Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: چند هفته‌ای است که ویروس جدید کرونا از کشور چین سردرآورده و حالا بیش از ۱۵ کشور جهان را درگیر کرده است.

او افزود: روز به روز بر آمار مبتلایان این بیماری افزوده شده و کشور‌های بیشتری درگیر آن می‌شوند وآنطور که خبر‌های واصله نشان می‌دهد مواردی از این ویروس در کشور ترکیه و نیز در اقلیم کردستان کشور عراق گزارش شده و همین امر نگرانی ما برای ورود احتمالی این ویروس به کشور را بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از ویروس کرونا در کشور گزارش نشده، گفت: از ۱۰ روز پیش تقریبا سیستم بهداشتی و درمانی استان به حالت آماده باش درآمده بود و هم اکنون تمام مراکز بهداشتی و درمانی استان به حالت آماده باش درآمده اند.

مرادی از تشدید نظارت‌های بهداشتی در مرز‌های استان خبر داد وافزود: باتوجه به تردد مسافران به کشور عراق و بویژه اقلیم کردستان در حال حاضر در تمامی مرز‌های استان مراقبت‌های بهداشتی تشدید شده و تمام مسافران تحت بررسی قرار می‌گیرند.

او افزود: علاوه بر مرز‌های زمینی، تمام مسافران پرواز‌های فرودگاه نیز از روز‌های پیش تحت مراقبت و بررسی قرار داشتند تا مبادا موردی از این بیماری وارد کشور و استان شود.

این مسئول یادآور شد: با این مراقبت‌ها می‌توان تا حد زیادی از ورود احتمالی این ویروس جلوگیری کرد، اما نگرانی در خصوص بیمارانی است که علائم نداشته، ولی ناقل این بیماری هستند.

او افزود: دوره کمون این بیماری از زمان ورود ویروس به بدن حدود سه تا هفت روز است و این امکان هست که فردی در این مدت بی علامت بوده، اما ناقل ویروس باشد.

 

راه اندازی بخش ویژه بیماران "کرونا" در بیمارستان امام رضا (ع)

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه از راه اندازی بخش ویژه این بیماران در بیمارستان امام رضا (ع) خبر داد وافزود: در راستای آماده باش هرچه بیشتر و بهتر برای مقابله با این ویروس، بخش تخصصی این بیماران در بیمارستان امام رضا (ع) راه اندازی شده است.

او افزود: تمام ایزوله‌های تنفسی آماده شده و در صورت لزوم در سایر بیمارستان‌ها نیز آماده راه اندازی بخش ویژه نگهداری این بیماران هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص این ویروس جدید و ویژگی‌های آن گفت: خانواده کرونا ویروس‌ها طیف گسترده‌ای از ویروس‌ها را شامل می‌شوند و از ویروس سرماخوردگی ساده گرفته تا ویروس "سارس" همه جزو این خانواده هستند.

او افزود: ویروس جدید هم از این خانواده است که با توجه به جدید بودن آن هنوز اسمی برای آن انتخاب نشده و این ویروس در حقیقت مثل ویروس "سارس" است که تنها کمی دچار تغییرات ژنتیکی شده است.

او افزود: آنچه در خصوص ویروس جدید اهمیت داشته و قابل توجه است بحث قدرت سرایت و انتقال بالای آن است، طوری که ظرف مدت کوتاهی توانسته و بیش از ۱۵ کشور دنیا را درگیر کند.

مرادی بیان کرد: مسئله دیگر در خصوص این بیماری این است که این بیماری مختص بزرگسالان است و آنطور که مشخص است کمتر کودکی به آن مبتلا می‌شود و خطرات این بیماری عمدتا متوجه سالمندان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص صحبت‌های مطرح شده درباره کُشندگی بالای این ویروس گفت: به هیچ عنوان کشندگی بالای این ویروس صحت ندارد و در ۸۰ درصد موارد مبتلایان به این ویروس با گذشته چند روز بهبود می‌یابند و ۲۰ درصد مابقی هم که کار درمان آن‌ها دشوار است عملا برای ۱۰ درصد آن‌ها که جزو گروه‌های پر خطر این بیماری باشند می‌تواند کُشنده باشد.

او افزود: این ویروس عمدتا برای افراد مسن و افرادی که سابقه بیماری زمینه‌ای دارند خطرناک است و برای افراد سالم و جوان چندان خطری ندارد و با چند روز مراقبت و درمان‌های حمایتی بهبود می‌یابند.

"کرونا" قابلیت انتقال حیوان به انسان هم دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تشریح راه‌های انتقال این بیماری گفت: این بیماری علاوه بر انسان به انسان از طریق حیوان به انسان هم امکان انتقال دارد.

او افزود: در حال حاضر عمده راه انتقال این ویروس از انسان به انسان و از طریق قطرات تنفسی است، بنابراین توصیه می‌شود افراد برای پیشگیری از این بیماری از دست دادن، روبوسی و در آغوش گرفتن افرادی با علائم سرماخوردگی خودداری کنند.

مرادی بیان کرد: همچنین توصیه می‌شود افراد گوشت و مرغی که به خانه می‌آورند را به خوبی با آب شسته و تمیز کنند و تمام وسایل خُرد کردن گوشت، مانند چاقو و تخته گوشت را نیز تمیز و ضدعفونی کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری از سالمندان و بویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای خواست حتی المقدور از تردد در اماکن پرازدحام خودداری کنند.

او افزود: همچنین به همه افراد توصیه می‌شود بعد از ورود به منزل حتما دست‌ها را با آب و صابون تمیز بشویند.

مرادی با بیان اینکه علائم این بیماری شبیه آنفلوآنزا و سرماخوردگی است، گفت: هرکس علائم سرماخوردگی دارد لزوما به منزله ابتلا به کرونا نیست و تنها از کسانی که سابقه مسافرت خارجی در روز‌های اخیر را داشته و یا با مسافران خارجی در ارتباط بودند و علائم سرماخوردگی را دارند می‌خواهیم هرچه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

او افزود: همچنین مراجعه به مراکز درمانی برای گروه‌های پرخطر شامل سالمندان و بیمارانی مانند بیماران قلبی و عروقی و ... که علائم سرماخوردگی دارند، ضروری و الزامی است.

 

انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ویروس جدید کرونا بهداشت و درمان استان کرمانشاه بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت

ایسنا/خراسان شمالی چندین پروژه‌ بهداشتی و درمانی خراسان شمالی امروز شنبه(هشتم اردیبهشت ماه) به مناسبت هفته سلامت با حضور دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی و افتتاح شد.

 آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک یکی از پروژه هایی بود که امروز کلنگ زنی شد. این بیمارستان در مساحتی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع در پنج طبقه و دو فاز در محل سایت پردیس دانشگاه راه اندازی می‌شود. در فاز نخست این پروژه عمرانی با ۱۰۰ تخت احداث می شود که نقشه آن آماده و طراحی شده و در فاز دوم توسعه از ۱۰۰ تخت به ۳۲۰ تخت افزایش خواهد داشت که مطالعه آن در حال انجام است.

بیمارستان مادر و کودک در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی دارد که فاز مطالعه آن آغاز شده و ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعات آن تخصیص پیدا کرده است. ساخت این بیمارستان به یک هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

راه اندازی دستگاه ام آر آی در بیمارستان امام حسن(ع)

دستگاه پیشرفته ام آر آی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد امروز افتتاح شد. دستگاه پیشرفته ام آر آی این بیمارستان که از پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه های کشور است، به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تهیه شده است که محدودیت تصویربرداری برای افراد با وزن بالا را ندارد.

این دستگاه ام آر آی دومین دستگاه ام آر آی، استان است که در یک سال گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 با افتتاح این دستگاه، تعداد کل دستگاه های ام آر آی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به سه دستگاه فعال افزایش یافته است.

راه اندازی نخستین سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس خراسان شمالی

دستگاه سی تی اسکن پیشرفته، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) بجنورد از دیگر پروژه هایی است که امروز با حضور معاون وزیر بهداشت راه‌اندازی شد.

این دستگاه نخستین سی تی اسکن فوق‌ پیشرفته ۱۲۸ اسلایس استان است. سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس با مبلغ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، یکی از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی دنیاست که با راه اندازی آن، تصویربرداری از عروق کرونر قلب امکانپذیر شده و به تشخیص و درمان بهتر و دقیق تر بیماری های قلبی کمک می کند.

افتتاح همراه سرا و مرکز تصویر برداری دیجیتال در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد 

همراه سرای خیرساز و مرکز تصویربرداری دیجیتال بیمارستان امام علی (ع) نیز از دیگر پروژه هایی بود که به بهره‌برداری رسید. این همراه سرا در زمینی به مساحت ۸۰ مترمربع و اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال، توسط خیرین سلامت استان، احداث و تجهیز شده است.

همچنین، رادیولوژی دیجیتال این بیمارستان نیز در زیربنایی به مساحت ۶۰ متر مربع به عنوان یکی از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری افتتاح و راه اندازی شد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان

عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان نیز آغاز شد. این مجتمع با زیر بنای ۴۲۱۱ متر مربع و با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه