Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان مرکز سلامت پزشکی آمریکا «Health Line» در یک بررسی علمی به این نتیجه رسیدند که حتی پیاز‌هایی که قسمتی از آن گندیده شده باشد، می‌تواند سرطان زا باشد.

به گفته دانشمندان این دانشگاه برخی پیاز‌ها هنگام دخیره سازی در انبار‌ها دچار نوعی پوسیدگی می‌شود.

دانشمندان می‌گویند، پوسیدگی بخشی ازپیاز‌ها نشانه‌ای از وجود ماده‌ای به نام آفلاتوکسین «aflatoxin» است که در شرایط خاصی بر روی گیاهان برگدار رسوب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ترکیب روی یا زیر سطح پیاز‌ها به شکل لکه سیاه ظاهر می‌شود.

دانشمندان می‌گویند، دلایل مختلفی وجود دارد که باعث افزایش خطر ورود ماده آفلاتوکسین به پیاز می‌شود از جمله رطوبت زیاد، دمای نامناسب انبار یا مخزن نگهداری پیاز، تاثیر حشرات و تماس پیاز با آب آلوده از مهمترین این عوامل به شمار می‌رود.

به گفته محققان، ورود این ترکیب به بدن انسان باعث سرطان کشنده کبد می‌شود.

محققان علوم غذایی می‌گویند: «این ماده سمی سایر قسمت‌های بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طوری که مسمومیت ناشی از این ماده ممکن است به مرگ انسان منجر شود».

پزشکان نیز بر ضرورت استفاده از پیاز‌های تازه، تمیز، خوب که کاملاً خالی ازلکه‌های سیاه و گندیدگی باشد، تاکید می‌کنند. آن‌ها همچنین تاکید می‌کنند که حتی با انداختن قسمت گندیده پیاز از مصرف بقیه پیازی که سالم به نظر می‌رسد، نیز خودداری شود.

محققان و متخصصان مواد غذایی همواره به مصرف پیاز توصیه می‌کنند. پیاز‌های سالم حاوی مقدار زیادی ویتامین С، آنتی اکسیدان و اسید‌های آمینه هستند که با باکتری‌ها و ویروس‌های بیماری زا مبارزه می‌کنند. پیاز به رقیق کردن خون، کاهش سطح کلسترول، از بین بردن لکه‌های روی دندان‌ها، کاهش خطر آترواسکلروز، یا مسدود شدن رگ‌ها، سکته مغزی و سکته قلبی کمک می‌کند.

علاوه بر آن خوردن پیاز هنگام ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله سل، عفونت حلق و دستگاه گوارش و عفونت‌های ریه مفید است.


منبع: العربیه

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیاز فواید پیاز سم آفلاتوکسین پیاز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسطوره گزارشگری WWE از بهبود وضعیت سلامتی خود خبر داد

جری لالر وضعیت جسمانی خود را عالی توصیف کرد.

کینگ جری لالر به تازگی از آخرین وضعیت سلامتی جسمانی خود صحبت کرد.

طرفداری | جری لالر در فوریه 2023 دچار یک حمله خطرناک قلبی شد. خوشبختانه او در مصاحبه اخیرش از بهبود شرایط جسمانی خود خبر داد و اعلام کرد که اگرچه هنوز بهبودی کامل حاصل نشده اما دیگر مشکل خطرناکی وجود ندارد.

وضعیت سلامتی من عالی است. به تازگی دکتر زانویم اعلام کرد که دوره ریکاوری پس از عمل تعویض مفصل زانو به خوبی پیش رفته است. البته، برخی عوارض خفیف آن سکته هنوز وجود دارند، با این حال آنها نیز به زودی برطرف خواهند شد.

لالر با وجود عمل جراحی زانوی خود، همچنان به سفر کردن و حضور در محافل عمومی ادامه می‌دهد. او در مراسم Hall of Fame پارسال WWE نیز برای قرائت سخنرانی معرفی دوستش، اندی کافمن به تالار مشاهیر حضور یافت. او همچنین در یکی از اپیزودهای ماندی نایت راو پارسال به میزبانی ممفیس، مقابل دوربین WWE حضور پیدا کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • یازدهمین جشنواره ورزشی زندگی به توان سلامتی-یزد
  • کشف یک سنگ که در دوران روم باستان بیشتر از طلا ارزش داشته است
  • ساخت گونه ای جدید و بسیار خطرناک از ویروس ابولا توسط دانشمندان چینی
  • نشستن بیشتر از ۵ ساعت؛ افزایش ۲ سانتی‌متری دور کمر
  • تاثیر منفی صدای ترافیک بر سلامتی بدن
  • آفلاتوکسین چیست؟ سمی خطرناک در آجیل با ...
  • چهار معیار مهم سلامتی در ساعت‌های هوشمند
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • اسطوره گزارشگری WWE از بهبود وضعیت سلامتی خود خبر داد
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن