Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-05@21:26:55 GMT

استقلال و پرسپولیس امسال هم واگذار نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۰۷۸۶

استقلال و پرسپولیس امسال هم واگذار نمی‌شوند!

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بیش از یک سال از نامه وزیر ورزش و جوانان به رئیس‌جمهور مبنی بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌گذرد و با وجود آنکه حسن روحانی به آن پاسخ مثبت داده، این واگذاری همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از آن زمان تاکنون صحبت‌های زیادی درباره قیمت‌گذاری و نحوه واگذاری این دو باشگاه به گوش می‌رسد اما این اظهارنظرها همراستا نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از وعده دولت تا الزام مجلس

در روزهای پایانی سال گذشته سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که این دو باشگاه توسط کارشناسان قیمت‌گذاری شده و قرار است در اولین فرصت در سال ۱۳۹۸ جلسه هیأت واگذاری برگزار و این قیمت در این جلسه تأیید یا رد شود. اما اوایل تابستان بود که علی اشرف عبدالله پوری حسینی - رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی - اعلام کرد که مقدمات واگذاری این دو باشگاه هنوز فراهم نشده است و مشغول آماده‌سازی این دو باشگاه برای واگذاری هستیم.

با این حال مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید تا پایان شهریور صورت گیرد. مجلس همچنین تاکید کرد که این دو باشگاه نه از طریق مزایده بلکه باید از طریق فرابورس واگذار شوند.

به این ترتیب، سرخابی ها باید تمام الزاماتی که برای عرضه شدن در فرابورس مورد نیاز است را با دقت رعایت کنند و در چارچوب آن عرضه اولیه شوند و این درحالی است که تا همین چند ماه پیش سر داشتن یا نداشتن صورت‌های مالی حسابرسی شده و سودده یا زیان‌ده بودن این دو باشگاه حرف و حدیث‌های زیادی وجود داشت.

در این راستا، مسعود سلطانی‌فر - وزیر ورزش و جوانان - درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پس از نشست با کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی در این رابطه، به تاریخچه خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت که این واگذاری تا پایان سال انجام می‌شود.

همچنین امیر هامونی-مدیرعامل فرابورس- کم‌تر از یک ماه پیش به تشریح آخرین وضعیت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و عرضه سهام این دو باشگاه در فرابورس پرداخت و مبنی بر اینکه که آیا طبق وعده مسئولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا پایان سال جاری واگذار می‌شوند؟ پاسخ داد: این موضوع درحال پیگیری است تا چنانچه موانع برطرف شود شاهد ورود باشگاه‌ها به بازار سرمایه باشیم. تلاش این است که این واگذاری تا پایان سال جاری صورت بگیرد.

واگذاری به سال بعد موکول شد

بنابراین درحالی  نه تنها دولت و مجلس نشینان بلکه بورسی‌ها هم وعده پایان سال را داده بودند، رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که این واگذاری تا پایان سال صورت نخواهد کرد.

علیرضا صالح در این مورد توضیح داد: با توجه به ابهامات موجود بعید می‌دانم این دو باشگاه  تا پایان امسال واگذار شوند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: خصوصي سازي واگذاری سرخابی ها واگذاری استقلال و پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد

شهردار اصفهان گفت: در صدد هستیم بخشی از خط دو متروی اصفهان تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد و ایستگاه دارک تا قدس در اولویت نخست قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از گذر کمرزرین و ایستگاه‌های فاز نخست خط دو قطار شهری اصفهان اظهار کرد: در گذر کمر زرین به یافته‌هایی دست یافتیم که بخشی از هویت شهر است، از این‌رو تیم کاوش در این گذر حاضر شده‌اند و در حال بررسی آثار کشف شده هستند.

وی افزود: در حال حاضر برای مرحله نخست در تلاش هستیم تا این گذر به سرعت در مسیر استفاده شهروندان قرار گیرد، از این‌رو عوامل در حال رسیدگی و آماده‌سازی گذر هستند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: پاساژ زرین واقع در این گذر یکی از درست‌ترین اتفاقات معماری در این کلان‌شهر است، زیرا معماران در طراحی این بازار با نگاه به گذشته و هویت شهر، اقداماتی انجام داده‌اند که صدمه‌ای به شخصیت شهر وارد نشود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه بازار زرین، یک پاساژ نوساز است که از گذشته روایت گرفته و به زبان امروز ترجمه شده است، گفت: این موضوع به معنای حفظ شخصیت شهر است، زیرا در راستای روایت گذشته در حال احداث است.

وی با بیان اینکه حفظ روایت کلان یا کلان روایت شهر یکی از مصادیق درست و موفق ساخت بنا است، ادامه داد: پاساژ زرین نیز با همین موضوع شکل گرفته است.

اکتشافات گذر کمرزرین با فرضیه‌های زیادی مواجه است و باید مورد بررسی باستان‌شناسان قرار گیرد

شهردار اصفهان با اشاره به یکی دیگر از موضوعات مهم درباره گذر کمر زرین خاطرنشان کرد: زندگی در این محور باید جریان پیدا کند، زیرا این میدان، شلوغ‌ترین، پویاترین و حیاتی‌ترین میدان شهر بوده، اما سال‌های زیادی است که این میدان توسط گرد غربت اذیت می‌شود، از این‌رو هرچه سریع‌تر باید زندگی در این محور جریان پیدا کند.

قاسم‌زاده گفت: اکتشافات گذر کمرزرین با فرضیه‌های زیادی مواجه است و باید مورد بررسی باستان‌شناسان قرار گیرد، همچنین با این اکتشافات، نشانه‌ای از گذشته خود را پیدا کردیم و معبر نیز با حفظ نشانه‌ها باید هرچه زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اوراق مشارکت، بخشی از این تأمین مالی این پروژه است

وی در جریان بازدید و بررسی روند پیشرفت ایستگاه‌های فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر نیز گفت: در صدد هستیم بخشی از خط دو متروی اصفهان تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد و ایستگاه دارک تا قدس در اولویت نخست قرار دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز از ایستگاه‌های فاز نخست خط دو قطار شهری بازدید شد، تاکید کرد: روند پیشرفت این ایستگاه‌ها بسیار خوب بوده و عملیات نازک‌کاری بعضی از ایستگاه‌ها از جمله عمان‌سامانی شروع شده است.

قاسم‌زاده گفت: روند پیشرفت دیگر ایستگاه‌های خط دو قطار شهری، قابل قبول است و امیدواریم تا پایان سال جاری بخشی از خط دو قطار شهری این کلان‌شهر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به تأمین مالی قطار شهری این کلان‌شهر ادامه داد: اوراق مشارکت، بخشی از این تأمین مالی این پروژه است که سال گذشته رقم خوبی در این زمینه به این کلان‌شهر اختصاص یافت و بخش دیگر آن از طریق درآمدهای شهری تأمین می‌شود، همچنین تیم مالی شهرداری به‌صورت جدی پیگیر هستند تا با تأمین منابع مالی وقفه‌ای در اقدامات پیمانکاران ایجاد نشود.

کد خبر 750484

دیگر خبرها

  • منیعی: خطیر آرامش نکونام را گرفت؛ استقلال با هوش باشد قهرمان می‌شود
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • حیف وقت که برای دیدن بازی استقلال و پرسپولیس بگذاری | همین بی کیفیت ها چند هفته بعد ۴۰-۵۰ میلیارد می خواهند