Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@18:07:22 GMT

طرح «سرباز ماهر» در کردستان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۴۹۱۶

طرح «سرباز ماهر» در کردستان اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین جهاددانشگاهی کردستان و اداره کل ورزش و جوانان استان، دوره آموزشی مهارت‌های عمومی اشتغال و زندگی ویژه سربازان نیروهای مسلح استان کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان درنشست امضا و تبادل تفاهم‌نامه با جهاددانشگاهی استان کردستان که دیروز، 13 بهمن‌ماه در اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: طرج «سرباز ماهر» با مشارکت جهاددانشگاهی، اداره کل ورزش و جوانان  و ستاد نیروهای مسلح در استان کردستان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سهیمه استان کردستان در اجرای این طرح را 700 نفر از سربازان وظیفه نیروهای مسلح دانست و افزود: در راستای اجرای این طرح دوره‌های آموزشی مهارت‌های عمومی اشتغال و مهارت‌های زندگی به مدت 80 ساعت در محل پادگان‌ها و مراکز آموزش نظامی برگزار می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده، دوره آموزشی مهارت های عمومی اشتغال به مدت 48 ساعت نظری و عملی، و مهارت های عمومی زندگی به مدت 32 ساعت نظری و عملی، برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: براساس این تفاهم‎نامه معاونت آموزشی جهاددانشگاهی کردستان دوره‌های آموزشی را مطابق تقویم آموزشی در پادگان‌های استان و مراکز آموزش نظامی برگزار می‌کند.

حامد جولایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان اظهار کرد: دوره‌های آموزشی مهارت‌های عمومی اشتغال و زندگی با مشارکت و همکاری جهاددانشگاهی و توسط معاونت آموزشی این واحد برای 700 نفر از سربازان وظیفه نیروهای مسلح در محل پادگان‌ها و مراکز آموزش نظامی استان کردستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مجموعه جهاددانشگاهی استان کردستان از ظرفیت ها و پتانسیل های خوب و ارزشمندی در حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برخوردار است، جهاددانشگاهی در حوزه آموزش های مهارتی، مهارت افزایی و همچنین ارایه خدمات تخصصی آموزشی کارنامه خوب و درخشانی دارد.

جولایی با بیان اینکه ورزش و جوانان استان با جهاددانشگاهی کردستان همکاری خوبی دارد، یادآور شد: در همین راستا و بر اساس تفاهم‌نامه کشوری بین ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت ویژه پرسنل و سربازان وظیفه، جهت اجرای این طرح در استان، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل ورزش و جوانان کردستان و جهاددانشگاهی استان منعقد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا کردستان سرباز ماهر جهاد دانشگاهی جهاددانشگاهی استان کردستان اداره کل ورزش و جوانان دوره های آموزشی مهارت جهاددانشگاهی کردستان استان کردستان برگزار ورزش و جوانان استان مراکز آموزش نظامی سربازان وظیفه اجرای این طرح برگزار می شود تفاهم نامه پادگان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد حسینی با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند

دکتر حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های اخیر با حمایت دولت مردمی گام های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند همچنان که دانشگاههای علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می آورند.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهادها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور دکتر حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر