Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان، از کمپرسور سانتریفیوژ هوای ابزار دقیق پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی رونمایی شد.

نخستین بار است که در صنعت نفت و گاز کشور، کمپرسورهای سانتریفیوژ هوا مطابق با استانداردهای مربوط با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان داخلی در واحد پژوهش و فناوری مجتمع گاز پارس جنوبی به‌طور کامل ساخته و در پالایشگاه دوم مجتمع با موفقیت نصب و راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این طرح پژوهشی برای نخستین بار دانش طراحی و ساخت کامل کمپرسورهای سانتریفیوژ هوا که در واحد تولید هوای ابزار دقیق و تأمین هوای واحد تولید نیتروژن نقش حیاتی دارد، به دست آمد.

تأمین پایدار و بدون وقفه هوای مورد نیاز تجهیزات ابزار دقیق و پکیج‌های تولید نیتروژن از اهمیت بسیار بالایی در پالایشگاه‌های گازی برخوردار است.

اکنون دوره ۳ ماهه پایش عملکردی کمپرسور ساخته‌ شده که جایگزین یکی از کمپرسورهای فرسوده شرکت زیمنس در پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی شده است، به پایان رسیده و کمپرسور در شرایط مطلوب در مدار قرار دارد.

از ویژگی‌های برجسته این طرح این است که از دانش فنی به‌ دست‌آمده درزمینهٔ طراحی و ساخت کمپرسورهای Integrally Geared که با رعایت کامل استاندارد API ۶۷۲ صورت گرفته است، می‌توان در خصوص ساخت تجهیزات مشابه با فناوری بالا (high tech) استفاده کرد.

پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی شامل فازهای دوم و سوم طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی است که بهمن ۸۱ به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 481513 برچسب‌ها استان بوشهر پالایشگاه هسته‌ای - نیروگاه بوشهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر پالایشگاه هسته ای نیروگاه بوشهر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی ابزار دقیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود

پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور گفت: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

او افزود: در سیل اخیر در حاجی آباد زیرکوه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان را به آزمون برسانند و موفق نشدند افزود:  تا ۳ هفته  آینده آزمون مجدد اختصاصی برای مناطق سیل زده از داوطلبان اخذ می‌شود تا حقی ضایع نشود.

بیشتر بخوانید

تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی

پورعباس بیان کرد: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذرخواهی می‌کنم.  

رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اینکه شرایط را دولت جمهوری اسلامی ایران درک می‌کند ادامه داد: با هماهنگی که با استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، ۳ هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش اموزان مناطق سیل زده  برگزار می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است