Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوگند بنی هاشمی به صراحت می گوید: من خط شکن تحریم هستم چون در شرایط تحریمی کار  ما ارزش نه دو چندان که صد چندان پیدا می کند. بگذارید واضح تر حرف بزنم اگر ما فورواردر (بار فرابر)  ها در این شرایط سخت تحریمی اقدام بِه تسهیل واردات و صادرات نکنیم  ، مملکت فلج می شود در واقع تحریم هایی که آمریکا وضع می کند،  می‌تواند اقتصاد هر کشوری را فلج کند اما این را هم فراموش نکنیم که ایران کشوری پهناوری است ما مرزهای گسترده‌ای داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جوان فعال بخش خصوصی حمل و نقل در ادامه می گوید: من نسبت سیاسی با کسی ندارم ما هم مثل همه مردم از این وضع خوشحال نیستیم اما وقتی مبادله کالا از مجاری عادی به دلیل  تحریم های آمریکا آزادانه و عادلانه نیست باید آستین همت بالا زد و تحریم ها را دور زد و ما هم همین کار را می کنیم.

در خصوص نقش یک فورواردر (بارفرابر) با مدیرعامل شرکت مهان تندرپارسه گفت‌وگو کردیم:

نقش یک فورواردر (بارفرابر) در دوران تحریم چیست؟

ایفای نقش موثر در پیشبرد استراتژی کلان کشور، به منظور کاهش اثرات تحریم‌های ظالمانه، با تامین و حفظ راه‌های ارتباط جهت صادرات و واردات کالاهای ضروری و استراتژیک از مهم‌ترین وظیفه فورواردرها در شرایط امروزی است.

تحریم ها چه اثری بر روی کار فورواردر دارد؟

علی‌رغم بروز مشکلات اولیه، عزم راسخ فورواردرهای معتبر و آشنا با روش‌های تجارت و ارتباط‌های بین‌المللی موجب شده است با ایجاد ارتباط‌های جدید و همکاری با کشروهای مختلف و همچنین ایجاد نمایندگی در کشورهایی که به تحریم‌های یکجانبه آمریکا تن نداده‌اند کماکان راه‌های صادرات و واردات بازنگه داشته شود. با همه اینها فورواردرهایی که همچنان با روشهای سنتی به کار خود ادامه داده‌اند و به علم روز و ارتباط‌های بین‌المللی و روش‌های نوین حمل‌ونقل کالا و دور زدن تحریم‌ها مسلط نیستند به مرور سهم خود را در بازار از دست می‌دهند.

مشکلات یکی دو تا نیست بطور مثال نوسانات نرخ ارز آیا تاثیراش را بر کار شما نمی گذارد؟

بله به موضوع مهمی اشاره کردید علاوه بر مشکلات ناشی از نوسانات نرخ ارز، که گریبانگیر تمام صفوف نیز شده است، مکانیزمی در قانون توسط وزارتخانه‌ و ارگان‌‌های مربوطه جهت ارسال هزینه حمل به نمایندگی خارج از کشور پیش‌بینی نشده است و این امر مشکلاتی برای فورواردرهای زحمتکش که در شرایط سخت تحریمی پرچمداران صادرات و واردات در کشور هستند به همراه داشته است.

بعنوان فعال بخش خصوصی دلایل عدم پیشرفت اقتصادی را در چه می‌دانید؟

پاسخ به این پرسش داستانی به بلندای شب یلدا است. واقعیت تلخ اما این است که دراین چهار دهه نظرهای سلیقه‌ای و متفاوتی توسط مدیران مسئول در وزارتخانه‌ها و ارگان‌های مرتبط با رشد و توسعه اقتصاد کشور اعمال می شود در این سال‌ها ما هرگز برنامه تدوین شده محکم و استوار نداشتیم. شب خوابیدیم ، صبح که بیدار شدیم دیدم یک بخشنامه آمد روز بعدش قانونی وضع شد که همه بخشنامه‌های قبلی را لغو کرد این چرخه الان چهار دهه است که به شکل معیوب می چرخد. غافل از اینکه قدرت یک دولت و کشور اقتصاد آن کشور است کما اینکه اقتصاد ضعیف می‌تواند پاشنه آشیل هم باشد.

 همچنین عدم اعمال سیاست‌های کارشناسی و علمی و یا پیگیری نکردن سیاست‌های طولانی مدت در غوطه‌ اقتصاد کلان کشور موجب شده است ثبات و آرامش که یکی از ضروری‌ترین ارکان رشد و توسعه اقتصاد است دچار تزلزل جدی شود.

رابطه با آمریکا و از بین رفتن تحریم‌ها چه اثری می تواند بر اقتصاد کشور بگذارد.

به طور کلی اصول تجارت و بازرگانی بر پایه ارتباط‌های گسترده بنا شده است اما در عرصه روابط بین‌المللی، مراودات اقتصادی بخشی از استراتژی راهبردی کشورها، ذیل ملاحضات سیاسی و امنیتی می‌باشد. به خصوص که امروزه شاهد هستیم در زمینه اقتصاد از تحریم‌ها به عنوان ابزار فشار در جهت پیشبرد اهداف سیاسی توسط برخی از کشورها استفاده می‌گردد.

 شما گفتید ما فورواردرها آستین همت بالا می‌زنیم تحریم‌ها را دور می‌زنیم اما آیا واقعا چنین است؟

بله! من گفتم و تاکید هم می‌کنم که اینجا نبرد میان قوی و ضعیف است. علی‌رغم  ناپایداری و تغییرات بسیار در قوانین داخلی کشور در زمینه اقتصاد و همچنین تحریم‌های روزافزون، یک فورواردر با ذکاوت و خوشنام که با روشهای مدرن تجارت آشنایی داشته و دارای توانایی جهت ایجاد روابط گسترده بین‌المللی است می‌تواند از خلاء ناشی از ضعف فورواردرهایی که به علت عدم تطبیق خود با روش‌های نوین بازرگانی بازار خود را از دست داده‌اند استفاده کرده و با خلاقیت و نوآوری سهم بیشتری را از بازار صادرات و واردات ایران در اختیار بگیرند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: صادرات و واردات تحریم ها بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نقش نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در سال‌های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه تولید اقدام به حمایت از مولدسازی صنعتی از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان، هسته‌ای و ... کرده است.

مجیدی‌مهر ادامه داد: از آنجایی که سازمان اوقاف مبتنی بر نیات واقفین اجرای نیت می‌کند، این امکان وجود دارد که بر موضوعات مختلف از قبیل آبزی‌پروری، توجه به اقتصاد دریا پایه، دامپروری و ... ورود کند. وقتی ما به انتهای پروژه‌های تحقیقاتی می‌رسیم، نتایج عینی آن را در میدان بهتر می‌بینیم، که منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات شده است. وقتی بهره‌وری از موقوفات افزایش یابد، درآمد‌ها هم زیاد می‌شود و نیات بهتر اجرایی می‌شوند. سازمان اوقاف به همان نسبت که در حوزه‌های تولید فعالیت دارد، در حوزه‌های فرهنگی و نشر معارف و قرآن اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان اوقاف علاوه‌بر تحقق فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قدم برمی‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت