Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اولین پایانه گل شاخه بریده در جنوب شرق صبح امروز در مجتمع گلخانه‌ای علی آباد زرند با حضور امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، معاون امورعمرانی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مسئولین محلی این شهرستان افتتاح شد.

 با ایجاد سامانه تولید وتوزیع انواع گل شاخه بریده در شهرستان زرند گل‌های تولیدی منطقه جمع آوری و در سراسر کشور توزیع و بخشی از آن صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این پایانه گل‌هایی که در منطقه تولید نمی‌شود از سراسر نقاط وارد و بین گل فروشی‌های منطقه توزیع می‌شود .

از محاسن وجود این پایانه می‌توان به حذف واسطه ها، ایجاد ارزش افزوده با بسته بندی و برند سازی، کاهش قیمت محصولات تولیدی و امکان تامین نیاز گلفروشی‌های داخل استان و منطقه و همچنین صادرات اشاره کرد.

عباس سعیدی در مراسم افتتاح این پایانه گفت: در استان کرمان ۲۶۵۰ هکتار گلخانه وجود دارد که ۲۵۰ هکتار آن در شمال استان واقع شده است.

او گفت: از این ۲۵۰ هکتار ۱۵ هکتار آن گل شاخه بریده با تولید ۱۵ میلیون شاخه، ۲۰ هکتار تولید گل آپارتمانی و مابقی آن زیرکشت سبزی و صیفی میباشد که سالانه ۴۵ هزار تن سبزی و صیفی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

سعیدی گفت: پایانه ایجاد شده در مجتمع گلخانه‌ای علی آباد زرند با هزینه ۱۷ میلیارد ریال که ده میلیارد آن از محل تسهیلات اشتغال زایی بوده ایجاد شده فعلا سالانه می‌تواند ۱۲ میلیون شاخه گل را بسته بندی کند؛ و تا ۳۰ میلیون شاخه گل قابل افزایش می‌باشد.

 امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مردم شهرستان زرند مردمانی شریف مومن پرتلاش و با احساس مسئولیت هستند.

او مجموعه تولیدی گلخانه گل رز را مجموعه‌ای با مدیریت صحیح آب، تولید محصول صادراتی و ارز آور توصیف کرد و گفت: در این شهرستان همت‌ها برای توجه به داشته‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیات دولت محصولات کشاورزی گل شاخه بریده میلیون شاخه پایانه گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین تصویر از آتش‌سوزی شدید یک کارگاه ۲ هزار متری در جنوب تهران

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900268

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • ببینید | اولین تصویر از آتش‌سوزی شدید یک کارگاه ۲ هزار متری در جنوب تهران
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان