Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@23:53:04 GMT

همه فیلمهای جشنواره فجر در مشهد به نمایش در می‌آید

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۴۹۸۱

همه فیلمهای جشنواره فجر در مشهد به نمایش در می‌آید

جعفر مروارید روز دوشنبه در نشست خبری پیرامون هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد که در محل این اداره کل برگزار شد افزود: در این دوره تلاش شده است عدالت توزیعی در مشهد برقرار شود و نگاه‌ها و سلایق مختلف در فضای فرهنگی دسترسی آسانی به جشنواره فیلم فجر داشته باشند.

وی اضافه کرد: امسال در سینمای شهید اصغرزاده واقع در بوستان ملت مشهد به طور خاص فیلمهای بخش سیمرغ و پروانه‌های جشنواره فجر به نمایش در می آید و فیلمهای خاص کودکان و نوجوانان هم که نگاه تربیتی دارند به صورت رایگان به نمایش در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:جشنواره فیلم فجر بستری را فراهم می‌کند که نگاه‌های هنری و زیبایی شناسانه همراه با ایده‌های نو و نقادانه در بستری عمومی میان کارگردانان، مردم و مسوولان به مشارکت گذاشته شود لذا این رویداد بهترین زمانی است که مسوولان همراه با مردم به نقد و بررسی فیلم و شنیدن سخنان مختلف و طرحها و پیشنهادهای آینده در این جشنواره بپردازند.

مروارید افزود: فیلمهای بخش "نگاه نو" سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر مشهد نیز در سینما آفریقای این شهر  به نمایش گذاشته می‎شود.

وی ادامه داد: امسال به دلیل فضای ویژه‌ای که در جامعه حکمفرماست و به دلیل وحدت و همبستگی ای که بین مردم پس از تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی به وجود آمد و به منظور قدردانی از کسانی که امنیت این کشور را حفظ کرده‌اند در مراسم پایانی هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در ۲۳ بهمن ماه، فیلمی برگزیده در حوزه "مقاومت" به نمایش درمی‌آید و از عوامل تولید آن قدردانی ویژه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از آنجا که مشهد خود پایگاهی برای نگاه‌های سینمایی و محل رشد پیشکسوتان و هنرمندان برجسته بخش هنر و سینماست در مراسم پایانی هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از یک آموزشگاه سینمایی، یک شرکت سینمایی برتر و یک کارگردان جوان فعال در حوزه سینما استان قدردانی خواهد شد.

مروارید افزود: بخش "سیمرغ سینمای خراسان" نیز امسال به مدت هفت شب در مشهد به نمایش تولیدات سینمایی برگزیده هنرمندان خراسان رضوی اختصاص خواهد داشت و از برگزیدگان آن در مراسم پایانی جشنواره فجر مشهد قدردانی می‌شود.

فروش بلیت از طریق سینما تیکت از امشب

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از امشب فروش بلیت فیلمهای جشنواره فجر مشهد از طریق سایت "سینما تیکت" آغاز می‌شود و برای آنکه بازار سیاهی در این بخش به وجود نیاید از مدیران سینما خواسته‌ایم در ازای ثبت شماره کارت ملی، هر نفر برای هر فیلم مجاز است تا چهار بلیت خریداری کند.

محمد رضا محمدی افزود: در سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، مشهد بعد از تهران دومین شهری است که همه فیلمهای جشنواره را آن هم در ۶ سینما برگزار می‌کند در حالی که سایر شهرهای بزرگ ایران مثل اصفهان از این تعداد فیلم و سینما برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: بر این اساس سینما آفریقا ۲۷ فیلم، سینما اطلس ۲۴ فیلم، سینما هویزه ۲۴ فیلم، سینما گلشن ۲۴ فیلم، سینمای ویلاژ توریست ۲۴ فیلم و سینمای شهید اصغرزاده پنج فیلم از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را به نمایش می‌گذارند.

او اضافه کرد: این فیلمها از ۱۵ بهمن ماه در سیانس‌های ۱۵، ۱۷، ۳۰ و ۲۰، ۲۲ اکران می‌شود.

راهیابی چهار فیلم از هنرمندان استان به بخش سیمرغ خراسان  

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از مجموع ۱۶ فیلمی که به بخش "سیمرغ سینمای خراسان" ارسال شده است چهار فیلم به عنوان برگزیده این بخش انتخاب شده است که این فیلمها در سالن شماره سه سینما هویزه به نمایش در می آید.

محمد رضا محمدی افزود: بخشی از سالن سینما آفریقای مشهد  برای استقرار اصحاب رسانه به منظور تماشای فیلم و در اختیار داشتن امکانات لازم برای انجام کار خبرنگاری اختصاص یافته است و هر خبرنگار می‌تواند پس از دریافت کارت خود به گیشه سینما آفریقا مراجعه کرده و بلیت فیلم را دریافت کند.

وی ادامه داد: بخش نقد و بررسی آثار جشنواره فیلم فجر نیز در کنار اکران فیلمها پیش بینی شده که مسوولیت کمیته آن برعهده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد است و این نشست ها با حضور تعدادی از عوامل هر فیلم در محل سینما هویزه برپا می‌شود.

او  اضافه کرد: برای دعوت از هنرمندان از مسوولان انجمنهای هنری خواسته شده است که بلیت ها را به صورت یکجا یا روزانه در اختیار هنرمندان قرار دهند و محل استقرار آنان نیز در همان محل استقرار اصحاب رسانه در سینما آفریقا خواهد بود.

هزینه چهار میلیارد ریالی شهرداری برای جشنواره فجر مشهد

رییس سازمان فرهنگی – اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: امسال شهرداری چهار میلیارد ریال برای نمایش فیلمهای هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد هزینه کرده است.

محمد محسن مصفحی افزود: عمده این مبلغ در تهیه کسری فیلمهای جشنواره فجر مشهد هزینه شده و باقی آن در نمایشهای مختلف و متعدد در شهر، حمایت از مراسم اختتامیه و بخش سیمرغ سینمای خراسان، اکران سیمرغ و پروانه ‌ها در حاشیه شهر و  تبلیغات شهرداری در این زمینه صرف می‌شود.

او اضافه کرد: قیمت هر فیلم ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته و شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: فیلمهای بخش سیمرغ و پروانه‌های جشنواره فجر مشهد در قالب سینما سیار در سه فرهنگسرای قرآن و عترت، نصرت و احتمالا غدیر واقع در حاشیه شهر مشهد به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان زیبایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد جشنواره فجر مشهد سیمرغ سینمای خراسان فیلمهای جشنواره فجر سی و هشتمین جشنواره نمایش در می آید مراسم پایانی سیمرغ و پروانه مشهد به نمایش سینما آفریقا سینما هویزه فیلمهای بخش بخش سیمرغ اداره کل ۲۴ فیلم نگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان،حسرت ما و جام جهانی

 تیمی که در اولین حضورش در جام ملت‌ها مسافر جام جهانی شد. تیم ملی افغانستان برای ما مهم بود؛ چون معماری آن کاملاً ایرانی بود و تمام سنگ‌های گرانقیمت آن از دل خاک پرگهر خراسان بیرون کشیده شده بود. مجید مرتضایی و حمید معصومیان در تایلند کاری کردند کارستان.

آن‌ها از کوچه‌پس‌کوچه‌های مشهد جواهراتی را برای تزئین تیم ملی افغانستان جمع کردند که سال‌ها در بستر بی‌توجهی خاک می‌خوردند. حقیقت این است که افغانستان خسته از سال‌ها جور و ستم امروز به فرزندانی که در این خاک رشد کرده‌اند می‌بالد و این هنر مردان ایرانی بود که غرور جریحه‌دار شده افغان‌ها را به دست خودشان التیام بخشیدند.

صعود افغانستان به جام جهانی نشان داد خراسان بزرگ چقدر در بازیکن‌سازی و مربی‌سازی ظرفیت و توانایی دارد و چقدر مدیران ورزش و البته مسئولان رده بالا در حق جوانان این شهر با تصمیم‌های عجیب جفا کرده‌اند. واقعیت تلخ ماجرا این است که علاوه بر تیم ملی افغانستان هنوز هم می‌توان تیم ملی دیگری از دل شمال‌شرق ساخت و به جام جهانی فوتسال فرستاد.

در فوتبال هم البته که همین است. اگر درایت و دوراندیشی در ورزش خراسان بود، امروز نباید شاهد جولان تیم‌هایی چون خوشه طلایی ساوه در مخمل استادیوم‌های مشهد می‌بودیم. مشهد هنوز هزاران مرتضایی و معصومیان دارد و هنوز می‌توان از دل آن با هنر مدیریت صحیح چند تیم فوتبال و فوتسال باشگاهی در حد آسیا سبز کرد. افسوس که در تمام این سال‌ها استعدادهای شگرف این خطه در آتش جنگ‌های سیاسی – مدیریتی سوختند و امروز جز تلی از ناکامی و حسرت برای ورزش مشهد باقی نمانده است.

آمار می‌گوید قهرمان جام ملت‌های آسیا مشهد بود.علاوه بر احسان اصولی به عنوان رئییس کمیته فوتسال فدراسیون، تیم ملی ایران چند بازیکن مشهدی و تیم ملی افغانستان سه مربی مشهدی  داشت و شاکله اصلی‌اش را بازیکنان قد کشیده در کوچه‌پس‌کوچه های گلشهر مشهد تشکیل می‌دادند. پس صعود افغانستان باید تلنگری جدی باشد برای آن‌ها که خودشان را به خواب زده‌اند و بیدار هم نمی‌شوند.

محمدجواد رستم‌زاده

دیگر خبرها

  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت