Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان یک کارشناس مذهبی با بیان این‌که نباید گذشت در خانواده فراموش شود، گفت: اگر در یک خانواده گذشت وجود داشته باشد و پدر و مادر در حق فرزندان و فرزندان نیز در حق پدر و مادر گذشت کنند، آرامش در آن خانواده حکم‌فرما خواهد بود.

حجت‌الاسلام لطف‌الله حیات‌الغیب در رابطه‌ با تربیت دینی فرزندان، اظهار کرد: فرزندان امانت‌های الهی در دست والدین هستند؛ لذا لازم است والدین نهایت دقت و تلاش خود را در تربیت صحیح آن‌ها به‌کار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید براین‌که والدین باید تلاش کنند، فرزندان خود را با محبت و مهربانی بزرگ کنند، افزود: چنان‌که گفته‌اند: «با محبت خارها گُل می‌شود»، مهربانی نسبت به فرزندان باعث می‌شود حرف پدر و مادر در آن‌ها تأثیرگذار باشد.

حیات‌الغیب با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) با این مضمون که «هرکه به خردسالان مهربانی نکند از ما نیست»، تصریح کرد: والدین با محبت می‌توانند راه نفوذ در دل فرزندان خود را پیدا و به این وسیله آموزه‌های دینی را به فرزندان خود منتقل کنند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به این‌که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «هرگاه پدر و مادر به فرزندش نگاه کند و او را خوشحال کند پدر پاداش آزاد کردن بنده‌ای را دارد»، اضافه کرد: این محبت باید دو طرفه باشد یعنی همان‌گونه که پدر و مادر به فرزند محبت می‌کنند فرزند هم با محبت و مهربانی با پدر و مادر رفتار کند.

وی با بیان این‌که اسلام در همه چیز روی تعادل تأکید دارد، اضافه کرد: محبت پدر و مادر نسبت به فرزندان نباید افراطی باشد و از حد خودش تجاوز کند؛ چراکه محبت بیش‌از حد باعث می‌شود فرزند دنبال تلاش نرود همچنین والدین باید محبت خود را بین فرزندان‌شان تقسیم کنند؛ چراکه اگر محبت پدر و مادر تنها نثار یکی‌از فرزندان شود، دیگر فرزندان دچار عقده حقارت می‌شوند و این فرد عقده‌ای می‌تواند جامعه و خانواده را ویران کند.

این کارشناس مذهبی با بیان این‌که والدین باید به وعده‌هایی که به فرزندان خود می‌دهند عمل کنند، افزود: والدین یا نباید به فرزندان خود وعده دهند یا اگر وعده دادند به آن عمل کنند و وعده‌ای که می‌دهند نیز متناسب با توان آن‌ها و کاری که توسط فرزندشان انجام گرفته است، باشد.

وی با تأکید بر آشنا کردن فرزندان با محبت اهل‌بیت(ع)، اظهار کرد: والدین باید برای فرزندان خود دعا کنند؛ چراکه دعای پدر و مادر در حق فرزند مانند دعای پیامبر اکرم(ص) برای امت است؛ لذا والدین باید برای هدایت فرزندان خود دعا کنند.

حیات‌الغیب با بیان این‌که نباید گذشت در خانواده فراموش شود، تصریح کرد: اگر در یک خانواده گذشت وجود داشته باشد و پدر و مادر در حق فرزندان و فرزندان نیز در حق پدر و مادر گذشت کنند، آرامش در آن خانواده حکم‌فرما خواهد بود و اگر در خانواده‌ای آرامش وجود داشته باشد فرزندان نیز خوب تربیت می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خانواده سازمان تبلیغات اسلامی تربیت فرزند پدر و مادر در حق فرزند کارشناس مذهبی وجود داشته فرزندان خود فرزندان نیز حیات الغیب عمل کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اهمیت سلام کردن در دین مبین اسلام از مهم ترین موارد مورد تاکید خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان پیرانشهر بود.

ماموستا هاشم آبادی گفت: توجه به روایات مختلف از پیامبر گرامی اسلام نشان میدهد که سلام کردن از کلمات مهم و از صفات انسان مومن و ملائکه و شخصیت های کامل اسلامی است که خیر و رحمت و برکت خدا رابه دنبال دارد.

خطیب جمعه شهرستان پیرانشهر اظهار داشت: سلام کردن محبت و سادگی را به دنبال دارد و هدیه ای بزرگ از جانب انسان مومن به یکدیگر است.

ماموستا هاشم آبادی همچنین در ادامه موضوع سلام کردن اظهار داشت: سلام نکردن چندین مفهوم را به دنبال دارد که از جمله صفات ناشایست انسان بخیل و متکبر است که کم ارزشی طرف مقابل میباشد.

ماموستا هاشم آبادی توجه و اهمیت به این موضوع را مهم دانست و گفت: لازم است سلام کردن در جامعه عادی و امری ضروری باشد.

ایمان و شهادت،طاعت و عبادت و محبت به یکدیگر از دیگر موارد مورد اشاره ماموستا هاشم آبادی درخطبه های امروز بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است