Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی _ نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: خوشبختانه در 4دهه اخیر کارنامه درخشانی از نظام جمهوری اسلامی برجای مانده است که پرونده پزشکی نظام از بزرگترین، مهمترین و درخشان‌ترین کارنامه‌هاست.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 10بهمن در هفتمین همایش کشوری قرآن، عترت و سلامت که در سالن شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، گفت: عالمان دینی و بزرگان علمی حق بزرگی برگردن ما دارند که باید ادا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کتاب‌سوزی اقدامی اشتباه است و هیچ روحانی دست به این اقدام نمی‌زند، انجام چنین اقداماتی 100درصد نادرست است، تمامی کتب از قداست خاص خود برخوردارند، ما برای رسیدن به اصل مباحث دینی نیاز به کتاب‌های مختلف حتی کتب فرق‌ضاله داریم با در اختیار داشتن این کتاب‌ها می‌توان مسائل اصلی اسلامی و قرآنی را بهتر گوشزد کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ضمن تقدیر از زحمات جامعه پزشکی و ... اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب در طول 40سال ایجاد تحولات عظیم در عرصه‌های مختلف همچون پزشکی است، در طول این 4دهه پزشکانی متعهد، متخلق به اخلاق اسلامی و متخصص تربیت شدند که توانستند در سطح جامعه اثرات خوبی از خوی برجای گذارند.

این مقام مسئول از ارتقای سطح علمی در حوزه تجهیزات پزشکی، داروسازی و ... در کشور ابراز خرسندی کرد و افزود: خوشبختانه در این 4دهه کارنامه درخشانی از نظام جمهوری اسلامی برجای مانده است که پرونده پزشکی نظام از بزرگترین، مهمترین و درخشان‌ترین کارنامه‌هاست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی لزوم زاد و ولد پاک و ازدواج سالم را مورد تأکید قرار دانست و اضافه کرد: داتشگاهیان، طلاب و مسئولان ذی‌ربط در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند در این حوزه باید سیاستگذاری کرد؛ چراکه اهمیت خانواده برهمگان روشن است و سهل‌انگاری در این بخش قابل قبول نیست.

وی بااشاره به پزشکان وارداتی سال‌های قبل از انقلاب، اضافه کرد: نظام پزشکی باید بهداشت، درمان و آموزش را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد، اگر در این مسیر موفق عمل شود قطعا از بن‌بست‌ها نجات پیدا می‌کنیم.

امام جمعه اراک تأکید کرد: امروز از نظر دانش پزشکی در زمره کشورهای تراز اول دنیا هستیم، در طول این سال‌ها در حوزه تربیت نیروهای متخصص و نخبه‌پروری کم کار نشده است، ابزار و ادوات پزشکی امروز با ابزار سال‌های قبل از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی افزود: کشور در بخش تربیت نیروی متخصص پزشکی کمبودی ندارد و باید از همین عامل برای جبران خلأهای موجود استفاده کرد، این مهم از افتخارات جامعه پزشکی است که می‌تواند در عرصه بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: عالم نسخه واحدی دارد و نسخه‌ها باهم در ارتباط هستند باید برای رسیدن به اهداف متعالی موازین الهی را حفظ کرد و از اصول نباید تخطی کرد. هر نوع رفتار نامناسب که برخلاف موتازین الهی باشد آسیب‌زاست.

وی بابیان اینکه علل مرگ‌و‌میرهای امروزی باید در حوزه آسیب‌شناسی قرار گیرد، اظهار کرد: استرس یکی از عوامل مرگ‌و میرهای فعلی محسوب می‌شود، پزشکان باید پاسخ دهند چه میزبان دغدغه رفع استرس دارند، دشمنان در حال ترویج فساد، روابط نامشروع و استفاده از مشروب برای کاهش استرس هستند، همه ما وظیفه داریم در برابر این هجمه دشمن ایستاده و راهکار عملیاتی منطبق با آیات قرآن ارائه دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش پایانی سخنان خود به فعالیت 50مدرسه پیش حوزوی در سطح استان در دو گروه بانوان و آقایان اشاره و تصریح کرد: ایجاد مدارس حوزوی و آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان با قرآن به ویژه آیات کاربردی می‌تواند از عوامل کاهنده استرس باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا ایکنا مرکزی آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان آیت الله دری نجف آبادی کارنامه درخشان استان مرکزی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و پنجمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی و دولتی مرتبط با صنعت تجهیزات پزشکی کشور به ریاست رئیس پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، امین‌رضا خالقیان دبیر نمایشگاه با برشمردن اقدامات انجام شده تاکنون، در خصوص فعالیت کمیته‌های رویدادهای جانبی نمایشگاه توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه نمایندگان تشکل‌های حوزه وزارت بهداشت، وزارت صمت، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، صندوق نوآوری و شکوفایی روند اقدامات انجام شده را تشریح نمودند.

نمایندگان بخش خصوصی حوزه تجهیزات پزشکی ضمن بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برای برگزاری پرثمر و حضور حداکثری اعضای تشکل‌های خود در این نمایشگاه، خواستار حمایت‌های ویژه توسط نهادهای مرتبط در این نمایشگاه شدند.

در ادامه این جلسه مقرر شد، نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت صمت و همچنین معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ایام ۴ روزه نمایشگاه با هدف پاسخگویی و رفع موانع مخاطبان حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی اقدام به راه اندازی میز خدمت نموده و راهنمایی‌های لازم در خصوص قانون جهش تولید را به عمل آورند.

از دیگر مصوبات این نشست، برگزاری رویدادهای داخلی و بین‌المللی در حاشیه نمایشگاه با حمایت‌های معاونت علمی و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی بود. همچنین مقرر شد صندوق نوآوری و شکوفایی میزان و نحوه حمایت مالی از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه را اعلام نماید.

در ادامه مصوبات مقرر شد نماینده شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران نسبت به پیگیری ارائه تخفیفات ویژه در اجاره بهای زمین این دوره از نمایشگاه، اقدام لازم را به عمل آورد.

در پایان مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه، گفت: قطعاً با حمایت تمامی ذی نفعان حوزه سلامت، برگزاری این دوره از نمایشگاه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ارتقا قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث، ۲۹ اردیبهشت تا یک خرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088604 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی