Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:32:38 GMT

از بانوی خوب‌های جزیره رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۷۲۹۰

از بانوی خوب‌های جزیره رونمایی شد

ایسنا/هرمزگان مجموعه شعر "بانوی خوب‌های جزیره" اثر منصور نعیمی، مؤلف، هنرمند، پژوهشگر، شاعر، عکاس و فیلم‌ساز هرمزگانی رونمایی شد.

منصور نعیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از استاد شهرجو مدیر انتشارات سمت روشن کلمه بانو ماه لیلی بستکی و انجمن ادبی خط سوم، عباس رنجبر و موسسه فیلم‌سازی آسو، علی آبادی شاعر ترانه بومی بندری "مُمِ دیریا"، عدنان الماس پور هنرمند هرمزگانی، ناهید تقوایی، اکبر اکبرمحمدی، خانم جعفری، پریسا دمندان و سهیل نفیسی که ویرایش و حروف‌چینی این مجموعه را به عهده داشتند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و همه افرادی که بنده را در چاپ این اثر یاری کردند تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاعر مجموعه "بانوی خوب‌های جزیره" افزود: بخشی از این مجموعه شعر پیش‌ازاین در تعدادی از نشریات و مجلات کشوری به چاپ رسیده و پاره‌هایی نیز در کارهای پژوهشی به‌ویژه پژوهش درزمینهٔ موسیقی و فرهنگ‌عامه مورداستفاده پژوهشگران قرار گرفته است.

نعیمی تصریح کرد: برای مثال سهیل نفیسی در مجله موسیقی مقام چندین صفحه به‌صورت مفصل پیرامون شعر ارتفاع ویرانه‌های هرمز قلم زده‌اند.
وی بیان کرد: از افرادی که در سال‌های ۴۰ و ۵۰ در بندرعباس دغدغه شعر و شاعری و ادبیات نوین داشتند و کم‌وبیش باهم در ارتباط بودیم می‌توانم از حسن کرمی، ابراهیم منصفی، محمدعلی موحدی، محمدحسن جمشیدی، عابد کاملی، علی افشین، عبدالله هوشمند، حسن اسدی، هوشنگ ملیحی، ولی رضایی، مهدی عطایی و ... نام ببرم.

این هنرمند هرمزگانی ادامه داد: در دهه ۶۰ نیز افرادی مثل علی‌رضایی، تام‌وتمام قد برافراشته و آثار بومی را خلق کردند و پس‌ازآن موج نو شعر و شاعری بندرعباس کار خود را آغاز کردند.
نعیمی با اشاره به اینکه قرار بود مجموعه بانوی خوب‌های جزیره در نشر نسیم بادگیر به چاپ برسد، افزود: سه ماه پیش استاد شهرجو پیشنهاد چاپ این مجموعه را در نشر سمت روشن کلمه داد که درنهایت ترجیح دادیم در این انتشارات منتشر شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!

دانشمندان در تحقیقات خود به الگویی رسیده‌اند که نشان می‌دهد، حجم داخل جمجمه به‌ صورت آرام و پیوسته با گذشت زمان افزایش پیدا می‌کند. این پژوهش که توسط دانشمندان دانشگاه یوسی دیویس هلت (UC Davis Health) انجام شد، نشان داد که حجم مغز افرادی که در دهه ۱۹۷۰ متولد شده‌اند، از مغز افرادی که در دهه ۱۹۳۰ به دنیا آمده‌اند، ۶.۶ درصد بیشتر و مساحت آن ۱۵ درصد بزرگ‌تر است.

دریافت 29 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی

دیگر خبرها

  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • ماجرای جالب شاعر شدن شهرام شکیبا + فیلم
  • نمایشگاه کتاب؛ بهترین فرصت برای ارتباط‌ فرهنگ‌های بومی
  • شاعری که براساس دانش ادبی شعر نسروده!
  • در سرزمین ما شاعران پس از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه‌کاره هیچ‌کاره است
  • در سرزمین ما شاعران بعد از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه کاره هیچ کاره است
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است
  • ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!