Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان از استقبال بسیار خوب هیات های تجاری کشور عراق از نهمین نمایشگاه توانمندی های تولیدی، صنعتی و خدمات فنی و مهندسی استان خوزستان در دومین روز برپایی این نمایشگاه خبر داد.

اخلاق محمدیان در حاشیه نشست مشترک هیات تجاری عراقی با تولید کنندگان ایرانی که شامگاه چهارشنبه در سالن همایش های منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته و همزمان با آیین افتتاح نمایشگاه هیاتی تجاری از عراق ضمن حضور در این مراسم از تمام غرفه های موجود بازدید کرد و امشب نیز با حضور در غرفه شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در حال انجام آخرین مذاکرات و رایزنی ها برای انعقاد قراردادها برای تامین کالاهای مورد نیاز کشورشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: این هیات تجاری عراقی برای انعقاد تفاهمنامه هایی با تولید کنندگان استان خوزستان در زمینه های صنعت غذا، نفت، تلفن همراه و مبلمان اداری و آموزشی در حال رایزنی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان با اشاره به استقبال بسیار خوب هیات های تجاری عراق از نهمین نمایشگاه توانمندی های تولیدی، صنعتی و خدمات فنی و مهندسی استان خوزستان که در محل مرکز نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد اروند برپا شده است، افزود: مراجعان که بیشتر آنان تاجر و سرمایه گذارند از این همه رشد تولید در کشورمان اظهار خوشحالی کردند و قول دادند که در نمایشگاه فعلی و نمایشگاه های مشابه یافته، حضور بیشتری پیدا کنند.

محمدیان ضمن اشاره به درخواست هیات های تجاری عراق حاضر در این نمایشگاه برای برپایی نمایشگاه مشترک میان تولید کنندگان و صنعتگران خوزستان با عراقی ها در شهر بصره، بیان کرد: تجار و سرمایه گذاران عراقی حاضر در نمایشگاه از ما خواسته اند تا در زمینه برگزاری نمایشگاه های مان در عراق اطلاع رسانی بیشتری انجام شود تا هیات های تجاری زیاد تری از این فرصت ها و ظرفیت هایی که در قالب نمایشگاه ایجاد می شود، بهره لازم را ببرند.

او همچنین با اشاره به حضور یکی از سرمایه گذاران چینی در این نمایشگاه اضافه کرد: این سرمایه گذار به عنوان یکی از اعضای هیات عراقی حاضر در نمایشگاه تمایل اش برای انعقاد قرارداد همکاری در زمینه نفت و گاز آمده است که بر همین مبنا با شرکت های فعال در این باره که در نمایشگاه حاضرند مذاکراتی را آغاز کرده تا از این بابت هم بتواند استفاده لازم را ببرند، نفت و گاز یکی از ظرفیت های خوب استان خوزستان به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا هیات های تجاری از کشورهای عراق، عمان و سوریه به نهمین نمایشگاه توانمندی های تولیدی، صنعتی و خدمات فنی و مهندسی استان خوزستان بیایند، تصریح کرد: در حال حاضر هیات های مختلفی از عراق ضمن حضور در منطقه آزاد اروند از این نمایشگاه بازدید می کنند و انتظار می رود تا ظرف یکی دو روز آِینده هیات های تجاری کشور عمان و سوریه نیز در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

او با تاکید دوباره بر تمایل هیات های تجاری عراقی ها در برپایی نمایشگاه مشترک در بصره افزود: در این نمایشگاه ۱۳۳ تولید کننده و صنعتگر محصولاتشان را عرضه کرده اند که تنها ۱۰ درصد از صنایع استان را شامل می شود و این در حالیست که ظرفیت استان در این زمینه بسیار بالا و البته متنوع است که می توانیم آنها را به تجار و بازرگانان سایر کشورها عرضه کنیم.

محمدیان در پایان بیان کرد: برای برگزاری نمایشگاه مشترک ما آمادگی داریم اما انجام این کار منوط به فراهم شدن شرایط در کشور عراق است، چنانچه روال معمول برپایی نمایشگاه ها در عراق طی و شرایط مهیا شود به طور حتم نمایشگاه مشترکی را سال آینده در بصره برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار برنا، نهمین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی صنعتی و خدمات فنی مهندسی استان خوزستان شامگاه سه شنبه هشتم بهمن در محل مرکز نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد اروند آغاز به کار کرد و تا یازدهم بهمن ماه جاری بر پا است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تولید ملی نمایشگاه خوزستان منطقه آزاد اروند شهرک های صنعتی شهرک های صنعتی اروند تجار عراقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر دوشنبه، با همراهی محمد علیمهری معاون اقتصادی و حضور تیم اقتتصادی همزمان با سومین روز از برگزاری نمایشگاه ایران «اکس پو ۲۰۲۴» از شرکت های شهرک های صنعتی استان تهران مستقر در این نمایشگاه بازدید کرد.

بر اساس این گزارش استاندار تهران ضمن بررسی مشکلات و موانع موجود در شهرک صنعتی با تولیدکنندگان به گفتگو پرداخت.‌

گفتنی است که طی این بازدیدها مقرر شد موانع، مشکلات وچالش های این تولید کنندگان با برگزاری جلسه ای بررسی و رفع شود.

کد خبر 6092245

دیگر خبرها

  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین