Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:27:04 GMT

شیوع بیماری تب مالت در خراسان شمالی بالا است

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۳۱۳۷

شیوع بیماری تب مالت در خراسان شمالی بالا است

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شیوع بیماری تب مالت در این استان بالا است.

دکتر هاشمی در نشست خبری که در 13 بهمن ماه در محل دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهارکرد: بروز این بیماری طی سه تا چهار سال اخیر در این استان افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تب مالت بیماری مشترک میان انسان و دام است و از دام به انسان منتقل می شود، افزود: یکی از علل بروز تب مالت در انسان، واکسینه نشدن دام ها علیه این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی ادامه داد: تماس انسان با دام بیمار، مصرف شیر فله ای و مصرف پنیر محلی از علل ابتلای انسان به این بیماری است.

وی بر مصرف شیرپاستوریزه به علت اینکه عوامل بیماری زا در این محصول از بین رفته است، تاکید کرد و افزود: بارمیکروبی شیری که با دست دوشیده می شود یک میلیون برابر شیری است که با شیردوش، دوشیده شده است.

این مقام مسئول تاکیدکرد: زمانیکه شیر فله در منزل خیلی جوشانده می شود، 50 درصد از ارزش غذایی آن از بین می رود اما این مشکلات با توجه به شیوه هایی که در شیر پاستوریزه به کار می برند، وجود ندارد.

وی در ادامه به دپارتمان قلب در بجنورد اشاره کرد و گفت: این مرکز درمانی با 34 تخت درمانی آماده بهره برداری است و اقداماتی همچون آنژیوگرافی، جراحی قلب، بالن گذاری و ... انجام می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طی دهه فجر امسال 11 پروژه با 40 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد.

وی در ارتباط با ویروس کرونا نیز اظهارکرد: این ویروس تا پشت درهای ایران آمده و داخل نیز می شود و نکته مهم در این زمینه رعایت مسائل فردی و امر پیش گیری از ابتلا به آن است.

هاشمی افزود: یکی از مسائلی که با ورود این ویروس پیش بینی می شود، مراجعه تعداد زیادی از افراد به مراکز درمانی و ایجاد یک نیاز کاذب است که مردم باید به آن توجه داشته باشند و از این امر خودداری کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت مراکز درمانی و بهداشتی این استان مشخص است اما یک ظرفیت اضافه ای نیز با ورود احتمالی این ویروس در نظر گرفته شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه شدت سرایت این ویروس بالا است، اظهار کرد: ویروس کرونا زمانیکه از یک شخص به شخص دیگری منتقل می شود شدت آن بیشتر می شود.

وی توضیح داد: شدت سرایت این ویروس نسبت به آنفلوآنزا سه تا چهار برابر است اما مرگ و میر حاصل از آن نسبت به آنفلوآنزا یک سوم است.

انتهای پیام       

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تب مالت کروناویروس خراسان شمالي جراحی قلب آنفلوآنزا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تب مالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی