Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از اجرای طرح امام محله و مسجد تراز انقلاب در مساجد منتخب یزد خبر داد. ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهاباد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی در آئین تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی بهاباد اظهار داشت: مسجد، حج و عزاداری‌ها جزو شعائر دینی و اسلامی هستند و ساماندهی مناسبت‌ها و شعائر مذهبی، رسالت مهم اداره‌های تبلیغات اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طرح امام محله را از جمله‌ برنامه‌های این سازمان برای کاربردی کردن مساجد دانست و اظهار داشت: در این طرح‌ها مطالعات بوم‌شناسی مناطق انجام می‌شود و امام جماعت با توانمندسازی امورات محله را برعهده می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اجرای طرح امام محله در سطح مساجد منتخب استان عنوان کرد: این طرح در راستای تقویت جایگاه ائمه جماعات و مساجد در سطح محلات اجرا ‌می‌شود.

نجیمی بر لزوم حفظ ذی‌طلبگی توسط روحانیون تاکید کرد و افزود: خانواده طلاب نیز باید وارد میدان شده و در کنار همسران خود در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی الگو و پیشتاز جامعه باشند.

وی از اعتبار روحانیت در بین مردم به عنوان یک سرمایه عظیم اجتماعی یاد و اظهار کرد: روحانیون جوان باید قدر این میراث به جای مانده از گذشتگان را بدانند و آن را قوی‌تر به دست نسل آینده بسپارند.

ناگفته‌هایی از حادثه نوامبر 1979 در مسجدالحرام و افشای دروغ‌پردازی سعودی‌هااشتیاق کلیمیان همدان برای دیدار با بت‌شکن قرن؛ کنیسه‌ای که به مسجد امام خمینی(ره) تغییر نام یافتواکنش استاندار اصفهان به انتقادها درباره نحوه مرمت گنبد مسجد شیخ‌ لطف‌الله

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم ایجاد درآمد پایدار در حوزه مسائل دینی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: باید به حل این موضوع اهتمام جدی داشته باشیم تا نسل‌های آینده هچون ما با چالش‌های امروز در فعالیت‌های فرهنگی روبرو نباشند.

وی به طرح تحول اجتماعی مسجد اشاره کرد و افزود: در این طرح ورود به خدمات اجتماعی مساجد را در دستور کار داریم و مسائل اجتماعی محله در مسجد مطرح و در صورت قابل حل بودن آن را با کمک‌های مردمی برطرف می‌کنند.

این مسئول در مورد طرح مسجد تراز انقلاب اسلامی تصریح کرد: این کار را در مساجد مناطق مختلف آغاز کردیم و شاخص‌هایی از لحاظ علمی، عملی، اخلاقی، تقویت بعد معنوی، ارائه خدمات اجتماعی و سایر موارد برای آن‌ها درنظر گرفته شده است.

 نجیمی ادامه داد: در مساجد تراز انقلاب اسلامی، حضور جوانان در مساجد، فعالیت پایگاه‌های بسیج، ارتباط امام جماعت با مردم، فضای مسجد و آراستگی آن نیز ملاک قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اگر یک زمانی دشمن درشلمچه، فکه و طلائیه فرزندان و بچه‌های ما را زیر شدیدترین حملات و گلوله‌های خود قرار می‌داد گفت: امروز دشمن تا درب منازل ما از طریق ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی ورود پیدا کرده که عواقب آن طلاق و جدائی‌هائی است که در کشور رواج پیدا کرده است.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی افزود: نهادهای دینی و علمای برای ساماندهی بیشتر و بهتر تبلیغات اسلامی در این شهرستان تلاش ‌می‌کنند و تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی همکاری خود را افزایش دهند.

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه رسالت این نهاد، رساندن حقایق اسلام به گوش جهانیان و شناساندن آن به مردم است افزود: این نهاد برای تبلیغات دینیی، سازمان‌دهی و هدایت نیروهای مؤمن و تشکل‌های مردمی، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام، مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی طبقات جامعه به‌ویژه جوانان، از متن انقلاب متولد شد و در گذرگاه‌های حساس و خطیر که دشمنان اسلام در حذف انقلاب و فرهنگ اسلامی بودند، وارد میدان شد و رشد کرد.

فرماندار بهاباد هم در این نشست با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی امروز بیشترین ضربه را از طریق اختلاف‌افکنی در میان نیروها و مسئولان به انقلاب می‌زنند خاطرنشان کرد: آفتی که امروز در داخل کشور در حال گسترش است دامن زدن به موضوعات اختلاف افکن در میان نیروهای انقلاب است که این امر هیچ سودی جز به هدر دادن سرمایه‌های انسانی برای نظام ندارد.

محمدمهدی خانی‌زاده بهابادی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی با استفاده از ظرفیت عظیم هیات مذهبی، مساجد و نخبگان می‌تواند در جهت بصیرت‌افزایی و ایجاد همدلی و همزبانی بیشتر میان مردم و مسئولان در جهت با مقابله با انواع تهدید‌های دشمنان گام موثر بردارد.

فرماندار بهاباد با توجه به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یاد آورشد: بر طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه لازم است تا ضمن بصیرت افزایی در خود و انتقال آن به جامعه، همواره بر حضور پرشور در انتخابات تاکید نمایند.

وی خاطرنشان کرد: همه باید برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنیم و طلاب در این زمینه نقش مهمی برای تشویق مردم نسبت به حضور و مشارکت در انتخابات دارند.

وی تصریح کرد: با وجود هجمه‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشورهای همسایه، این شهرستان وجهه‌ای ولایت‌مدار دارد و تجمع باشکوه حسینی در ماه محرم امسال، گواه این ادعاست.

در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام مجید نیکخو رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهاباد قدردانی و حجت الاسلام شیخ حسین حاتمی بهابادی به عنوان سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان معرفی شد .

انتهای پیام /781/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی استان یزد اداره تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی مسجد تراز انقلاب طرح امام محله حجت الاسلام مساجد منتخب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت

رئیس دانشگاه جامع امام‌ حسین (ع) گفت: در نتیجه عملیات وعده صادق جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمدرضا حسنی‌آهنگر بعدازظهر امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اظهار کرد: هدف ما دستیابی به مکتب دانشگاهی تراز انقلاب اسلامی بوده که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب و که همان قرائت اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه ۱۵ سالی است در این حوزه را کار کردیم، گفت: الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم و در دو برنامه پنج‌ساله این الگو را پیاده‌سازی کردیم که مورد توجه ریاست‌جمهور قرار گرفت. بعد از گزارش‌های وزیر علوم و معاون اول ریاست‌جمهوری ایشان متقاعد شدند که بیایند دانشگاه را از نزدیک ببینند.

رئیس دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) با اشاره به ضرورت نگاه راهبردی به شهر، استان، منطقه و جهان، خاطرنشان کرد: تمدن‌سازی اسلامی بر دو محور تربیت انسان‌های تراز تمدنی و تولید علم، فناوری و محصولات فن‌آورانه مبتنی بر نظریه‌پردازی شکل می‌گیرد که هر دو امر یادشده محصول و خروجی دانشگاه‌ها است.

حسنی‌آهنگر با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در حوزه امنیتی-دفاعی فوق‌العاده درخشیدند، اضافه کرد: وعده صادق اتفاق خیلی‌بزرگی بود، چرا که به چهار کشور صاحب سلاح اتمی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی حمله کردیم و فقط رژیم اسرائیل را نزدیم.

وی اضافه کرد: از جایی که نخستین پهپاد ما بلند شد، بیش از ۱۰۰ هواپیمای مختلف از جمله F-15، F-16 و F-35 در آسمان سوریه، عراق، اردن تا رژیم صهیونیستی بالای سر این پهپادها بودند. ناوهای جنگی در مسیر خلیج فارس، دریای عمان تا دریای سرخ بودند و سامانه‌های پدافندی فعال داشتند و با وجود اینکه آماده بودند، این عملیات صورت گرفت.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) جرئت اقدام و حمله به آمریکا را از ویژگی‌های انحصاری عملیات وعده صادق دانست و تاکید کرد: روس‌ها در ادوار مختلف جنگ سرد هیچ‌گاه جرأت حمله به آمریکا نداشتند و خود این اتفاق خیلی‌بزرگی است. به این ترتیب عملیات وعده صادق نقطه عطف ما برای تبدیل شدن به یک قدرت بین‌المللی و جهانی بود.

حسنی‌آهنگر اضافه کرد: در نتیجه عملیات وعده صادق جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است. سایر ابرقدرت‌ها این نقاط عطف را مانند ما طی کرده بودند و وعده صادق ما را به مرز قدرت بین‌المللی رساند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این قدرت کار فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها بوده که پیشتر زیر نظر سردار حسن تهرانی‌مقدم و امروز زیر نظر سردار حاجی‌زاده فعالیت می‌کنند. البته بر اساس داشتن کرسی‌های نخبگی می‌خواهیم به قدرت بین‌المللی برسیم و دنبال کشورگشایی نیستیم.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) گفت: نظام رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی را آمریکایی‌ها طراحی کردند، برای هدایت مدیریت دانش در جهان است که نظام سلطه طراحی کرده و برای خودشان نظام فاخری است تا بتوانند با منطق خودشان بر جهان تسلط پیدا کنند.

حسنی‌آهنگر افزود: در دانشگاه امام حسین (ع) تلاش کردیم از این فضا خارج شویم و آینده جدیدی را خودمان کشف و ترسیم کنیم که مطالبه مقام معظم رهبری است. می‌کوشیم نظام مسائل انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران را در حراست از انقلاب اسلامی استخراج کنیم.

کد خبر 749111

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم