Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طلا و سکه از جمله بازار‌هایی است که طی ۴۱ سال اخیر رشد فزاینده‌ای را تجربه کرده است به طوری که می‌توان گفت حدود ۹۰ درصد به تعداد صرافی های این اتحادیه افزوده شده است.

بازاری که شاید در اوایل پیروزی انقلاب به تعداد انگشتان هر دست در شهرها، فضا برای کسب و کار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به جنگ اقتصادی و فشارهای تحریمی و عدم بهره وری از منابع و همچنین از هم گسستگی مدیریت‌ها در کشور اهمیت نهاد صرافی و ذخایر ارزی و همچنین ذخایر طلا در کشور به وضوح دیده می شود.

منفعت طلبی، عدم شفافیت در  اقتصاد دولتی و خصوصی، محدودیت‌ها در توسعه کسب و کار، عدم حمایت از کسب و کارهای نو، فراهم نکردن امکانات لازم و برداشتن موانع از جلو پای نخبگان کشور و ... از جمله مواردی است که در سال های مختلف پیش روی صرافان قرار گرفته است اما این قشر مهم در کشور را از فعالیت باز نداشته است.

بیشتر بخوانید: افزایش ۳۰ هزار تومانی نرخ سکه امامی/ قیمت هر اونس جهانی طلا ۳۰ سنت کاهش داشته است 

قیمت طلا و سکه نسبت به سال ۵۷، تغییرات چشمگیر داشته است

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره وضعیت طلا و سکه نسبت به ۴۱ سال گذشته، گفت: هم اکنون نمی‌توان وضعیت بازار را نسبت به سال ۵۷ مقایسه کرد چرا که قیمت‌ها نسبت به الان، تغییرات چشمگیری داشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه با اشاره به تغییرات حاصل شده در این صنف طی سال های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: تکنولوژی در امکانات، ماشین آلات و کارخانجات از دیگر عوامل موثر و مهم در فرآیند تولیدی کشور است که البته صرافان هم در آن دخیل هستند.

محمدولی با اشاره به اینکه تحریم‌ها آنقدر نتوانسته تاثیرگذار باشد، گفت: خوشبختانه طی سال های اخیر که تحریم ها دامنگیر ایران بوده است،  نتوانست اثر تخریب کننده در داخل داشته باشد و اگر هم باشد بسیار کمرنگ بوده است.

صرافی ها در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب، از رکود خارج شدند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه بیان کرد: در اوایل سال ۹۸، رکود در بازار از بین رفت و داد و ستد‌ها انجام گرفت؛ این در حالی است که امیدواریم این روند تولید، صنعت و... در کشور بتواند به وضعیت خود ادامه دهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه تصریح کرد: باتوجه به شعار رونق تولید، امیدواریم که وضعیت تولیدات داخل در بازار روند بهتری به خود بگیرد که صرافان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

مالیات بر ارزش افزوده، از خرید و فروش طلا رخت بر بست

نادر بذرافشان دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط ویژه صرافان در گذر از 41 پیروزی انقلاب اسلامی،  گفت: می‌توان گفت که قیمت‌ها نسبت به ۴۱ سال گذشته تغییرات محسوسی داشته است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه طی ۶ سال گذشته، روند بازار، افزایشی بوده است، تصریح کرد: امیدواریم بازار طلا و سکه علاوه بر رشد طبیعی، با ثبات به سیستم معاملات خود ادامه دهد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: خوشبختانه مالیات بر ارزش افزوده با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی هیات مدیره و مجلس از سیستم خرید و فروش طلا حذف شد که این دستاورد بزرگ منجر به رونق هر چه بیشتر بازار از سال گذشته شد. حذف مالیات بر ارزش افزود از طلا، در هفته گذشته به تصویب مجلس رسید.

بذرافشان با بیان اینکه با بالارفتن نرخ ارز و طلا، قدرت خرید مردم هم به نسبت کاهش پیدا می‌کند، افزود: هم اکنون خرید تقاضا در بازار، طی چند ماه گذشته، بخصوص در مصنوعات طلا کمتر شده است. طی ۳ سال گذشته، روند بازار، روند افزایشی به خود گرفته است.

صرافان پس از انقلاب به ۹۵۰ واحد رسیده اند

عبادلله محمدولی فعال حوزه طلا و جواهر در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به گذر چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای صرافان در این مدت زمان، گفت:  نرخ ارز، طلا و سکه  در  ۴۱ سال گذشته، روند افزایشی البته به صورت محسوس را در بر داشته است؛ به طوری که می‌توان گفت حدود ۹۰ درصد  به تعداد صرافی های سراسر کشور افزوده شده است.

این کارشناس طلا و جواهر ادامه داد: هم اکنون در تهران حدود ۳۰۰ واحد رسمی مجوز دار و ۶۵۰ واحد در کشور در حال فعالیت اند.

محمدولی با اشاره به اینکه زمانی که در بازار ثبات وجود داشته باشد نوسانی وجود نخواهد داشت تصریح کرد: این در حالی است که بعد از انقلاب اسلامی، با توجه به اهمیت ایران در منطقه‌ و فرامنطقه‌  بازارها با جوهای مختلفی دچار نوساناتی شده اند.

این کارشناس طلا و جواهر با بیان اینکه طی ۷ یا ۸ سال گذشته بازار در ثبات است، افزود: البته روند فعلی  در بازار، ایده آل نبوده است و برای بهتر شدن آن در تلاشیم.

محمدولی با اشاره به اینکه وضعیت بازار، به تحریم‌ها و ساختار آن برمی‌گردد، اظهار کرد: زمانی که بتوانیم ساختار بازار را تا حدی به صورت طبیعی نگه داریم این موضوع می‌تواند در بازار، تاثیرگذار باشد. یعنی تاثیر پذیری آن را از جو روانی کمتر کنیم.

کانون صرافان ایرانیان یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و همچنین تحقق آرمان گام دوم انقلاب بوده است که با تجمیع تعداد زیادی از صرافی های معتبر در کشور، وظیفه خطیر تامین ارز را در کشور به ویژه در 41 سال تحریم نا جوانمردانه بر عهده گرفته اند.

ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در راستای گام دوم انقلاب، با تحریم های مختلف اقتصادی دست و پنجه نرم کرده و عوامل مختلفی از جمله؛ ممنوعیت کار صرافان به علت بحران های ارزی را پشت سر گذاشته است. ابداع نرم افزارهای خرید و فروش ارز و سکه و همچنین راه اندازی سامانه های بروز فروش ارز با نام "سنا" از جمله همکاری های گسترده این نهاد با بانک مرکزی است.

انتهای پیام/

گزارش از سحرآرام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونق تولید قیمت طلا و سکه نرخ ارز گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان پیروزی انقلاب اسلامی مالیات بر ارزش گام دوم انقلاب ۴۱ سال گذشته خرید و فروش توان گفت طلا و سکه کسب و کار هم اکنون صرافی ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات آغاز شده است.

در دومین روز این مسابقات نازنین فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر مانع ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان ایران برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا را کسب کرد.

عیدیان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.

این برای اولین بار است که دختران دوومیدانی ایران توانسته‌اند در قهرمانی جوانان آسیا مدال طلا کسب کنند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899917

دیگر خبرها

  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد
  • جزئیات یک تصمیم پرسروصدا؛ ژوزه مورایس چگونه مسلمان شد؟
  • غافلگیری بزرگ باشگاه سپاهان؛ مورایس چطور مسلمان شد؟ | یک حادثه و یک نفر!
  • قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد
  • ۲۰۰ تاجر آفریقایی برای توسعه تجارت شناسایی شد
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم