Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد شرکتهای وابسته به کاسکو از فهرست تحریمهای دفتر کنترل داراییهای خارجی این وزارتخانه حذف شده اند.

وزارت خزانه داری آمریکا در ۲۵ سپتامبر شرکت کاسکو شیپینگ تانکر دالیان و شرکت CSTSS را به دلیل تجارت نفت با ایران هدف تحریم قرار داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما به چین و همه کشورها می‌گوییم: بدانید ما هر گونه نقض فعالیتهای تحت تحریم را مجازات خواهیم کرد.

کاسکو شیپینگ بیش از پنج درصد ناوگان ابرنفتکشهای جهان را در کنترل دارد و تحریمهایی که در سپتامبر علیه این شرکت وضع شد باعث شد نرخ حمل محموله توسط ابرنفتکشها افزایش سرسام آوری پیدا کرده بود.

بازار نفتکش به اخبار تحریمهای کاسکو به شدت واکنش نشان داد و هزینه حمل محموله از گلف کاست آمریکا به چین در ۱۴ اکتبر به رکورد ۲۱ میلیون دلار رسید و از اواسط سپتامبر ۲۰۱۹ تا ژانویه ۲۰۲۰ نرخ حمل محموله در این مسیر به پایین ۹.۵ میلیون دلار نرسید.

با این همه نرخ کرایه این کشتی‌ها در یک هفته گذشته برای مسیر گلف کاست آمریکا به چین ۱۸ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد از زمان اعلام تحریمهای علیه کاسکو در اواخر سپتامبر سال گذشته رسید.

بر اساس گزارش پلاتس، معلوم نیست چرا وزارت خزانه داری آمریکا این تحریمها را لغو کرده است. مقامات خزانه داری حاضر به اظهارنظر در این باره نشدند.

وزارت خزانه داری پیش از این دو بار معافیت صادر کرده تا به شرکتها اجازه دهد قراردادهایشان با واحدهای کاسکو را به پایان برسانند که آخرین معافیت در چهارم فوریه منقضی می‌شود.

آمار گمرکی چین نشان داد این کشور در سال میلادی گذشته ۱۴.۷۷ میلیون تن معادل ۲۹۵ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز نفت ایران را خریداری کرده که نصف واردات سال ۲۰۱۸ بوده است.

تنشها میان واشنگتن و پکن با امضای فاز اول توافق تجاری تسهیل شده است. بنا بر اظهارات یک منبع آگاه و آشنا به مواضع دولت چین، یک مقام بلندپایه چینی موضوع شرکت کاسکو را در مذاکرات تجاری مطرح کرده بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تحریم وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های آمریکا نفتکش چینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آنچه رسانه‌های بلژیک امروز دوشنبه گزارش دادند، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک، در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل به دلیل جنگی است که این رژیم در غزه به راه انداخته است.

بلژیک در همراهی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا – ایرلند، اسپانیا، مالت، اسلوونی و لوکزامبورگ – از جنگ اسرائیل علیه غزه انتقاد کرده، ابتکاری را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین ارائه داده و خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل و آتش‌بس در غزه شده است.

دی کرو گفت که در دیدار با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش خواهد کرد تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند، از جمله ممنوعیت کامل واردات کالا از شهرک‌های کرانه باختری و برخورد با شرکت‌هایی که شعبه و معاملاتی در شهرک‌ها، به ویژه به شراب، خرما و محصولات روغن زیتون اشاره دارد.

دی کرو افزود: اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل ناشی از دلایل اخلاقی و ادامه جنگ با غزه و وضعیت کرانه باختری است و ما به سادگی نمی‌توانیم کنار بایستیم؛ چراکه قربانیان در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا : حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم
  • سازمان برنامه مکلف به بستن حساب‌های فرعی دستگاه‌ها شد
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • ویدیو/ چین؛ متهم ردیف اول هک وزارت دفاع انگلیس
  • افشاگری تازه جمهوری‌خواهان علیه رابرت مالی
  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال‌ نمایش خانگی و درخواست توقف پخش آن
  • آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم