Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@23:58:26 GMT

آزادی ۲ منطقه‌ دیگر در جنوب ادلب

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۰۱۲۱

آزادی ۲ منطقه‌ دیگر در جنوب ادلب

به گزارش فارس، ارتش سوریه تپه راهبردی «السواتر» و روستای «الهرتمیه» در غرب «ابوالضهور» در جنوب شرق استان ادلب را به کنترل خود در آورد.

به گزارش شبکه المیادین، پیشروی ارتش سوریه در جنوب استان ادلب واقع در شمال غرب این کشور همچنان ادامه دارد.

نیروهای ارتش سوریه در مسیر خود به سمت «سراقب» یک پایگاه دیگر گروهک تروریستی جبهه النصره هم پیشروی‌های تازه‌ای داشتند و خود را به اطراف این شهرک رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای سوری بعدظهر روز پنجشنبه هم موفق شدند مناطق «جوباس»، «الهرتمیة» و «قمحانة» را آزاد کنند. با آزادسازی این مناطق، ارتش سوریه به دو کیلومتری سراقب رسیده است.

در همین ارتباط، نیروهای ارتش سوریه در جریان پاکسازی شهرک «الحامدیه» در جنوب شهر «معره النعمان»، تونل‌ها و مقرهای متعلق به تروریست‌ها را کشف و ضبط کردند.

ارتش سوریه روز سه شنبه هم موفق شد کنترل شهر استراتژیک «معرة النعمان» واقع در جنوب استان ادلب را به دست بگیرد. این شهر بزرگترین دژ نیروهای «جبهه النصره» در شهر ادلب بوده است.

واحدهای ارتش سوریه روز پنجشنبه در جریان عملیات پاکسازی شهر معره النعمان از مین ها و بمب های کاشته چندین خانواده باقی مانده در شهر را که از همکاری با تروریست ها خودداری کرده بودند به خانه های امن منتقل کردند و به آنها کمک های غذایی و پزشکی درمانی ارائه دادند تا با پاکسازی شهر و از سر گرفته شدن امور خدمات رسانی شهروندانش به آنجا بازگردند.

بسیاری از غیرنظامیان در معره النعمان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گفتند که تروریست ها از چند هفته قبل از آزاد شدن شهر مردم را تحت فشار قرار داده و آنها را با سلاح تهدید می کردند و آب و غذا را به روی آنها قطع کرده بودند تا با آنها همکاری کنند اما مردم از همکاری با آنها اجتناب کرده و منتظر رسیدن ارتش سوریه ماندند.

واحدهای ارتش سوریه ظرف چند روز گذشته شهر معره النعمان و 28 شهرک و روستا را در جنوب استان ادلب از وجود تروریست‌ها آزاد کردند. این عملیات نظامی در چارچوب مقابله با جنایات گروه‌های تروریستی در حمله راکتی یا حملات با خودروهای بمب گذاری شده به مناطق امن و غیرنظامی یا مواضع ارتش سوریه انجام شده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: جنوب استان ادلب ارتش سوریه معره النعمان پاکسازی شهر تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در جنوب غزه | ویدئو

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های عبری زبان از وقوع حادثه امنیتی برای نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محور نتساریم بین شمال و جنوب نوار غزه خبر دادند.

به گفته این منابع، چند فروند بالگرد برای جابجایی مجروحان در این منطقه به زمین نشسته است.

بخش سانسور نظامی ارتش رژیم صهیونیستی فعلا اجازه انتشار جزئیات این حادثه را نداده است.

قبل از این گردان‌های قسام اعلام کرده بود مقر فرماندهی اشغالگران اسرائیلی را در محور نتساریم هدف حمله سنگین خمپاره‌ای قرار داده است.

کد خبر 847907 منبع: تسنیم برچسب‌ها رژيم صهيونيستى فلسطین

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در جنوب غزه | ویدئو
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل