Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:36:42 GMT

گوگل برای کرونا سیستم هشدار راه‌اندازی کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۰۹۳۹

گوگل برای کرونا سیستم هشدار راه‌اندازی کرد

به گزارش پایگاه اینترنتی «ورج»، چندی پیش گوگل یک سرویس جدید تحت عنوان SOS Alert راه‌اندازی کرد که کاربران را از وجود هرگونه بحران احتمالی در محیط پیرامونشان مطلع می‌کند. حال این غول فناوری ویروس کرونا را نیز به فهرست این سرویس اضافه کرده است.

براین اساس اگر واژه  coronavirus (کروناویروس) را در گوگل جستجو کنید، به صفحه‌ای از نتایج شامل فهرستی از منابع ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، توصیه‌های ایمنی و اخبار به روز در مورد این ویروس واگیردار فرستاده خواهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوگل همچنین اعلام کرده که با اختصاص ۲۵۰،۰۰۰ دلار کمک بلاعوض به صلیب سرخ چین به تلاش‌ها برای مهار ویروس کرونا کمک خواهد کرد. 

ویروس کرونا اولین بار در دسامبر سال گذشته میلادی در استان ووهان چین شایع شد و به تدریج به دیگر کشورها چون تایلند، تایوان، مالزی، سنگاپور، ویتنام، کره جنوبی، آلمان، ژاپن، آمریکا، استرالیا و چند کشور دیگر نیز رسید.

این ویروس تاکنون بیش از ۱۷۰ قربانی برجای گذاشته و بیش از ۸ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده است. در جدیدترین تحولات، سازمان بهداشت جهانی در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد شیوع گسترده این ویروس مرگبار، اعلام وضعیت اضطراری بین‌المللی کرد و نخستین مورد از انتقال فرد به فرد این بیماری در آمریکا نیز گزارش شد.

در این میان، چندین سازمان هواپیمایی برای حفظ جوانب امنیتی پروازهای خود به مقصد چین و دیگر مناطق آلوده را لغو یا تعلیق و چند کمپانی از قبیل گوگل و تسلا فعالیت شعبات خود را به همین دلیل در چین متوقف کرده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا گوگل پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا گوگل ویروس کرونا گوگل ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۰۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، دکتر سید مهدی موسوی مدیر بهداشت و سلامت این سازمان، بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند خدمت دیگری را در حوزه درمان و سلامت جامعه اروندنشین صورت داد.

وی افزود: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و نظر به مراجعه شهروندان برای انجام مراحل آنژیوگرافی به مرکز استان و دیگر استان‌های همجوار، سازمان منطقه آزاد اروند اقداماتی را در راستای مرتفع ساختن نیاز جامعه هدف صورت داد.

مدیر بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: بر همین اساس و با همفکری و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، نخستین دستگاه آنژیوگرافی توسط سازمان منطقه آزاد اروند خریداری و در بیمارستان آیت‌الله طالقانی راه‌اندازی شد.
موسوی یادآور شد: این دستگاه امروز با حضور کارشناسان معاونت‌های فرهنگی،اجتماعی و گردشگری و توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شد.
وی خاطرنشان کرد: مراحل و چگونگی خدمات‌دهی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌الله طالقانی، از طریق درگاه‌‌های رسمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به عموم شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی