Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه برخی قوانین دستورهای دولت را رد می‌کنند، گفت: خلأ قانونی موجود در کار اصناف مانعی برای اجرای طرح «استاد- شاگردی» است. ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رسول جهانگیری شامگاه شنبه در آیین رونمایی از طرح «استاد- شاگردی» اظهار داشت: متأسفانه بخش صنایع خصوصی و اصناف فراموش شده است، در بحث ایجاد اشتغال در صنعت مقدار زیادی هزینه باید صرف شود ولی همین امر در اصناف از پرداخت هزینه کمتری برخوردار است ولی متأسفانه این سرمایه از چشم مسئولان پنهان است، درصورتی‌که کشورهای بزرگ و موفق به این موضوع توجه داشته و همین سبب پیشرفت آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خلأ قانونی موجود در کار را مانع اجرای طرح دانست و اظهار داشت: این طرح سال‌های گذشته هم مطرح شده ولی رد شده است؛ متأسفانه یک خلأ قانونی هم وجود دارد چراکه برخی قوانین دستورهای دولت را رد می‌کنند، اصناف و بازاریان علاوه بر اینکه زینت شهر هستند، ارمغان ‌آورنده امنیت هم به شمار می‌روند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان ادامه داد: امیدواریم بتوانیم این موضوع را به عنوان یک طرح به واسطه نمایندگان به مجلس برده و یک‌سری چارچوب‌ها و حداقل‌هایی برای رفاه حال کارگران در این موضوع مشخص کنیم. ظرفیت بخش خصوصی ظرفیت بزرگی است و باید استفاده شود ولی خلأ قانونی سد راه ماست.

تب مدرک‌گرایی در کشور بالاتر از مهارت آموزی است1000 نفر در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار آموزش دیدندبیرجند| 1400 متقاضی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی از ارائه آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند

قوانین کار در واحدهای صنفی باید طبق روال پیشرفت جامعه تغییر کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این مراسم درباره طرح "استاد شاگردی" گفت: قوانین باید همراه و هم‌سو با نیاز واحدهای صنفی باشند.

محسن نیرومند با اشاره به برخی مشکلات کارگر و کارفرما در واحدهای صنفی، بر تغییر قوانین تاکید کرد و اظهار داشت: بسیاری از شغل‌ها ایجاد شده که کارفرما خارج از کشور بوده و کارگر در داخل کشور با تحویل پروژه حقوق دریافت می‌کند و اگر شکایتی از کارفرما داشته باشد، قوانین نمی‌تواند پاسخگوی او باشد؛ قوانین باید طبق روال رشد جامعه پیشرفت و تغییر کند.

وی ادامه داد: در برخی موارد، بخشنامه وزارت با ابلاغیه دیوان عدالت اداری مطابقت ندارد و اگر قوانین به‌روز نباشند، نمی‌توان از پتانسیل بسیار خوب بخش خصوصی در اجرای این طرح استفاده کرد. قوانین باید همراه و هم‌سو با نیاز واحدهای صنفی بوده و برای واحدهای کوچکتر نسبت به واحدهای بزرگتر قوانین متفاوتی تصویب شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان یکی از موانع اجرای این طرح را مقاومت گروه‌های کارگری دانست و عنوان کرد: متاسفانه حتی اسم "استاد- شاگردی" هم حساسیت‌زاست چراکه تشکل‌های کارگری به‌شدت مخالف این قضیه هستند و جای آن‌ها در این جلسات خالی است؛ درصورتی‌که این طرح به نفع کارگران و خانواده‌های آنها هم هست.

وی افزود: چالش دیگر ما در بحث اشتغال، عدم وجود نیروی متخصص برای مشاغل خصوصی است؛ متاسفانه جوانان ما بیشتر تحت آموزش‌های تئوری بوده و نیاز دارند تا به‌واسطه طرحی مانند استاد شاگردی در عمل‌ هم متخصص شوند چراکه درآمد افراد متخصص در بخش‌های خصوصی بیشتر است.

نیرومند در پایان اجرای این طرح را مشروط به همت و اراده قوی دانست و وعده‌ عمل جامع و کامل به فعالان اقتصادی داد.

انتهای پیام/ 174/ ت

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجرای این طرح واحدهای صنفی مهارت آموزی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند

وزیر دفاع پاکستان به‌رغم هشدار آمریکا درباره روابط تجاری و اقتصادی با ایران در پی امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان تهران و اسلام‌آباد طی سفر رییس‌جمهور ایران به پاکستان، گفت که هیچ مانعی نباید پروژه خط لوله انتقال گاز میان دو کشور را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، "خواجه محمد آصف" وزیر دفاع پاکستان گفت که امیدوار است پروژه خط لوله انتقال گاز پاکستان-ایران تکمیل شود و هیچ مانعی نباید این روند را متوقف کند.
خبرگزاری ای‌ان‌آی گزارش داد که آصف در گفت‌وگویی با شبکه جیو نیوز با اشاره به تحولات منطقه گفت که کشورهای منطقه باید به منظور صیانت از منافع خود در میان این آشفتگی و هیاهو و مداخله رو به افزایش قدرت‌های بزرگی مانند اتحادیه اروپا و آمریکا از طریق نیروهای نیابتی‌شان، از جمله در ارتباط با رژیم صهیونیستی، بازیگران و ذی‌نفعان منطقه باید با خط مشی مشترکی متحد شوند.
اظهارات وزیر دفاع پاکستان در پی سفر "سید ابراهیم رئیسی" رییس جمهور ایران به پاکستان، دیدار او با مقامات بلندپایه این کشور و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های متعدد مطرح می‌شود.


او سفر رئیسی به پاکستان را "سفری موفقیت‌آمیز" و "پیشرفتی بزرگ" تلقی کرد.
سفر رئیس جمهور ایران به اسلام‌آباد، به ویژه، با توجه به خط لوله انتقال گاز میان دو کشور که به دلیل تنش‌های ژئوپولتیکی و تحریم‌های بین‌المللی متوقف شده بود، سفری مهم محسوب می‌شد.
آصف در ادامه، درباره آنچه به گفته او " فقدان ارزش‌ها" و "رفتار ریاکارانه" کشورهای غربی نسبت به رژیم صهیونیستی است، ابراز تاسف کرد.

آمریکا در پی سفر رئیسی به پاکستان، درباره هرگونه توافق کاری با ایران هشدار داده و از کشورها خواست که مراقب خطر احتمالی تحریم‌ها باشند.
با این حال، وزیر دفاع پاکستان گفت که ایران و پاکستان روابط دوستانه دیرینه‌ای دارند.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • تجلیل از فرهیختگان شهر در منطقه ۱۵ اصفهان
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند