Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهرس آنلاین به نقل از فارس، یک رسانه انگلیسی مدعی شده فرانسه آغاز به کار ائتلاف دریایی اروپا با هدف «تضمین آزادی تردید دریایی» در خلیج فارس و تلاش برای تنش‌زدایی با ایران را اعلام کرده است. 

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از چندی پیش ایده تشکیل ارتش واحد اروپایی را مطرح کرده و در نخستین گام پیشنهاد کرده است که ائتلافی دریایی متشکل از کشورهای اروپایی و شرکای این کشورها تشکیل شده و در خلیج فارس گشت‌زنی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ائتلاف، از ائتلافی که واشنگتن با مشارکت ۶ کشور در خلیج فارس به راه انداخته، مجزاست، اما به گفته  «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه میان دو ائتلاف هماهنگی و تماس برقرار خواهد بود تا از ایمنی تردد اطمینان حاصل شود.

آلمان، هلند و دانمارک از جمله اعضای ائتلاف اروپایی هستند. این ائتلاف قرار است در ابتدا کار خود را با حدود ۱۰ عضو آغاز کند و مقر آن در پایگاه نظامی فرانسه ابوظبی امارات عربی متحده خواهد بود.  این پایگاه قرار است ظرف چند ماه آینده عملیاتی شود.

انگلیس عهده‌دار فرماندهی ائتلاف دریایی آمریکایی در خلیج فارس شد

نیروی دریایی انگلیس جایگزین نیروی دریایی آمریکا در فرماندهی ائتلاف دریایی در آب‌های جنوبی ایران شد. شبکه «اسکای نیوز» گزارش داد نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا، فرماندهی ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا در خلیج فارس را برعهده گرفت.

بر این اساس، «جیمز پارکین» ناخدای نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا از امروز جایگزین «آلوین هولسی» دریادار آمریکایی در فرماندهی ائتلاف دریایی متشکل از هفت کشور در آب‌های جنوبی ایران شد.

مراسم تغییر فرماندهی ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا در پایگاه دریایی این کشور در بحرین انجام شد.

ناخدا پارکین و دریادار هولسی در این مراسم سه هدف مأموریت دریایی بین‌المللی در آب‌های جنوبی ایران را اینگونه ادعا کردند:‌ «مراقبت، نظارت و ضمانت».

هولسی با ادعای اینکه از طریق همکاری بین‌المللی در خلیج فارس می‌توانند محیطی ایمن‌تر برای ناوبری همه کشورها فراهم کنند، از باز بودن راه ورود به این ائتلاف خبر داد.

«جیمز مالوی» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در غرب آسیا نیز با «حیاتی» خواندن آب‌های جنوب ایران، مدعی شد که مانع هرگونه فعالیت خطرناک و غیرقانونی خواهند شد.

به نوشته اسکای‌نیوز، به این ائتلاف دریایی که شامل کشورهای انگلیس، آمریکا، بحرین، امارات عربی متحده، عربستان سعودی و آلبانی می‌شود، نام «ائتلاف نیروی نگهبان» نیز اطلاق می‌شود. ائتلاف اروپایی و آمریکایی در حالی در خلیج فارس شکل می‌گیرد که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و بازگشت تحریم‌های ضدایرانی همراه با اعزام نزدیک به ۱۴۰۰۰ نیروی آمریکایی به منطقه، تنش‌ها در خلیج فارس را به میزان کم‌سابقه‌ای افزایش داده است. واشنگتن مدعی است که حضور ناوهای هواپیمابر، بمب‌افکن‌ها و هزاران نیروی نظامی این کشور در منطقه با هدف ایجاد بازدارندگی در برابر ایران صورت گرفته است. تهران با رد این ادعا، گفت‌وگوی منطقه‌ای برای کاهش تنش را در قالب «ابتکار صلح هرمز» پیشنهاد کرده است.

کد خبر 481371 برچسب‌ها خلیج فارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خلیج فارس فرماندهی ائتلاف دریایی آب های جنوبی ایران دریایی آمریکا بین المللی نیروی دریایی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!

 صنایع پتروشیمی خلیج فارس پسوند «خلیچ فارس» را به نام این باشگاه اضافه می‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، با واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، کم کم شاهد تغییرات جدید در این باشگاه خواهیم بود.

یکی از این تغییرات که پس از جلسه امروز مدیران پتروشیمی خلیج فارس با اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال زمزمه‌های آن مطرح شده، اضافه شدن پسوند خلیج فارس به نام باشگاه استقلال است.

    در حالی که همزمان با تکمیل مراحل واگذاری پسوند ایران از نام باشگاه استقلال برداشته شده بود، حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است عبارت خلیج فارس به نام استقلال اضافه شده تا این باشگاه از فصول آینده با نام استقلال خلیج فارس در مسابقات فوتبال داخلی و بین‌المللی شرکت کند.

پیش از این پسوند آبی پوشان، ایران بود و حتی در سامانه کدال و نامه های اداری و رسمی از این تیم به عنوان استقلال ایران یاد می شد که حالا به نظر می رسد باید شاهد تغییر آن به استقلال خلیج فارس باشیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تعیین هویت «خلیج فارس» را به امارات واگذار کرده ایم ! دانشگاه عربستانی از نام «خلیج فارس» استفاده کرد

دیگر خبرها

  • پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم