Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان‌اینکه در بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن و حدیث المصطفی(ص) شاهد رشد ۱۵ درصدی متسابقین هستیم، اظهار کرد: در این جشنواره ضمن کشف استعداد‌ها و ظرفیت‌ها، برآنیم تا چالش‌ها و آسیب‌های موجود را احصاء و شناسایی کنیم.

 خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، حجت‌الاسلام« محمدحسین رفیعی» با اشاره به افزایش مشارکت و کشف استعداد‌ در مسابقات قرآن و حدیث المصطفی(ص) اظهار کرد: طلاب ۷۲ ملیت جهان در رشته‌های کتبی و شفاهی بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص) شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی(ص) جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث را از مهم‌ترین رویداد‌های فاخر جامعةالمصطفی(ص) در عرصه بین‌المللی توصیف کرد و گفت: اختتامیه این جشنواره همه ساله مقارن با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود؛ این جشنواره امسال با شعار «استقامت امت و نصرت الهی» آغاز خواهد شد.

 

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) معرفی آموزه‌های حیات‌بخش قرآن کریم و ارائه مهارت‌ها، علوم و فنون قرآنی و حدیثی به المصطفائیان را مهم توصیف کرد و افزود: معرفی دستاوردها، ظرفیت‌ها و شناسایی استعداد‌ها و سرمایه‌های موجود، امر مهمی در ارتقابخشی به فرایند‌های آموزشی و پژوهشی است.

 

وی به امتیاز‌های خاص جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص) در مقایسه با جشنواره‌ها و مسابقات مشابه اشاره و اظهار کرد: تنوع رشته‌های آزمونی، از مؤلفه‌هایی است که ناظر به سطوح مختلف تحصیلی و رشته‌های مختلف قرآنی و حدیثی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

 

رئیس ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص) به معرفی دوره‌های مهارت‌افزایی در علوم قرآنی و حدیثی پرداخت و بیان کرد: گستره و تنوع ملیت شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن و حدیث، از دیگر ویژگی‌های فاخر جشنواره قرآنی المصطفی(ص) به شمار می‌رود.

 

رفیعی این جشنواره را مقدمه‌ای برای ارتقای سطوح مهارتی طلاب و دانش‌پژوهان در حوزه‌های قرآنی و حدیثی دانست و افزود: در این جشنواره بین‌المللی، ضمن کشف استعداد‌ها و ظرفیت‌ها، برآنیم تا چالش‌ها و آسیب‌های موجود را احصا و شناسایی کنیم.

 

وی با تأکید بر این که مرحله پایانی این دوره از مسابقات قرآنی تاکنون در سه کشور جهان به پایان رسیده و جمع‌بندی نهایی صورت گرفته است، بیان کرد: فردا مرحله نهایی بخش شفاهی مسابقات خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که در رشته‌های شفاهی، شاهد رقابت‌های بسیار سنگین متسابقین بودیم، تصریح کرد: مسابقات شفاهی بخش خواهران در مجتمع آموزش عالی شهیده بنت‌الهدی و بخش برادران نیز در مجتمع جامع امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد، همچنین استادان و داوران بین‌المللی قرآن در کیفیت‌بخشی به مراحل مختلف مسابقات نقش بسزایی داشتند.

 

وی دوره‌های گذشته را ملاک عمل و جمع‌بندی نهایی تعداد متسابقین قرار داد و تأکید کرد: هر ساله برخی از کشور‌ها این دوره از مسابقات را در ایام و مناسبت‌های خاص به ویژه ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنند، اما هرساله ما شاهد حضور شش هزار نفری متسابقین در جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) در داخل و خارج از مرز‌های کشور هستیم.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد دهه فجر ایام الله دهه فجر اردبیل خطبه نماز جمعه جامعه المصطفی ص العالمیه جشنواره قرآن و حدیث طلاب قرآن و حدیث المصطفی ص مسابقات قرآن و حدیث قرآنی و حدیثی استعداد ها کشف استعداد خواهد شد ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان

در این همایش مولفان حوزه و دانشگاه بیش از ۱۶۰ مقاله علمی ارائه کردند که سه مقاله برتر شدند و ده مقاله نیز عنوان شایسته تقدیر را کسب کردند.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در این همایش با بیان اینکه اسلام دینی زنده و پویا متناسب با شرایط متغیر زمان است گفت: اجتهاد حلال مشکلات است و ما راه دیگری نداریم.

دکتر علی محمدزنگانه استاندار نیز افزود: ایران پس از دفاع مقدس و به دنبال آن تهاجم فرهنگی دشمنان بیش از پیش نیازمند حضور موثر بانوان است و ما بیش از هر زمان دیگری به نقش بانوان نیازمندیم.

خانم موسوی استاد سطوح عالی حوزه‌های بانوان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در عصر جدید نقش زنان علاوه بر مسئولیت انسان پروری در بنیان خانواده در جامعه نیز پر رنگ‌تر از گذشته و درگیر با چالش‌های دنیای مدرن است گفت: ما در جبهه‌های دیگر بعد از انقلاب پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم، اما در جبهه‌های فرهنگی کار موثری نکردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد