Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@06:48:31 GMT

اصفهان| ۳ عامل موفقیت سپاهان در برابر فولاد چه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۲۹۶۲

اصفهان| ۳ عامل موفقیت سپاهان در برابر فولاد چه بود؟

دلایل موفقیت سپاهان در بازی روز گذشته برابر فولاد را می‌توان در ۳ فاکتور مهم بازی‌خوانی قلعه‌نویی، دودندگی بالا و پرس دقیق بازیکنان سپاهان و تاکتیک اشتباه نکونام خلاصه کرد. ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز گذشته با برگزاری 5 دیدار آغاز شد که در یکی از این رقابت‌ها، سپاهان اصفهان موفق شد فولاد خوزستان را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهان در روزی که آینده همکاری‌اش با امیر قلعه‌نویی در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و اسیر حاشیه‌های فراوانی بود، 3 امتیاز ارزشمند دیگر را به دست آورد تا فاصله‌اش را با صدر جدول موقتاً به 2 امتیاز کاهش داده و منتظر نتیجه بازی حساس تیم‌های صنعت‌ نفت آبادان و پرسپولیس بماند.

زردپوشان اصفهانی در شرایطی میزبان قرمزپوشان فولاد بودند که هفته گذشته مقابل ماشین‌سازی با تساوی بدون گل متوقف شده و 2 امتیاز حساس را از دست دادند تا فاصله‌شان با پرسپولیس به 5 امتیاز افزایش یافته و برای حفظ جایگاه‌شان چاره‌ای جز پیروزی مقابل فولاد خوزستان نداشته باشند. شاگردان قلعه‌نویی با این پیروزی 35 امتیازی شده و در رده دوم جدول باقی ماندند.

در آن سو فولادی‌ها که با یک بازی کمتر 24 امتیازی بودند، فرصت خوبی برای بهبود جایگاه‌شان در جدول در اختیار داشتند، اما از فرصت پیش آمده استفاده نکرده و شکست را پذیرا شدند.

سپاهان مقابل فولاد بازی منطقی و هوشمندانه‌ای را ارائه داده و پیروز شد. امیر قلعه‌نویی در این دیدار ترکیب تازه و غیرمنتظره‌ای برای تیمش برگزیده و تغییرات زیادی در خط دفاعی ایجاد کرده بود. با این حال سپاهان مقابل فولاد با همان آرایش همیشگی 1-4-1-4 به میدان رفته و تفاوت چندانی در سبک و شمایل بازی این تیم ایجاد نشده بود.

سپاهانی‌ها روز گذشته با توجه به شناخت دقیقی که از نوع و تاکتیک فولاد که مبتنی بر حملات سریع، شوت‌زنی از راه دور و فرار از جناحین است، ترجیح دادند تا فشرده‌تر بازی کرده و با اجرای پرسینگ بالا و گرفتن مالکیت توپ و فضا، تیم نکونام را به زمین خودی بکشانند و از کندی مدافعان فولاد در برگشت به عقب و ضعف آنها در عمق خط دفاعی بهره برده و دست به خلق موقعیت بزنند. سپاهان مقابل فولاد در بیشتر فاکتورهای هجومی از جمله مالکیت توپ، دقت پاس و شوت در چارچوب تیم برتر میدان بوده و با 15 شوت، 3 برابر فولادی‌ها شوت زدند و خلق موقعیت کردند.

شاگردان قلعه‌نویی در فاز هجومی شب خوبی را پشت سر گذاشته و بیشتر مهره‌های هجومی این تیم به ویژه محمد محبی، کی‌روش استنلی و محمدرضا حسینی عملکرد درخشانی داشتند. قلعه‌نویی در این دیدار با استفاده از قدرت انتقال توپ بالای بازیکنان کناری سپاهان در کنار تسلط خوب استنلی روی توپ‌های هوایی، برنامه‌های تاکتیکی خود را روی ارسال‌های بلند و شوت‌های از راه دور و ضربات ایستگاهی بنا کرده بود و هر 2 گل سپاهان نیز با استفاده از همین تاکتیک به دست آمد.

زردپوشان اصفهانی در فاز تهاجمی اگرچه موقعیت‌های گلزنی متعددی را خلق کردند اما بیشتر حملات آنها، آن برندگی و زهر لازم را نداشت و دلیل این امر را می‌توان در پایین بودن ضریب دقت بازیکنان هجومی سپاهان در زدن ضربات نهایی دانست. از طرفی غیبت چند مهره کلیدی سپاهان به ویژه در خط دفاعی موجب شده بود تا هافبک‌های این تیم تا حدودی عقب‌تر از همیشه بازی کرده و نتوانند مانند بازی‌های گذشته به حملات اضافه شوند. با این حال تیزهوشی و اوج‌گیری مجدد محمدرضا حسینی در کنار حضور موثر محمد محبی، ستاره این روزهای سپاهان، زردپوشان اصفهانی را به 3 امتیاز با ارزش رساند.

یکی دیگر از نقاط قوت سپاهان دوندگی بالای بازیکنان و پوشش تمامی فضاهای زمین بود. شاگردان قلعه‌نویی در این دیدار بارها با دوندگی‌های خود بازیکنان فولاد را وادار به انجام خطا کرده و در زمان دفاع نیز مانع بازی‌سازی و پاسکاری شاگردان نکونام می‌شدند. زردپوشان اصفهانی در طول بازی به خوبی فضاهای مختلف زمین را پوشش داده و به هافبک‌های طراح فولاد اجازه فضاسازی و طراحی حملات ترکیبی را ندادند.

سپاهان در فاز دفاعی عملکرد متوسطی داشته و غیبت چند مهره موثر، دفاع این تیم را تا حدودی شکننده نشان داد. قلعه‌نویی با بردن نورافکن به عمق خط دفاعی و بازگرداندن مصلح به دفاع چپ و استفاده از میرزایی در دفاع راست، به دنبال پر کردن خلأ غیبت ولسیانی و ترمیم ضعف سپاهان در عمق خط دفاع بود اما راهکار ژنرال چندان موفق نبوده و نورافکن نمایش چندان موفقی نداشت.

در آن سو فولاد بازی بدون برنامه و هدفی را به نمایش گذاشت. قرمزپوشان خوزستانی که در فصل جاری از ستاره‌های جدیدی در ترکیب خود بهره می‌گیرند، از نظر تاکتیکی سرگردان بوده و بازیکنان تازه وارد این تیم هنوز با تفکرات نکونام به هماهنگی کامل نرسیده‌اند. در فاز هجومی شاگردان نکونام با وجود آنکه در بیشتر فاکتورهای فوتبال هجومی ضعیف‌تر از سپاهان ظاهر شده بودند، اما موقعیت‌های خطرناک خوبی ایجاد کردند و با بدشانسی و بی‌دقتی نتوانستند از موقعیت‌های ایجادشده بهره ببرند. در فاز دفاعی اما مدافعان این تیم پراشتباه ظاهر شده و عملکرد چندان خوبی نداشتند و بارها مقابل سرعت مهاجمان سپاهان جا ماندند و همچنین در جای‌گیری‌ها پراشتباه عمل می‌کردند.

در مجموع دلایل موفقیت سپاهان را می‌توان در 3 فاکتور مهم بازی‌خوانی قلعه‌نویی، دوندگی بالا و پرس دقیق بازیکنان سپاهان و تاکتیک اشتباه نکونام خلاصه کرد.

اصفهان| میرزایی: فکر نمی‌کنم قلعه‌نویی سپاهان را رها کند/ شرمنده هواداران نشدیماصفهان| مصلح: با وجود مصدومیت تا پایان مسابقه بازی کردم؛ در آسیا در گروه مرگ هستیماصفهان| نیازمند: امیدوارم قلعه‌نویی بهترین تصمیم را بگیرد؛ تکلیف سپاهان و تیم‌ملی را زودتر مشخص کنند

قلعه‌نویی: لیاقت‌مان بود گل‌های بیشتری به فولاد بزنیم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با تمجید از عملکرد تیمش در دیدار مقابل فولاد خوزستان گفت که زردپوشان در این مسابقه استحقاق زدن بیش از دو گل را داشته‌اند.

امیر قلعه‌نویی پس از برد خانگی تیمش مقابل فولاد خوزستان در نشست خبری اظهار داشت: خدا را شکر با یک بازی منطقی توانستیم سه امتیاز را بگیریم و هر چند لیاقت‌مان بود گل‌های بیشتری بزنیم. روی یک موقعیتی هم گل خوردیم که 30 درصد هم نبود. در بازی قبل هم خیلی خوب عمل کردیم. هر کس بازی سپاهان را می‌بیند لذت می‌برد و گل‌ها و فرصت‌های زیادی رد و بدل می‌شود. از بچه‌ها تشکر می‌کنم.

قلعه‌نویی در مورد داوری این مسابقه نیز توضیح داد: به نظرم اتفاق 10 درصدی هم نیفتاد که در نتیجه تأثیرگذار باشد. من دو بازی قبل هم که باختم از داور تشکر کردم. نسل جوان داوران‌مان با تمام مشکلاتی که دارند به نظرم شاید از فوتبال ما هم بالاتر باشند.

وی درباره عملکرد سروش رفیعی گفت: رفیعی امروز خیلی خوب بود. او بازیکنی است که قبلاً هم با من کار کرده است و شاخصه‌های خوبی دارد. او چون فکر خوب همراه با تکنیک دارد در هر تیمی می‌رود خیلی زود می‌تواند تأثیرگذار باشد.

قلعه‌نویی در مورد برنامه‌ریزی تیم سپاهان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: ما تا آخر اسفند ماه برنامه‌ریزی‌مان را انجام دادیم و حتی برای بازی پلی‌آف حریف‌مان آنالیزور فرستادیم. همه برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است.

وی درباره نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا یادآور شد: من قبلاً هم گفتم و یک بار دیگر به شهر خودرو و استقلال بابت صعودشان تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله پرسپولیس و سپاهان هم به همراه این تیم‌ها نماینده شایسته‌ای برای ایران باشند و بتوانیم از کشورمان دفاع کنیم. با تمام مشکلات دیدید دو نماینده ما چقدر بااقتدار به مرحله گروهی رسیدند. سپاهان هم تیم آماده‌ای است، اما ما در نیم‌فصل فقط یک بازیکن گرفتیم. دو بازیکن‌ هم که جایگزین بازیکنان دیگر شدند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در خاتمه اظهار داشت: در هر صورت تیم‌ ما الان شرایط خیلی خوبی دارد، اما یک چیز را با تجربه‌ام به شما می‌گویم. معمولاً بازیکنان ایرانی در جام باشگاه‌ها با انگیزه و کیفیت بیشتری بازی می‌کنند. بازیکنان استقلال و شهر خودرو هم این را نشان دادند. می‌دانید ابزار مالی کشورهای عربی و شرقی‌ها قابل مقایسه با ما نیست، اما ان‌شاءالله چهار تیم نماینده شایسته‌ای برای کشورمان خواهند بود.

نکونام: ندیده‌ام داوری در اصفهان به ضرر سپاهان قضاوت کند

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان اعتقاد دارد، هیچ داوری در اصفهان به ضرر تیم سپاهان قضاوت نمی‌کند.

جواد نکونام در نشست خبری پس از شکست 2 بر یک خارج از خانه تیمش مقابل سپاهان اظهار داشت:درباره بازی باید بگویم که ما تمرکز خود را در همان ابتدای بازی از دست دادیم، آنهم به خاطر خطای دقیقه سه که خطا نبود و داور سوت زد. پس از آن هم توپ به کرنر رفت و روی اشتباه بازیکنان در یارگیری گل خوردیم. ما دو بازیکن خود را در اختیار تیم امید گذاشتیم که در نیم‌فصل اول جزو بهترین‌های تیم فولاد بودند، اما در بازگشت به تیم به لحاظ روحی و بدنی ضعیف شده‌اند. ضمن اینکه امروز قاسمی‌نژاد، والی، آبشک را در اختیار نداشتیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با انتقاد از عملکرد داور ادامه داد: داور می‌دانست باید چه کار کند. او با کارت‌های پیاپی و ساکت کردن من بازی را درست می‌کرد، یعنی منظورم این است که تیم حریف را عصبانی می‌کرد! او با سوت‌ها و کارت‌هایی که داد، تمرکز تیم ما را از بین برد. من تا الان ندیده‌ام که داوری در اصفهان به ضرر سپاهان قضاوت کند.

نکونام عنوان کرد: من با مربی حریف هیچ حرفی نزدم، اما داور گفت که نباید با مربی حریف صحبت کنم. این در حالی بود که هر دو از سمت خودشان به داوری اعتراض داشتند. من پس از دیدار فصل گذشته که همین داور برای نساجی قضاوت کرد، به او گفتم که اشتباه کرده است، اما یک زخم بزرگ مانده بود و امروز هم به این شکل قضاوت شد. مربی تیم ما کوچک‌ترین حرفی به داور و کمک داور نزد. در واقع اگر او حرفی زده باشد، از فوتبال می‌روم. کمک داور به رجبی گفت که به داور می‌گوید اخراجش کند، رجبی هم گفت که بگوید. ما با این مسائل آشنا هستیم و باید با این اتفاقات کنار بیاییم. تمام تصمیمات که اشتباه نبود، بلکه منظورم برخی از صحنه‌ها بود. واقعاً چه اتفاقی افتاد که داور دو کارت زرد پیاپی در یک صحنه به بازیکنان ما نشان داد؟!

وی گفت: این نخستین بازی تیم ما پس از تعطیلات نیم‌فصل بود و به همین دلیل کارمان سخت بود، به ویژه اینکه چهار بازیکن جدید به فولاد اضافه شده بودند و قرار گرفتن آنها در بحث تاکتیکی دشوار بود. به‌هرحال با این نفراتی که جذب کرده‌ایم، بازی به بازی بهتر می‌شویم.

انتهای پیام/170/ز

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قلعه نویی در این دیدار مقابل فولاد خوزستان زردپوشان اصفهانی سپاهان مقابل فولاد سرمربی تیم فوتبال شاگردان قلعه نویی امیر قلعه نویی موفقیت سپاهان سپاهان قضاوت برابر فولاد برنامه ریزی روز گذشته خیلی خوب خط دفاعی نیم فصل یک بازی دو بازی تیم ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای واسعی در مورد فولاد قعرنشین؛ دخالت بازیکنان!

بازیکن سابق فولاد بعد از درخشش در بازی‌های اخیر در مورد چینش ترکیب بازیکنان این تیم خوزستانی ادعای عجیبی مطرح کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روز هشتم اسفند ماه سال جاری و در ‌آخرین ساعت نقل‌وانتقالات باشگاه فولاد خوزستان نام سه بازیکن خروجی خود را منتشر کرد. گادوین منشا، سعید واسعی و محمد آبشک. واسعی که پیش از این سابقه بازی در تراکتور و پیکان را هم دارد، با مارتینس سرمربی اسپانیایی رابطه خوبی نداشت و  بهرام رضاییان مدیرعامل فولاد خوزستان در مورد جدایی این بازیکن اخیراً اظهار داشت: «از روزی که من مدیرعامل باشگاه شدم تا روز پایان همکاری، واسعی فقط در پشت دروازه تمرین می‌کرد و کادر فنی روی او نظری نداشت».

واسعی: شادی گلم مقابل استقلال 2 دلیل داشت

این بازیکن 29 ساله بعد جدایی از جمع فولادی‌ها، راهی مس رفسنجان شد و در این تیم عملکرد خیلی خوبی از خود نشان داد. به نظر می‌رسد سبک بازی مورد علاقه محرم نویدکیا و روابط توأم با احترامی که وی نسبت به بازیکنان تیم رفسنجانی داشته؛ بازدهی بازیکنان این تیم را به حداکثر خودش رسانده است. این مسئله روی واسعی هم تأثیرگذار شد و حتی توانست مقابل تیم سابقش گلزنی کند.

در همین راستا وقتی دیروز (پنجشنبه) مس رفسنجان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی  مقابل پیکان صف‌آرایی کرد و برنده از میدان خارج شد. هافبک نارنجی‌پوشان در روزی که پاس گل داد و در ضیافت پنالتی‌ها، زننده یکی از توپ‌های تیمش بود در جمع خبرنگاران اشاره‌ای به مسائل باشگاه فولاد داشت. این بازیکن ادعا کرد در زمان هدایت سرمربی اسپانیایی، یکی دو بازیکن در چینش ترکیب فولاد دخیل بودند و همین موضوع باعث آزارش شده است.

با توجه به اینکه باشگاه خوزستانی در فصل بیست‌وسوم فولاد نتایج خوبی کسب نکرده و به‌عنوان قعرنشین یکی از کاندیدای سقوط به شمار می‌رود، نیازمند است به این ادعا رسیدگی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان پایان لیگ بیست و سوم مشخص شد + برنامه بازی ها
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • حمایت ویژه امیر قلعه نویی از شاگردان وحید شمسایی
  • فیلم| تبریک خاص قلعه نویی به بازیکنان تیم ملی فوتسال
  • پیام احساسی قلعه نویی به تیم ملی فوتسال ایران
  • تبریک خاص قلعه نویی برای بازیکنان تیم ملی فوتسال | ویدئو
  • پیام قلعه‌نویی به تیم ملی فوتسال
  • قلعه‌نویی خطاب به ملی‌پوشان فوتسال: اطمینان دارم با جام به وطن برمی گردید+ فیلم
  • پیام امیر قلعه نویی به تیم ملی فوتسال پس از صعود به فینال + ویدئو
  • ادعای واسعی در مورد فولاد قعرنشین؛ دخالت بازیکنان!