Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دلیل محدودیت‌های شدید تعریف شده برای ساکنان، خرید از سوپرمارکت یا خوردن در خارج از خانه برای شهروندان ووهان دیگر آسان نیست. این محدودیت‌ها برای کند شدن شیوع ویروس کرونا وضع شده‌اند.

الجزیره در ساعات قبل از کشته شدن 250 نفر از بیماران و ابتلای بیش از 11 هزار و 700 نفر به این ویروس خبر داد.

اپلیکشین چینی "وایبو" (Weibo) چین پر از شکایت و غر‌و‌لند مردمی است که در تهیه غذا با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شهروندان ووهان در این باره در پیجش نوشته است: برخی از سبزیجات خاص پیدا نمی‌شوند و قیمت برخی از غذاها و مواد غذایی نیز افزایش یافته است.

حتی تحویل غذا نیز خطراتی در پی دارد.

مردم ووهان در تهیه مواد غذایی و تحویل غذا با مشکل روبه‌رو شده‌اند/ عکس: MEITUAN

"شینگ شینگ یین" یک دانشجو در ووهان در این باره گفت: من قبلا به دفعات در هفته غذای بیرون سفارش می‌دادم. اما اینک تعداد سفارشات بسیار کمتر شده چون نمی‌خواهم با فرد آورنده غذا در تماس مستقیم باشم.

در این میان یک شرکت ارسال غذا در چین در حال استفاده فناوری برای حل این مشکل است.

بازار پیک و ارسال مواد غذایی در چین در سال‌های اخیر با سرعت زیادی رشد کرده و شرکت "موی‌توان" (Meituan) با 440 میلیون مشتری و 700 هزار قاصد روزانه بزرگترین شرکت ارسال مواد غذایی این کشور محسوب می‌شود.

برخی از مردم چین از مواجه با پیک‌های غذا به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا نگرانند/ عکس: MEITUAN

اینک این شرکت قصد دارد در این شرایط بحرانی با تکیه بر فناوری به حمایت از مردم قرنطینه ووهان و دیگر شهرهای استان هوبی بپردازد.

"مای‌توان" (MEITUAN) با حمایت شرکت "تنسنت" یک اپلیکیشن تحویل غذا را به گونه‌ای تنظیم کرده که مشتریان و قاصدان نیازی به دیدار چهره به چهره نداشته باشند. تنسنت یکی از غول‌های بزرگ اینترنت در چین است.

به کمک اپلیکیشن جدید شرکت "مای‌توان"، کاربران می‌توانند از آورنده غذا بخواهند که بسته غذا را به پذیرش ساختمان تحویل دهد یا آن را در راه‌پله‌ها بگذارد. آنها همچنین می‌توانند از طریق این برنامه به صورت مستقیم با پیک غذا ارتباط برقرار کنند و در مورد رها کردن غذا در محل مورد نظر خود صحبت کنند.

شرکت "مای‌توان" روزانه 1000 بسته و مواد غذایی سالم برای پخت و پز را برای کادر پزشکی فعال در ووهان ارسال می‌کند. 

شرکت "مای‌توان" قفسه‌های قفل‌داری را در بخشی ار بیمارستان قرار داده که بدون نیاز به تماس قفل می‌شوند. این کار باعث می‌شود غذا هیچ تماسی با آورندگان نداشته باشد. از طرفی این قفسه‌ با QR کد توسط کادر بیمارستانی باز خواهد شد.

قفسه‌های قفل‌دار شرکت "مای‌توان" که به صورت ویژه برای قرار دادن غذا در بیمارستان نصب شده‌اند/ عکس: MEITUAN 

بسیاری از شرکت‌ها مانند فیس بوک، "وی‌ورک" و گروهی از بانک‌ها مانند "مورگان استنلی" از کارمندان خود خواسته‌اند تا از خانه کار کنند. چنین اقداماتی باعث افزایش تقاضا در سفارش غذا از بیرون می‌شود.

نحوه تحویل گرفتن غذا توسط کادر بیمارستانی ووهان در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا/ عکس: شرکت MEITUAN 

اپلیکیشن رایگان "بدون-ارتباط" شرکت "مای‌توان" برای اولین بار در ووهان راه‌اندازی شد. این برنامه در سراسر چین وارد بازار شد و اینک در 184 شهر این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. "مای‌توان" اعلام کرد: انتظار داریم این برنامه تا پایان هفته در سراسر چین عملیاتی شود.

منبع: عصر ایران لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qlz خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا قرنطینه ووهان چین دسترسی به غذا سوپ خفاش ویروس کرونا مواد غذایی تحویل غذا شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین جلسه جلسه کمیته نظارتی در این منطقه با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد و گفت: بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در این جلسه مطرح شد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در بعضی مواقع ملاقات و گفت‌وگوی مستقیم و بی‌واسطه با اعضای شورای اسلامی شهر با دشواری یا تأخیر همراه است، در کمیته نظارتی که هر ماه در منطقه برگزار می‌شود، امکان دیدار و گفت‌وگوی بی‌واسطه مردم با اعضای شورای اسلامی شهر فراهم می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین جلساتی ارتباط چهره به چهره با مردم و بررسی موضوعاتی است تا مشکلات شهروندان حل‌وفصل شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که در کمیته نظارتی حضور دارند، گفت: با برنامه‌ریزی برای آینده و تخصیص بودجه، مشکلاتی که از سوی شهروندان در این منطقه مطرح می‌شود، اقدامات تأثیرگذار خواهد بود.

کارگر تصریح کرد: با توجه به دیدار چهره به چهره و رفع مشکلات شهروندان در این منطقه، مراجعه شهروندان بسیار کاهش یافته است و این موضوع نشان از اثرگذاری ارتباط مردمی بین مسئولان و مردم است.

وی با بیان اینکه بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در جلسات مشکلات شهروندان به همت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رفع می‌شود، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همواره یاری‌دهنده مردم منطقه ۵ بوده‌اند و معضلات شهری شهروندان را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش ایمنا، در اولین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان (مجید نادرالاصلی، سیدامیر سامع و ابوالفضل قربانی) ضمن تکریم و قدردانی از مدیر و رؤسای ادارات و کارکنان منطقه ۵ و دریافت نظرات و پیشنهادهای آن‌ها و جلسه بررسی مسائل منطقه برای آشنایی با ظرفیت‌ها، کاستی‌ها، چالش‌ها و موانع موجود و آگاهی از روند پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌های این منطقه، از موارد مطرح شده بود.

کد خبر 749086

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی