Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@15:11:58 GMT

طرز تهیه حلوای بیسکوییت / طرز تهیه نان پوآچا

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۳۵۰۷

طرز تهیه حلوای بیسکوییت / طرز تهیه نان پوآچا

طرز تهیه حلوای بیسکوییت / طرز تهیه نان پوآچا / مواد لازم برای تهیه حلوای بیسکوییت / مواد لازم نان پوآچا / نکات تهیه حلوا

طرز تهیه حلوای بیسکوییت

مواد لازم :
پیمانه لیوان فرانسوی دسته دارمی باشد.
بیسکوییت پتی بور پودر شده  ( وانیلی یا کاکائویی )  دو پیمانه
کره   بیست و پنج گرم
روغن مایع    سه چهارم پیمانه
پودر کاکائو یک قاشق غذاخوری ( قابل حذف )
شیر      دو پیمانه
شکر     یک و یک چهارم پیمانه
زعفران    به مقدار لازم
در اینجا قصد داریم یک نوع دسر خوشمزه را به شما آموزش دهیم حلوا بیسکوئیت به راحتی تهیه می گردد و بسیار خوشمزه می باشد در تهیه این دسر از بیسکویت پتی بور استفاده شده اگر از بیسکویت دیگری خواستید استفاده نمائید میزان روغن متفاوت می گردد
 

طرز تهیه :
برای تهیه حلوا بیسکوئیت در ابتدا شربت حلوا را آماده می نمائیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیر ، شکر و زعفران را در یک کاسه با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم بذارین تا شکر حل گردد . نیازی نیست ک شیر بجوشه وقتی شکر حل شد از روی حرارت بردارین . بیسکوییت پتی بور پودر شده رو چند بار الک کنید تا کاملا یکدست بشه و بعد در ماهیتابه مناسبی روی حرارت خیلی کم بذارین و کره و روغن اضافه کنید و حدود پنج دقیقه تفت دهید و بعد پودر کاکائو اضافه کرده و هم بزنید و نهایتا کم کم شربت رو اضافه کرده و مدام هم بزنید . در آخر حالت گهواره ای ، قابلمه رو تاب بدین تا حلوا کاملا یکدست و وسط قابلمه جمع بشود . از روی حرارت بردارین و تزیین کنید .

پیشنهاد می شود بخوانید :طرز تهیه رولت حلوای زعفرانی

نکات :
حرارت حتما کم باشه چون بیسکوییت سریع می سوزه . میتونید داخل حلوا از پودر هل و یک چهارم پیمانه گلاب استفاده کنید ولی من از هل و گلاب استفاده نکردم . چون بیسکوییت وانیلی و خوش عطره . پودر کاکائو هم قابل حذفه .
اگه حلوای تیره تری دوست داشته باشین می توانین پودر بیسکوییت رو بیشتر تفت بدین ولی حواستون باشه که نسوزد.چون سریع می سوزه

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه نان جیبی

طرز تهیه نان پوآچا

مواد لازم :
پیمانه لیوان فرانسوی دسته دارمی باشد
خمیر مایه 10گرم یا یک قاشق غذاخوری سرپر
نمک یک و نیم قاشق مرباخوری
شکر یک قاشق مرباخوری
روغن مایع نصف پیمانه
آب ولرم یک پیمانه
شیر پر چرب یک پیمانه
تخم مرغ. دو عدد
کنجد مقداری برای روی نان

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه نان مغزدار

طرز تهیه:
برای تهیه نان پوآچا ابتدا در ظرف مناسبی آب ولرم را با شکر مخلوط و مایه خمیر را اضافه کنید ولی هم نزنید و بزارید تا ده دقیقه بمونه تا عمل بیاد . بعد یک عدد تخم مرغ کامل و یک سفیده ، نمک ، روغن و شیر رو به مایه خمیر اضافه و مخلوط کنید .
 حالا کم کم آرد رو اضافه کنید تا خمیر لطیفی که بدست نچسبه ، داشته باشین . خمیر رو حسابی ورز بدین تا یکدست بشه . البته آرد زیادی نباید بخوردش بدید . چون جنس و رطوبت آردها متفاوته ، من اندازه دقیق ندادم . پس کم کم آرد رو اضافه کنید .
حالا روی ظرف را بپوشونید و بذارین جای گرم به مدت یک ساعت تا پف کنه و عمل بیاد .وقتی پف کرد و عمل اومد  چونه های مساوی از خمیر بگیرید . من چونه های دو نفره گرفتم و وسط خمیر رو با پشت کاسه ، گود کردم و میرزاقاسمی ریختم و روی اون کمی روغن اسپری کردم ( میتونین بعد از پخت نون هم میرزا قاسمی یا ... رو بریزین ) .
روی نون رو هم با خامه و شیر رومال کردم و کنجد پاشیدم و با فاصله توی سینی فر که کاغذ روغنی داره ، گذاشتم . نهایتا در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت تقریبی نیم ساعت پختم .
 بعد از پخت نون ، یه دونه تخم مرغ روی میرزا قاسمی شکستم و در حدی که تخم مرغ بسته بشه ، مجدد توی فر گذاشتم . برای خوشرنگ شدن نون ، روی اون رو با زرده تخم مرغ ، کمی شیر و زعفرون رومال کنین و در آخر هم کمی گریل کنید . من این بار خواستم کمی متفاوت باشه و فقط با ترکیب خامه و شیر رومال کردم . حتما داخل فر کاسه آب بذارین تا نونها رطوبتشون حفظ شده و خشک نشوند . این نون بافت لطیف و فوق العاده ای داره و مواد میانی کاملا سلیقه‌ایه و بسته به ذائقتون داره .( طرز تهیه حلوا بیسکویت )

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک حلوا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت طرز تهیه حلوا چهارم پیمانه پودر کاکائو اضافه کنید برای تهیه مواد لازم روی حرارت رو اضافه شیر رو یک قاشق تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۳۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فیلم در راه اکران

قرارداد سرگروهی «تاوان»، «نیلگون» و «قلهک» ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چهارمین جلسه شورای صنفی نمایش، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در خانه سینما برگزار شد.

شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سه فیلم سینمایی «تاوان» (لایه‌های دروغ) به کارگردانی رامین سهراب‌زاده و تهیه‌کنندگی محسن صرافی به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز، «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی با پخش «رسانه فیلمسازان مولود» به سرگروهی سینما فرهنگ و فیلم سینمایی «قلهک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته با پخش «هدایت فیلم» به سرگروهی پردیس سینمایی ملت را ثبت کرد.

همچنین مقرر شد اکران فیلم‌های سینمایی «تاوان» و «نیلگون» از ۱۹ اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 748850

دیگر خبرها

  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • بلیت‌ کنسرت محسن ابراهیم‌زاده را از «سینماتیکت» تهیه کنید
  • طرز تهیه آبگوشت زغالی به روش روستائیان هندی (فیلم)
  • «عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است