Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ داور بین‌المللی مسابقات قرآن، بیشترین نقطه ضعف متسابقان را عدم توجه به معنای آیات دانست و گفت: این ضعف نه تنها در مسابقات قرآن قوه قضائیه بلكه كلاً در تلاوت‌های قاریان ایرانی مشاهده می‌شود.

مهدی دغاغله، داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم و داور بخش صوت هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، به ارزیابی مسابقات قرآن قوه قضائیه پرداخت و گفت: سطح هفتمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه مطلوب بود هرچند كه انتظار می‌رود از این هم بهتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:‌ اگر این دوره از مسابقات را با برخی از مسابقاتی كه دوره برگزاری آن‌ها بیش از 10 دوره است مثلاً چهاردهمین یا بیستمین دوره، مقایسه كنیم، می‌توانیم نمره خوبی به هفتمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه دهیم زیرا پیشرفتی كه در آن نسبت به سابقه و تجربه می‌بینیم، نشان می‌دهد كه تجربه بیشتر از این حرف‌هاست و به این معنای آن است كه یك همت، تلاش و پشتكاری در برگزاری این مسابقات وجود دارد.
دغاغله ضمن قدردانی از دست‌اندركاران از برگزاری این مسابقات به دلیل این مسئله،‌به نقاط ضعف متسابقان اشاره كرد و گفت: بیشترین نقطه ضغف متسابقان، عدم توجه به معناست؛ یعنی باید همگام با آموزش فنون تلاوت، نیم‌نگاهی هم به معنا و مفهوم آیات شود.
داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم ادامه داد: توجه به معنا و مفهوم آیات باید به گونه‌ای باشد كه تلاوت‌ها معنامحور و به‌صورت قاعده‌مند شود لذا مسئله معنامحوری باید به فنون و مهارت‌های تلاوت‌ها اضافه شود كه عدم توجه به این مسئله را به‌عنوان ضعف می‌بینیم و البته این ضعف نه تنها در این مسابقات بلكه كلاً این ضعف در تلاوت‌های قاریان ایرانی مشاهده می‌شود.
وی بر اهمیت توجه به آموزش در این زمینه تأكید كرد و گفت: آموزش می‌تواند این معضل را حل كند لذا قوه قضائیه كه این مسابقه را سالانه برگزار می‌كند، در طول سال هم باید یك برنامه‌ریزی آموزشی داشته باشد به خاطر اینكه مسابقه غیر از یك نمایشگاهی كه محصولات تلاش‌های یكسال را می‌خواهیم عرضه كنیم، نیست و اگر می‌خواهیم این نقطه ضعف را برطرف كنیم، باید آموزش با توجه به معنا باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني مهدي دغاغله نقطه ضعف تلاوت قاريان ايراني داور بین المللی مسابقات قرآن تلاوت های قاریان ایرانی مسابقات قرآن قوه قضائیه هفتمین دوره مسابقات توجه به معنا عدم توجه تلاوت ها نقطه ضعف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی شهر «دانانگ» در ویتنام در سه بخش پومسه، کیوروگی و پاراتکواندو ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت پیگیری خواهد شد.   اتحادیه تکواندو آسیا، با ارسال نامه‌ای به تهران از هومن صادق نیا و مهدی بهادری داوران شایسته کشورمان دعوت کرد تا در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا به قضاوت بپردازند.   تیم‌های ملی ایران در بخش‌های تکواندو، پومسه و پاراتکواندو این رقابت‌ها با ترکیبی کامل حضور خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • ارتقای قاریان جوان در طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی