Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@05:45:43 GMT

کلاهبرداری با شگرد دریافت بیعانه

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۲۹۷۵

کلاهبرداری با شگرد دریافت بیعانه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم به شهروندان هشدار داد: یکی از روش‌های کلاهبرداری از سوی مجرمان سایبری درج آگهی‌های تبلیغاتی کذب و غیرواقعی در سایت‌های دیوار و شیپور است و برخی کاربران نیز به‌دلیل قیمت مناسب مجذوب آگهی‌های درج شده گردیده و مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت کرده که متاسفانه کلاهبرداران پس از دریافت وجه از پاسخگویی به تماس مالباختگان امتناع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شهروندان هنگام مراجعه به سایت‌های دیوار، شیپور و یا سایت‌های مشابه آن باید توجه داشته باشند تحت هیچ عنوان پیش از رویت و دریافت کالا مبلغی را به حساب فروشنده واریز نکنند و حتماً از کسانی خرید کنند که امکان ملاقات حضوری آنها پیش از انجام معامله فراهم است و در هنگام تحویل نیز کالا را با دقت مورد بررسی قرار دهند.

موالی ادامه داد: سودجویان و کلاهبرداران فضای مجازی با درج آگهی جعلی فروش محصولات ارزان قیمت در سایت‌های تبلیغاتی با دریافت بیعانه اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کنند.

پلیس فتای قم درباره چگونگی قرار نگرفتن در دام کلاهبرداران سایبری، بیان داشت: کاربران به سادگی فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغوا کننده کلاهبرداران را نخوردند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان

به گزارش «تابناک»، تصاویری از شگرد متفاوت محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولت های نهم و دهم برای دست ندادن با زنان خارجی در سفرهای رئیس جمهور سابق به کشورهای مختلف را ببینید.

 

دیگر خبرها

  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • انهدام شبکه اغفال دختران چَتِربِت | ویدئو
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟