Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@14:54:06 GMT

توان و انرژی با محصول بومی اندازه‌گیری شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۸۵۲۶

توان و انرژی با محصول بومی اندازه‌گیری شد

کنترل کننده‌ برنامه پذیری است که از خانواده کامپیوتر ها به شمار می آید؛ این کنترل کننده عمدتا در مقاصد صنعتی به کار می‌رود.

 

ورودی سیگنال‌های متنوع دیجیتال یا آنالوگ را از field قبول می‌کند و سپس آنها را برای cpu به صورت سیگنال‌های منطقی سیستم باینری تبدیل می‌کند و cpu مطابق برنامه‌هایی که در آن ذخیره شده دستورات را اجرا و خروجی را به صورت سیگنال‌های منطقی به خروجی می‌فرستد این سیگنال‌ها می‌توانند به فرم آنالوگ یا دیجیتال به تجهیزات یا عملگرها ارسال شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

PLC در جهت اهداف کنترلی و برای استفاده در محیط‌های صنعتی به کار گرفته شد چون به سادگی قابل برنامه پذیری بود و تغییر در سیستم کنترل با تغییر در نرم افزار برنامه کنترل به سهولت امکان پذیر بود؛ مزایای فوق به همراه کوچکتر شدن ابعاد سیستم کنترل، عیب یابی سریع تر، خرابی کمتر، توانایی اجرای برنامه‌های پیچیده تر، توانایی تبادل اطلاعات با سیستم‌های دیگر  باعث شد که مدارهای رله‌ای به سرعت میدان را برای حضور PLC ها خالی کنند.

 

مصیب اشرفی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «کنترل پژوهان پارت محور» درباره نوع فعالیت این شرکت گفت: این شرکت در زمینه سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ و همچنین طراحی و ساخت تابلو برق‌های قدرت و کنترل، برنامه ریزی انواع PLC ها و RTU ها، طراحی و نصب سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ برای انواع شیر، فشار شکن، ایستگاه‌های پمپاژ و  ... از جمله خدمات مهندسی ارائه شده توسط این شرکت هستند.

 

اشرفی درباره یکی از محصولات دانش‌بنیان این شرکت با نام دستگاه CPP-RTU گفت: این شرکت با هدف بومی سازی فناوری‌های الکترونیک و تجهیزات کنترل صنعتی اقدام به ساختRTU  با قابلیت برنامه‌ریزی به زبان‌های STL  و Ladder کرده است. دستگاه CPP-RTU علاوه بر داشتن ۸ کانال ورودی دیجیتال، ۶ ورودی آنالوگ و ۵ خروجی دیجیتال، امکان توسعه تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها را با استفاده از بستر RS485 تحت پروتکل Modbus دارد.

 

این فعال فناور افزود: همچنین این دستگاه دارای یک Power Analyzer  سه  فاز داخلی است که به وسیله آن پارامترهای توان و انرژی را اندازه گیری می‌کند.

 

وی به بیان ویژگی این دستگاه اشاره کرد و گفت: قابلیت برنامه ریزی تحت زبان‌های استاندارد به وسیله نرم‌افزار اختصاصی دستگاه که توسط تیم نرم افزاری این شرکت طراحی شده است از ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه است.

 

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «کنترل پژوهان پارت محور» درباره میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در این شرکت گفت: پیش‌تر ۴۲ نفر در این شرکت مشغول به کار بودند ولی درحال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی موجود این نفرات به ۴ نفر کاهش پیدا کرده است.

 

وی بیان کرد: نمونه مشابه محصول تولید شده این شرکت در سال‌های قبل به کشور وارد می‌شد ولی به دلیل افزایش نرخ ارز واردات این محصول دیگر مقرون به صرفه نخواهد بود به همین دلیل میزان واردات بسیار کاهش پیدا کرده است.

 

به گزارش «انرژی امروز» از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اشرفی ادامه داد: قیمت محصول تولید شده این شرکت با تغییر در برخی از پارامترها به طور میانگین حدود ۵ میلیون تومان است که در مقایسه با قیمت نمونه مشابه خارجی آن که در حدود ۱۰۰ میلیون تومان است بسیار ارزان‌تر تولید می‌شود.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: برنامه ریزی دانش بنیان سیگنال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی شهر جدید سهند به عنوان اولین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی دولتی‌ساز در سطح استان آذربایجان شرقی شناخته می‌شود که افتتاح این مجموعه آموزشی در خدمت‌رسانی به شهر جدید سهند، شهرستان اسکو، آذرشهر و سایر شهر‌های اطراف موثر خواهد بود.

این مدرسه هوشمند با مساحت بیش از ۱۸۰۰ متر مربع و محوطه ۱۱۰۰ متر مربع، دارای آسانسور ۲۰ نفره و برانکاردبر بوده و امکانات ویژه‌ای چون آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، ۴ کارگاه و ۲۰ فضای آموزشی ، سالن ورزشی و... را داراست که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و هوشمندسازی شده است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مدرسه سرانه آموزشی کودکان استثنایی در سطح شهرستان افزایش بیش از دوبرابری خواهد یافت. 

آیتم‌های هوشمندسازی مدرسه شامل موارد زیر است:

کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی تمامی فضا‌ها با قابلیت تعریف زمان بندی در راستای مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مونیتورینگ از راه دور و اجرای سناریو‌های متفاوت برای فصل مختلف سال

نصب دوربین‌های هوشمند برای کنترل تردد در کریدورها، فضا‌های آموزشی و محوطه بیرونی 

نصب دوربین هوشمند با قابلیت ضبط برنامه‌های کلاس‌ها به منظور تولید محتوای آموزشی

نصب سنسور‌های حرکتی هوشمند برای کنترل سیستم امنیتی تردد‌ها و اتوماتیک سازی روشنایی فضا‌های آموزشی

نصب رله‌های کنترلی برای هوشمندسازی پرده‌های اتاق‌های مدیریت، معاونت و سالن همایش

نصب کلید‌های فول هوشمند در اتاق‌های مدیریت، معاونت‌ها و سالن‌ها

نصب آیفون تصویری هوشمند با قابلیت کنترل از اتاق مدیریت و اتاق معاونت ورودی و همچنین از راه دور توسط گوشی موبایل

نصب دو عدد تاچ پنل لمسی در اتاق مدیریت و اتاق معاونت ورودی جهت مونیتورینگ و کنترل کلیه سیستم‌های هوشمند

پیاده سازی سیستم صوتی حرفه‌ای برای سالن همایش و سالن ورزشی

کنترل ورود و خروج سالن‌های همایش و ورزشی با امکان تعریف رمز، کارت و اثرانگشت جهت ایجاد دسترسی‌های متفاوت برای افراد مختلف.

دیگر خبرها

  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد