Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:13:27 GMT

عوارض هر روز دوش گرفتن برای پوست و مو

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۸۱۴۷

عوارض هر روز دوش گرفتن برای پوست و مو

هدی عین اللهی متخصص پوست و مو، زیبایی در گفت گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عوارض حمام طولانی مدت اظهار کرد: اگر جز افرادی هستید که زیاد تعرق نمی کنید پس نیازی به استحمام روزانه ندارید زیرا استحمام مداوم و استفاده از صابون های مختلف در حین شست و شو موجب خشکی پوست می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابون ها به دلیل از بین بردن چربی های ارزشمند روی پوست موجب خشکی آن خواهند شد البته برخی افراد بی دلیل و بیشتر اوقات از صابون حین شست و شو استفاده می کنند.

او گفت: استحمام زیاد علاوه بر ازبین رفتن چربی پوست موجب خشک شدن موها هم می شود. چربی‌های طبیعی موجود در موها نیز با شستشوی روزانه کاملا از بین می‌روند و به همین دلیل موها آسیب‌دیده و وز می شوند. طبق تحقیقات بدست آمده نباید موها را بیش از یک یا دو بار در هفته بشویید اما می‌توانید برای مرطوب نگه داشتن موها از حالت‌دهنده‌های مناسب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:کیسه کشیدن در حمام خوب است یا بد؟/ توصیه‌های طب سنتی برای حمام کردن

عین اللهی بیان کرد: اگر مجبور هستید هر روز دوش بگیرید، سعی کنید طول مدت آن بیش از ۱۰ دقیقه نشود و هم‌چنین از آب سرد استفاده کنید که پوست‌تان دچار خشکی نشود.

او تصریح کرد: استفاده مدام از آب داغ ناخن‌ها را منبسط می کند و باعث ورقه‌ورقه شدن و ترک خوردن‌شان می‌شود. ناخن‌ها با شستشوی زیاد، رطوبت و چربی‌شان را از دست می‌دهند و خشک و پوسته‌پوسته می‌شوند. هوای گرم داخل منازل هم این روند منفی را تشدید می‌ کند لذا بهتر است هوای منزل خود را در زمستان با استفاده از دستگاه بخور یا کتری آب جوش، مرطوب نگه دارید تا دچار خشکی پوست نشوید.

متخصص پوست و مو گفت: بعد از استحمام افراد باید از کرم های مرطوب کننده برای پوستشان استفاده کنند زیرا باید آن را مرطوب نگه دارند تا دچار اگزما نشوند. این‌ کار باعث می‌شود پوست دیرتر دچار خشکی شود و عوارض آن دیرتر به سراغتان آید. بنابراین همیشه در کیف خود یکی از این کرم‌ها را داشته باشید که بتوانید در محل کار و خارج از منزل هم جلو خشکی پوست‌تان را بگیرید البته یادتان باشد از لوسیون‌هایی که حاوی (آلفا هیدروکسی اسید) هستند، استفاده نکنید زیرا برای پوستی که دچار اگزما شده است، ضرر دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمام کردن پوست خ برای پوست خشکی پوست مرطوب نگه دچار خشکی پوست و مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دریافت وام ازدواج دوم واقعیت دارد؟ / آیا دو بار می‌توان وام ازدواج گرفت؟ 

زی‌سان: برخی سایت‌ها هر چند وقت یک بار اخباری را در ارتباط با دریافت وام ازدواج دوم یا گرفتن وام ازدواج برای دومین بار منتشر می‌کنند. اخیرا نیز برخی به اصطلاح رسانه‌ها با درج تیتر‌های انحرافی از شرایط دریافت وام ازدواج دوم سخن گفته‌اند. این در شرایطی است که این خبر از اساس واقعیت ندارد.

به گزارش «زی‌سان»، وام ازدواج را هر فرد می‌تواند تنها یک بار بگیرد. تنها شرایطی که یک فرد می‌تواند وام ازدواج را در ازدواج‌های دوم یا سوم خود بگیرد این سات که قبل‌تر یعنی در ازدواج‌های سابق این وام را دریافت نکرده باشد. 

از آنجایی که برای گرفتن وام ازدواج هر فرد فقط یک بار می‌تواند از تسهیلات وام ازدواج استفاده کند و گرفتن این وام ربطی به آن ندارد که در ازدواج چندم به گرفتن آن اقدام می‌کند. اما در بعضی شرایط یعنی ازدواج اول آنها از سال ۸۷ به قبل باشد میتواند برای گرفتن وام اقدام کند.

بنابراین می‌توان صورت مساله را شفاف دانست و تیتر‌های دریافت وام ازدواج دوم برای دومین نوبت را بیشتر تلاش برای گرفتن کلیک از مخاطبان ارزیابی کرد.

 

tags # وام ازدواج سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • آیا دریافت وام ازدواج دوم واقعیت دارد؟ / آیا دو بار می‌توان وام ازدواج گرفت؟ 
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید