Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، احمد ذکرایی نژاد اظهار داشت: با توجه به اعلام سهمیه های جدید نهاده های دامی، به میزان هزار و ۱۱۵ تن ذرت، سه هزار و ۲۳۰ تن کنجاله سویا و ۸۵۰ تن جو دامی تحویل انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام استان داده شد.

وی افزود: از کل سهمیه ذرت اعلام شده مقدار ۶۵۰ تن آن به اتحادیه مرغداران استان، ۱۵۰ تن به واحدهای پرورش مرغ تخمگذار، ۱۵۰ تن به واحدهای پرورش مرغ مادر گوشتی، ۱۵۰ تن به اتحادیه دامداران استان و ۱۵ تن نیز به سایر ماکیان اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد از مجموع سهمیه کنجاله سویا اعلام شده نیز مقدار دو هزار و ۷۱۵ تن آن به اتحادیه مرغداران استان، ۲۰۰ تن به واحدهای پرورش مرغ تخمگذار، ۲۰۰ تن به واحدهای پرورش مرغ مادر گوشتی، ۱۰۰ تن به اتحادیه دامداران استان و ۱۵ تن به سایر ماکیان اختصاص یافته است.

ذکرایی نژاد یادآور شد: سهمیه ذرت و کنجاله سویای اعلام شده به واحدهای مذکور طبق ضوابط و شرایط اعلام شده قبلی، بوسیله اتحادیه مرغداران توزیع و از طریق تعاونی های مرغداران شهرستان های تابعه در اختیار واحدهای واجد شرایط قرار می گیرد.

وی بیان کرد: اتحادیه دامداران استان همه سهمیه های دریافتی (کنجاله سویا، ذرت و جو دامی) را صرفاً بین واحدهای دامداری که در واحد خودشان مبادرت به تهیه کنسانتره می کنند، توزیع کرده و اتحادیه مرغداران استان سهمیه های اختصاص یافته را بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سما و وجود جوجه در سالن پرورش واحدهای مرغداری توزیع می کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: شرکت پشتیبانی امور دام گزارش توزیع نهاده های معرفی شده را به معاونت بهبود تولیدات دامی و مدیریت توسعه بازرگانی سازمان ارائه کرده و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها نسبت به برگزاری جلسات هماهنگی با تعاونی مرغداران شهرستان جهت توزیع، نظارت و رصد اقدامات لازم را بعمل آورد.

ذکرایی نژاد اظهار داشت: برای دست یابی مصرف کنندگان واقعی به نهاده های دام و طیور نظارت های دقیق در زمان توزیع باید انجام شود.

کد خبر 4842834

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاده های دامی مرغداری دهه فجر بارش برف بوشهر انتخابات 98 شیراز ایلام قزوین شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه تعطیلی مدارس ویروس کرونا انقلاب اسلامی ایران زلزله اتحادیه مرغداران استان اتحادیه دامداران استان سازمان جهاد کشاورزی بهبود تولیدات دامی کنجاله سویا اعلام شده ۱۵۰ تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط

علی رمضانپور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۷۴ واحد پرورش طیور با ظرفیت ۲۵ میلیون قطعه به ثبت رسیده است که می‌تواند رصد دقیقی از وضعیت صنعت طیور استان را به ما نشان دهد.

وی اضافه کرد: واحد‌های ثبت شده شامل ۴۱۲ واحد نیمچه گوشتی، ۲۲ واحد مادر گوشتی، سه واحد اجداد گوشتی، ۲۴ واحد پولت تخم گذار، ۷۵ واحد تخمگذار، سه واحد مادر تخمگذار، ۲ واحد اجداد تخمگذار، ۲۵ واحد بوقلمون گوشتی، یک واحـد بوقلمون مادر، شش واحد شترمرغ و یک واحد بلدرچین است.

رمضانپور ادامه داد: این سامانه از سال ۹۷ به منظور ایجاد ساماندهی صنعت طیور در سطح استان‌های کشور و شناسایی و مدیریت این واحد‌ها راه‌اندازی شده که استان قزوین از همان ابتدا در این سامانه فعالیت مستمری داشته است.

این مسئول بیان کرد: مدیریت تولید، امکان جلوگیری از فعالیت واحد‌های غیرمجاز، قابلیت ردیابی و پیگیری و فعالیت حلقه‌های تولید، رصد میزان تولید و توزیع جوجه یک روزه، ردیابی محصول از مزارع مرغ اجداد تا مزرعه مرغ مادر، گوشتی و در نهایت کشتارگاه از مزایای این سامانه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: واحد‌های مرغداری در استان که قصد جوجه ریزی دارند اطلاعات خود را در سامانه سماصط ثبت تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند به آنها خدمات ارائه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط