Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@07:12:20 GMT

خواص فراوان بادام زمینی

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۳۳۰۶

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: بادام زمینی یک ماده غذایی مفید برای انسان است. ناطقان: محمدتقی انوشه ،متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص بادام زمینی اظهار کرد: بادام زمینی دارای خواص بی‌شماری است که افراد با مصرف آن می‌توانند از فوائدش بهره مند شوند.

او تصریح کرد: بادام زمینی بهتر است به صورت کم نمک یا بدون نمک مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این ماده عذایی دارای کالری بالایی است که به عنوان یک منبع غذایی سیرکننده نیز از آن یاد می‌شود.

او بیان کرد: افرادی که رژیم گیاه خواری دارند و از پروتئین حیوانی استفاده نمی‌کنند می‌توانند بادام زمینی را به برنامه خود اضافه کنند زیرا این ماده غذایی سرشار از پروتئین گیاهی است.

بادام زمینی بخورید!
او ادامه داد: بادام زمینی به دلیل پایین بودن میزان کربوهیدارت آن به افرادی که دچار قند خون هستند؛پیشنهاد می شود،همچنین افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند می توانند این ماده غذایی مفید را در برنامه خود جای دهند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: بادام زمینی حاوی ویتامین ها و املاح مختلفی از جمله ویتامین E ویتامین های گروه B مانند نیاسین،بیوتین اسید فولیک است.

انوشه ادامه داد:ویتامین E یک ماده آنتی اکسیدان است و با سلول های رادیکال های آزاد که عامل ایجاد بروز سلول های سرطانی هستند مقابله می کند.

او بیان کرد:چربی موجود در بادام زمینی از نوع چربی های غیر اشباع است که یک اثر حافظتی برای سلول ها و سیستم قلب و عروق است.

او اظهار کرد: مواد غذایی مفید دیگری که دربادام زمینی وجود دارد اسید آمینه تریپتوفان است که این ماده پیش ساز سروتونین است و برای افرای که به افسردگی دچار شده اند بسیار مفید است همچنین سروتونین به هورمون شادی نیزمعروف است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: بادام زمینی یک منبع خوب کلسیم است؛که این خود باعث تقویت استخوان ها می شود.

بادام زمینی بخورید!
انوشه تاکید کرد:افراد در مصرف بادام زمینی زیاده روری نکنند زیرا مصرف زیاد آن آلرژی زا است پس افراد در مصرف آن اعتدال را رعایت کنند.

انوشه گفت:کره بادام زمینی نیز یک ماده غذایی مفید است و موادی که در این ماده غذایی وجود دارد از تشکیل رسوب در جداره رگ ها جلوگیری می کندکه این خود می توانند به افزایش و تسهیل جریان خود در بدن کمک فراوانی کنند.همچنین افراد می توانند کره بادام زمینی را جایگزین کره های حیوانی کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خواص ، بادام زمینی ، ماده غذایی مفید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خواص بادام زمینی ماده غذایی مفید ماده غذایی مفید ماده غذایی بادام زمینی یک ماده سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری

در پی درگذشت حاجیه خانم معصومه حائری یزدی حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی کمساری، رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) پیام تسلیتی را صادر کرد.

به گزارش جماران، متن پیام تسلیت در پی می آید:

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت همسر مکرّمه آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، حاجیه خانم معصومه حائری یزدی موجب تأثر فراوان گردید.

جایگاه آن بانوی با فضیلت، پرهیزگار و فداکار در بیت شریف امام راحل عظیم الشان و تحمل سختی های دوران مبارزات امام خمینی(س) پس از شهادت همسر گرامی شان، آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی در دوران تبعید، و تحمل رنج های فراوان، از ایشان همسری نمونه یک شهید به یادگار گذاشت.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به بیت شریف و رفیع امتم امام خمینی (س) و فرزندان داغدیده ایشان برای آن بانوی محنت کشیده انقلاب، غفران الهی و برای بازماندگان آرزوی صبر و اجر از خداوند متعال دارم.

علی کمساری

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)

 

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • پس از انتقادات فراوان: وی‌اِی‌آر در سوئد اجرا نمی‌شود!
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند