریکا عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش ناتو سوریه آمریکا عراق گروه تروریستی داعش ناتو سوریه آمریکا عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز جمعه در دیدار با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود در پکن تاکید کرد که پس از دیدار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و شی جین پینگ همتای چینی او در ماه نوامبر در سانفرانسیسکو، روابط دو کشور شروع به تثبیت کرده است.

وزیر خارجه چین در عین حال افزود که عوامل منفی بر روابط بین واشنگتن و پکن انباشته شده است و روابط دو کشور با انواع مشکلات روبرو است، زیرا حقوق مشروع چین در زمینه توسعه به طور غیرقابل توجیهی سرکوب شده و منافع اساسی آن زیر سوال رفته است.

وانگ یی همچنین با تاکید بر اینکه ایالات متحده نباید از خطوط قرمز پکن در رابطه با حاکمیت، امنیت و منافع توسعه عبور کند، خاطرنشان کرد: تعهد به ثبات موضوعی جدی است که پکن و واشنگتن با آن روبرو هستند و میزان صداقت و توانمندی‌های آنها را به آزمایش می‌گذارد.

وی توضیح داد: اخیراً واشنگتن به دستیابی به متحدان ادعایی ادامه می‌دهد، دائماً تنش‌های منطقه‌ای را در دریا بالا می‌برد و شعله‌ور می‌کند و استقرار سیستم بازدارندگی علیه چین را تسریع می‌بخشد، در حالی که به تشدید تحریم‌های یکجانبه ادامه می‌دهد و فعالانه در محاصره فناوری مشارکت می‌کند.

وزیر چینی تصریح کرد که ایالات متحده به فهم نادرست خود از مواضع چین و ترویج سیاست بازدارندگی در مقابل آن ادامه می دهد، اما در مقابل، چین همکاری، توسعه، ثبات و نتایج برد-برد را برای جهان به ارمغان می آورد.

وانگ یی خاطرنشان کرد: واشنگتن نمی تواند همیشه از منظر جنگ سرد به جهان نگاه کند و همیشه نمی تواند یک چیز را بگوید در حالی که چیز دیگری را انجام می دهد.

در مقابل، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در آغاز مذاکرات روز جمعه با همتای چینی خود که درباره افزایش اختلافات بین دو قدرت هشدار داد، ابراز امیدواری کرد که در این زمینه پیشرفت حاصل شود.

بلینکن در دومین سفر خود به چین در کمتر از یک سال گذشته، تأکید کرد که در جریان مذاکرات در پکن موضوعات حساسی مانند رویه‌های تجاری چین و حمایت پکن از مسکو و همچنین موضوع تایوان را واضح و مستقیم مطرح خواهد کرد.

کد خبر 6089002

دیگر خبرها

  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است