Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

جنبش اعتراضی به اوضاع اقتصادی فرانسه و سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری این کشور موسوم به جلیقه‌زردها، در شصت‌وچهارمین هفته پیاپی امروز نیز در شنبه سیاه دیگری در حال برگزاری است.

به گزارش مهر تصاویر زنده ارسالی توسط این شبکه تلویزیونی نشان از حضور گسترده مردم به ویژه در پاریس پایتخت این کشور و «مون‌پلیه» حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام اسپوتنیک، در تظاهرات گسترده این هفته همچنین اتحادیه‌های کارگری نیز به جلیقه زردها پیوسته‌اند تا از این طریق به سیاست جدید ماکرون در خصوص قانون بازنشستگی اعتراض کنند.

پلیس در شهر مون‌پلیه برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از گاز اشک‌آور و خودروهای آب‌پاش استفاده کرد.

معترضین (جلیقه زردها) با انتخاب روزهای شنبه و نامگذاری آن با عنوان «شنبه سیاه» اعتراضات خود را در هر هفته پیگیری می‌کنند.

جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه از ۱۷ ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی و در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و کاهش مالیات ثروتمندان آغاز شد ولی به مرور مطالبات آنها رو به افزایش است.

پارلمان فرانسه چندی پیش لایحه «ضد خرابکاری» دولت فرانسه که با هدف تشدید برخورد با اقدامات مخرب معترضان تدوین شده بود را تصویب کرد؛ اما این قانون از سوی شورای قانون اساسی فرانسه رد شد.

جلیقه زردها معتقدند ارائه این لایحه از سوی دولت ماکرون نشان دهنده روحیه دیکتاتوری وی است لذا این افراد خواهان استعفای او هستند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: تظاهرات جلیقه زردها امانوئل ماکرون فرانسه صراط جلیقه زردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر این اساس مجلس در روزهای یکشنبه سه شنبه و چهارشنبه هر هفته نشست علنی برگزار می کند که جلسه سه شنبه ها نظارتی خواهد بود.

این روال در مدت زمان حدود سه هفته ای که تا پایان دوره یازدهم مجلس باقی مانده ادامه خواهد داشت.

آخرین نشست علنی دوره یازدهم مجلس در روز چهارشنبه دوم خردادماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها