Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  نادر زهره‌ای، اظهار کرد: تعاون روستایی استان برای خرید تضمینی گندم در روستا‌ها و مناطقی که شرکت غله نیرو نداشت به‌عنوان مباشر اقدام به خرید تضمینی گندم کرده است.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال ۶۲ هزار و ۵۰۰ تن خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست تعاون روستایی لرستان گفت: همچنین در این مدت خرید حمایتی از باغداران استان داشته‌ایم که شامل ۹۲ تن سیب درختی درجه سه بوده که امکان فروش برای محصولات آن‌ها در بازار وجود نداشت و اداره‌کل تعاون روستایی این محصول را خریداری کرده تا در بازار به فروش برساند.

زهره‌ای از توزیع آرد و سوخت در مناطق روستایی و صعب‌العبور لرستان خبر داد و بیان کرد: در سال‌های قبل ۸۰ هزار تن آرد نانوایی و خانه‌پزی بین روستاییان و عشایر استان توزیع شده است.

وی گفت: هم‌اکنون با توجه به اینکه یارانه را از قیمت آرد حذف کردند و قیمت آن آزاد شد این میزان آرد توزیع شده به ۲۱ هزار و ۲۵۳ تن رسیده است.

سرپرست تعاون روستایی لرستان اضافه کرد: برای روستاییان و عشایر استان که در مناطق صعب‌العبور استان زندگی می‌کنند و امکان گاز کشی به آن مناطق وجود ندارد ۴۲ هزار و ۹۱۵ لیتر مواد سوختی در نه‌ماهه امسال بین آن‌ها توزیع شده است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عشایر گندم روستاییان و عشایر خرید تضمینی گندم تعاون روستایی توزیع شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۵۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد