Web Analytics Made Easy - Statcounter

" کرونایی رو چکار کردند، بردنش اتاق ایزوله، یعنی تو بخش نیست؟ نه سوپروایزر گفت اگه بیارینش تو بخش من میرم خونمون."

به گزارش خبرنگار ایمنا، شنیده‌ها در فضای مجازی از ابتلای یکی از شهروندان اصفهانی به بیماری کرونا در بیمارستان خورشید حکایت می‌کرد که آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگویی با ایمنا این خبر را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دقایقی پس از تکذیب این خبر، بستری شدن بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان فارابی در اصفهان مطرح شد، راهروی درمانگاه این بیمارستان به پله‌های بخش جراحی عفونی این بیمارستان منتهی می‌شد، یعنی همانجایی که دو تن از کادر خدمات این بیمارستان درباره آن گفت‌وگو می‌کردند " کرونایی رو چکار کردند، بردنش اتاق ایزوله، یعنی تو بخش نیست؟ نه سوپروایزر گفت اگه بیارینش تو بخش من میرم خونمون."

اتاق ایزوله قسمتی از بخش جراحی بیمارستان را تشکیل می‌داد، کسی اجازه ورود به این اتاق بدون پنجره را نداشت، اما علی همراه یکی از بیماران این بخش حضور بیمار مشکوک به کرونا در این اتاق را تأیید کرد "دیشب حدود ساعت دو و سه آوردنش، میگن کارمند فرودگاهه، پرستارا گفتن ابتلاء به کرونا تأیید نشده اما مشکوک به بیماری کروناست."

هر چند مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان خبر بیماری این کارمند را تکذیب کرد اما مشاهدات عینی و تأیید پرسنل و همراهان بیماران بخش جراحی بیانگر تأیید بستری شدن کارمند این بیمارستان در بخش ایزوله این بیمارستان است.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأیید کرد

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با تأیید این خبر اظهار کرد: شب گذشته یک نفر با علائم تب و سرفه در بیمارستان فارابی بستری شد، چون این فرد کارمند فرودگاه بوده و سابقه تماس با گردشگران چینی را نیز داشته است برای مراعات حداکثر احتیاط به عنوان مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا، تحت مراقبت قرار گرفته است.

وی افزود: بر این اساس نمونه گیری از این فرد انجام شده و برای تشخیص به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران ارسال شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه علائم بیماری کرونای جدید با خیلی از بیماری‌های دیگر حاد تنفسی مشترک است و نمی‌توان هر بیماری را که دچار علائم تب و سرفه و عطسه است بعنوان مشکوک به بیماری کرونای جدید تشخیص داد افزود موارد مشکوک تنها پس از تأیید علائم بالینی و نیز سابقه تماس فرد قابل بررسی است ضمن آنکه تشخیص قطعی تنها پس از تأیید آزمایشگاه ویروس شناسی امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: وضعیت سلامت و بهداشتی گردشگران خارجی به‌ویژه چینی در فرودگاه محل ورود که اکثراً امام خمینی (ره) است، مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از ورود به کشور، محل حرکت و همچنین سیر حرکت آنها توسط همکاران مراکز بهداشت رصد و پیگیری می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: با هتل‌های محل اقامت و همچنین راهنماهای گردشگران تورهای خارجی در تماس هستیم که در صورت مشاهده علائم ابتلاء به ویروس کرونا در گردشگران به مرکز بهداشت اطلاع دهند.

نجیمی با تاکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلاء به کرونا در گردشگران در اصفهان تأیید نشده است، تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته نمی‌توان از احتمال ورود این بیماری به کشور و استان اصفهان غفلت کرد.

وی از مردم خواست تا نسبت به شستن مداوم دست‌ها، استفاده از دستمال کاغذی در هنگام عطسه یا سرفه و عدم تماس یا حفظ فاصله با افراد مشکوک به بیماری توجه داشته باشند و اضافه کرد: با توجه به انتقال بیماری از حیوان به انسان در کنار انتقال انسان به انسان از تماس بدون محافظت با حیوانات وحشی یا دام‌های زنده خودداری و گوشت و تخم‌مرغ به‌صورت کاملاً پخته مصرف شود.

کرونا، نوعی از ویروس‌ها هستند که به طور معمول بر دستگاه تنفس پستانداران، از جمله انسان، تأثیر می‌گذارند. آنها با سرماخوردگی، پنومونی و سندرم حاد تنفسی شدید همراه هستند و همچنین می‌توانند روی روده تأثیر بگذارند.

ویروس کرونا، در سال ۱۹۳۷ از ویروس برونشیت عفونی در پرندگان کشف شد. این ویروس‌ها، مسئول ۱۵ تا ۳۰ درصد از سرده های رایج هستند و در طول ۷۰ سال گذشته، دانشمندان دریافته‌اند که ویروس کرونا می‌تواند موش‌ها، سگ‌ها، گربه‌ها، بوقلمون‌ها، اسب‌ها، خوک‌ها و گاو را آلوده کند. مقاله MNT بر روی انواع مختلف ویروس کرونا انسانی، علائم آنها، نحوه انتقال آنها و دو بیماری خطرناک مشتق از آن یعنی SARS و MERS تحقیق کرده است.

ویروس کرونا به عنوان عامل این بیماری به سیستم تنفسی حمله می‌کند و به تدریج این سیستم را از کار می‌اندازد و از علائم این بیماری می‌توان به سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می‌شود، اشاره کرد.

بیماری کرونا چیست و با چه علائمی بروز می‌کند؟ ممنوعیت سفرهای توریستی از چین به ایران ویروس‌های سارس و مرس را بشناسید جدیدترین روش‌های درمان ویروس کرونا تأثیر ویروس «کرونا» بر گردشگری آسیا چه خواهد بود؟ ویروس کرونا چه تأثیری بر فناوری‌های چین دارد؟ ماسک‌های طبی عدم انتقال عفونت و یا ویروس را تضمین نمی‌کنند هم‌جواری خطرناک شهروندان اصفهانی با گردشگران چینی! کد خبر 408643

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بيمارستان خورشيد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بيمارستان فارابي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیمارستان فارابی کرونا در بیمارستان مشکوک به کرونا مشکوک به بیماری بیماری کرونا اتاق ایزوله ویروس کرونا بخش جراحی ویروس ها بستری شد تو بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره‌ای به مدت چند ساعت بوده است.

به گزارش «عربی ۲۱»، ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس