Web Analytics Made Easy - Statcounter

"یوهانس وادپول"، معاون فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در پارلمان آلمان در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل"، انتظارات فرانسه از آلمان برای عهده داری مسئولیت بیشتر در عرصه سیاست امنیتی و خارجی را بجا دانسته و گفت: آلمان تا حد زیادی از نظر سیاست امنیتی غیر فعال باقی مانده است.

اخبار بین الملل- وی در ادامه تاکید کرد که نظر سنجی ها نشان می‌دهد که آمادگی آلمانی ها برای در پیش گرفتن یک سیاست امنیتی و خارجی فعالانه تر در 6 سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وادپول در ادامه با اشاره به اینکه وزیر دفاع آلمان برای در پیش گرفتن یک سیاست امنیتی و خارجی فعالانه تر برنامه هایی را ارائه داده، در عین حال گفت که حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی آماده نیست با واقعیات قرن 21 کنار آمده و پاسخ هایی به خطرات جدید بدهد. کسی که در قدرتمندترین کشور اقتصادی اروپا ( آلمان) مسئولیت دولتی دارد و نقش وزیر امور خارجه را ایفا می کند باید اراده و توان عهده داری مسئولیت سیاسی، امنیتی بیشتر را داشته باشد.

وی درباره درخواست فرانسه از آلمان برای مشارکت در عملیات مبارزه با تروریست ها در منطقه "ساحل" در آفریقا نیز گفت: شرایط امنیتی در منطقه ساحل در آفریقا بسیار نگران کننده است. کشورهای این منطقه درمانده شده اند. بین شمال آفریقا و اروپا تنها یک دریای مدیترانه قرار دارد. این از علایق امنیتی آلمان است که مسائل در این منطقه حل شود. بنابراین ما باید سهم خود را در این راستا انجام دهیم. ما به تلاشی مداوم در مبارزه با تروریست ها نیاز داریم.

این مقام آلمانی البته اعلام کرد که آلمان برای این منظور به یک پایه و اساس حقوقی محکم بین المللی نیاز دارد. به گفته وی آنچه در حال حاضر وجود ندارد یک ساختار امنیتی موثر است و اگر آلمان این مسئله را حل نکند بقیه مسائل هم حل نمی شود.

وی در ادامه گفت: "ما برای یک سیاست امنیتی و خارجی مشترک در اروپا نسبت به سایرکشورها آمادگی بیشتری داریم. ما خواهان تصمیم گیری ها در عرصه سیاست خارجی اروپا با رای اکثریت هستیم و  خواهان یک شورای امنیت اروپایی مشترک هستیم. من امیدوارم که این ایده از طرف پاریس هم حمایت شود."

وادپول افزود: کسی که می خواهد یک اروپایی خوب باشد نباید تنها در زمینه سیاست محیط زیست همکاری کند بلکه باید در زمینه سیاست تسلیحاتی هم به صورت هماهنگ عمل کند.

وی همچنین از حزب سوسیال دموکرات خواست که در زمینه سیاست تسلیحاتی رویکرد مشترکی با اروپا را در پیش گیرد.

معاون فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان همچنین تاکید کرد که آلمان باید همکاری با فرانسه در زمینه سلاح های هسته ای را مد نظر قرار دهد. آلمان باید آماده باشد با توانمندی ها و منابع خاص خود در روند بازدارندگی هسته ای مشارکت کند. در مقابل باید فرانسه این تسلیحات را تحت امر مشترک اتحادیه اروپا و یا ناتو قرار دهد.

وی در بخش پایانی این گفتگو تصریح کرد که واقعیت این است که آلمان به بازدارندگی هسته ای نیاز دارد. این به نفع ما است که بتوانیم روی استراتژیِ هسته ای اعمال نفوذ کنیم. این هوشمندانه است که در این راستا همراه با فرانسه تلاش کنیم.

هفته نامه "اشپیگل" هم اخیرا در گزارشی از تمایل حزب دموکرات مسیحی برای بازگشت به استفاده از انرژی هسته ای نوشته و تاکید کرد:  حدود 9 سال بعد از تصمیم دولت آلمان برای توقف استفاده از انرژی هسته‌ای، حالا حزب دولتی دموکرات مسیحی آلمان بازگشت به انرژی هسته‌ای را مد نظر قرار داده است.

به نوشته هفته نامه اشپیگل حزب دموکرات مسیحی می خواهد بازگشت احتمالی به انرژی هسته‌ای را در دست بررسی قرار دهد.

این خبر را هفته نامه اشپیگل با استناد به یک موضع گیری کتبی کمیته فدرال در امور اقتصادی، شغل و مالیات منتشر کرده است.

در این موضع گیری کتبی آمده است:  ما از این مسئله حمایت می کنیم که آلمان به صورت قدرتمندانه تر درگیر برنامه های انرژی هسته‌ای و افق آینده آن شود.

دولت آلمان این طرح را به عنوان جایگزینی برای تولید انرژی بدون دی اکسید کربن مد نظر قرار داده است.

حزب دموکرات مسیحی آلمان سال هاست که به تصمیم "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان برای خروج از انرژی هسته‌ای بعد از فاجعه هسته‌ای در فوکوشیمای ژاپن در مارس سال 2011 انتقاد وارد می کند.

اما حرکت کنونی نشان می دهد که حداقل در بین سیاستمداران اقتصادی این حزب آمادگی برای تجدید نظر در این تصمیم وجود دارد.

آلمان در خرداد سال 2011 به عنوان اولین کشور صنعتی اعلام کرد که قصد دارد تمام نیروگاه های اتمی خود را به دلیل فاجعه اتمی که در ژاپن رخ داد تعطیل کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر دفاع آلمان آفریقا اروپا اتحادیه احزاب اشپیگل احزاب مسیحی فراکسیون آلمان یک سیاست امنیتی و خارجی بازدارندگی هسته ای حزب دموکرات مسیحی انرژی هسته ای زمینه سیاست مسیحی آلمان مد نظر قرار هسته ای هفته نامه قرار دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید

امارات متحده عربی به‌زودی مناقصه‌ای را برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید راه‌اندازی خواهد کرد که تعداد رآکتورهای هسته‌ای در این کشور کوچک خلیج‌فارس را ۲ برابر خواهد کرد.   به گزارش ایسنا، امارات متحده عربی، شریک امنیتی ایالات متحده، اولین کشور عربی بود که نیروگاه هسته‌ای را با افتتاح نیروگاه «براکه» ساخت کره جنوبی در ابوظبی در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد.   به نقل از رویترز، منابع آگاه که نامشان فاش نشده است، عنوان کردند امارات متحده عربی قصد دارد امسال مناقصه‌ای را برای ساخت چهار رآکتور جدید در ماه‌های آینده راه‌اندازی کند.   این منابع گفتند امارات می‌خواهد مناقصه برگزار کند و ساخت‌وساز را در اوایل امسال آغاز کند تا نیروگاه جدید تا سال ۲۰۳۲ برای رفع نیازهای انرژی پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد.   مناقصه برای همه پیشنهاددهندگان بالقوه از جمله شرکت‌های آمریکایی، چینی و روسی آزاد خواهد بود.   سازمان فدرال نظارت هسته‌ای این کشور در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ریزی برای ایجاد دومین نیروگاه هسته‌ای گفت که آماده است در صورت تصمیم دولت برای ساخت نیروگاه‌های جدید، مجوزها و مقررات لازم را بررسی و صادر کند.   امارات متحده عربی که در سال ۲۰۰۹ توافقنامه همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای را با آمریکا امضا کرد، می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است و هدف آن تنها تولید انرژی برای کاهش وابستگی به نفت است.   امارات یکی از کشورهایی بود که در اجلاس آب و هوای COP ۲۸ که در اواخر سال گذشته در دبی برگزار شد، توافق نامه‌ای را امضا کرد تا تولید انرژی هسته‌ای جهان را طی چهار دهه آینده سه برابر کند.   در دیگر نقاط خاورمیانه، مصر درحال‌توسعه اولین نیروگاه هسته‌ای خود است که توسط روسیه ساخته شده است. عربستان سعودی قصد دارد برنامه هسته‌ای غیرنظامی داشته باشد، اما تاکنون از امضای توافقنامه همکاری با ایالات متحده که مانع از غنی‌سازی اورانیوم این کشور خلیج‌فارس می‌شود، خودداری کرده است.   ساخت چهارمین راکتور نیروگاه براکه از نوع APR-۱۴۰۰ با طراحی کره‌ای در ژوئیه ۲۰۱۵، سه سال پس از شروع کار بر روی اولین راکتور براکه آغاز شد. سه راکتور اول اکنون به طور کامل تحت نظارت FANR فعال هستند.   نیروگاه هسته‌ای براکه که توسط کره جنوبی ساخته شده و در ابوظبی در ساحل به سمت عربستان سعودی و قطر قرار دارد، انتظار می‌رود یک چهارم برق مورد نیاز این کشور را تامین کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود