Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اصفهان گفت: همه باید بدانیم که حضور در انتخابات واجب شرعی است و باید در این راه انتخاب اصلح انجام دهیم و افراد لایق را انتخاب کنیم. ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیتالله سید یوسف طباطبایینژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: ذکر خداوند هم ذکر قلبی و هم ذکر لفظی و هم عملی است و انسان باید همواره به یاد خداوند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قرآن کریم خداوند متعال انسان‌ها را نسبت به یاد و ذکر خداوند به 4 دسته تقسیم کرده است.

وی تصریح کرد: برخی از افراد از یاد خداوند ناراحت می‌شوند و این گونه افراد به خداوند و روز قیامت اعتقاد ندارند. گروهی دیگر تنها در زمان سختی‌هاو گرفتاری‌ها به یاد خداوند می‌افتند و در زمان‌های دیگر از یاد خداوند غافل هستند.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: گروه سوم افرادی هستند که زمانی گناهی و کار بدی انجام دهند، استغفار و توبه می‌کنند و بر گناه خود دیگر اصرار ندارند. انسان مومن زمانی که گناهی را مرتکب می‌شود می‌لغزد و دیگر آن گناه را ادامه نمی‌دهد و خداوند آن ها را می‌آمرزد.

وی گفت: گروه چهارم عاشق خداوند هستند و افرادی هستند که قلب آن ها با ذکر خداوند آرام می‌شود و همیشه نعمت‌های خداوند را به یاد می‌آورند و در همه اعمال خود خداوند متعال را در یاد دارند. 

گیلان| «رسانه»زمینه ساز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات استامام جمعه اصفهان: با حضور پرشور در انتخابات دشمن را متوجه عظمت ایران کنیمزمان تبلیغات کاندیدهای انتخابات در فضای مجازی چقدر است؟

طباطبایینژاد افزود: حضرت علی(ع) می‌فرماید «ای مومنین بدانید که در وجود شما رصدی است که اعمال شما را رصد می‌کند و اعضای بدن و جوارح شما ناظرهایی است برای اعمال شما و غیر از وجود شما خداوند نیز حافظانی صدق دارد که اعمال و حتی نفس کشیدن شما را حفظ می‌کند و بدانید اعمال شما در تاریکی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد».

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین‌مناسبت هفته جاری ورود حضرت امام راحل و آغاز سال چهل و دوم انقلاب است.  آیه 30 سوره انفال تطبیقی با داستان حضرت امام(ره) است و خداوند در این آیه به پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید دشمنان نقشه‌های زیادی بر شما کشیدند اما کاری از پیش نبردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان بیان کرد: دشمنان از راه کار تبعید برای حضرت امام راحل استفاده کردند اما استقبال مردم عراق از امام به نحوی بود که عزت اسلام و امام جامعه اسلامی را به خوبی می‌توان در این قضیه مشاهده کرد. استقبال از امام در شهر کربلا به نحوی بود که در آن زمان از ورودی شهر مملو از جمعیت بود که اینها مکر خداوند است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فردی بود که با خلوص و ارتباط با خداوند بزرگ شد. سردار سلیمانی نیز از این گونه افراد است که در دل‌ها جای گرفت.

طباطبایی‌نژاد گفت: جای تعجب است افرادی که به قانون اساسی، خدا و قرآن قسم خورده‌اند در سخنرانی خود به موضوع انتخابات اشاره می‌کنند و می‌خندند. قانون اساسی می‌گوید تفسیر و نظارت بر قانون اساسی و انتخابات با شورای نگهبان است و متاسفاته با این صحبت‌ها برخی به خود ظلم می‌کنند. 

وی تاکید کرد: با این کارها حتی حامیان شما نیز به شما رای نمی‌دهند و گام دوم انقلاب به معنای درست شدن و گام صحیح برداشتن است. همه باید بدانیم که حضور در انتخابات واجب شرعی است و باید در این راه انتخاب اصلح انجام دهیم و افراد لایق را انتخاب کنیم.

انتهای پیام/ 172/ح

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان انتخاب کنیم قانون اساسی ذکر خداوند یاد خداوند اعمال شما حضرت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم ؟ فیلم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، جمعه 21 اردیبهشت‌ماه مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در 22 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد. در دور اول انتخابات که جمعه 11 اسفند برگزار شد، 245 نماینده منتخب شدند و سرانجام 45 کرسیِ دیگرِ مجلس، به مرحله دوم کشیده شد.

با هماهنگیِ وزارت کشور و شورای نگهبان، در دور اول در حوزه‌های انتخابیه رشت و خمام، قم، ملایر و آبادان انتخاباتِ تمام‌الکترونیک داشتند و در این مرحله، حوزه‌های «تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر» انتخابات الکترونیکی دارند.

در فیلم زیر، شیوه‌ی رأی‌دهیِ الکترونیکی را مشاهده می‌کنید:

دیگر خبرها

  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم ؟ فیلم
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • یادداشت| امام صادق(ع) و نگاه ویژه به شهر مقدس قم
  • چگونه می‌توان راه و روش امام صادق (ع) را الگو قرار داد؟
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است