Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:14:29 GMT

روند مهاجرت معکوس در خراسان جنوبی مدیریت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۰۱۲۲

روند مهاجرت معکوس در خراسان جنوبی مدیریت می‌شود

محمدصادق معتمدیان روز سه‌شنبه در آیین افتتاح پارک زعفرانیه سرایان ضمن تبریک آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در این خصوص ساخت مسکن با پرداخت کمک‌های بلاعوض و قرض‌الحسنه به منظور تثبیت جمعیت روستاها از یکسال گذشته در استان آغاز شده است.

وی بیان کرد: ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان از ابتدای سال آغاز شد و تاکنون ۲ هزار واحد آن واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی سهم شهرستان سرایان از این طرح را ۷۶۰ واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: این پروژه در شهرستان تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، همچنین ۲ هزار واحد مسکونی با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه هفته آینده واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی برای توسعه خراسان جنوبی به عنوان استانی تازه تاسیس بویژه در برخی مناطق روستایی و شهری که دارای محدودیت‌ هستند در حال انجام است.

معتمدیان عنوان کرد: یکی از اولویت‌هایی که بر اساس سیاست‌های کلان نظام دنبال کردیم توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار و مناطق استراتژیک و مرزی به عنوان پیشانی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به تشکیل ستادی در راستای رفع محرومیت برخی مناطق کمتر برخوردار استان عنوان کرد: با توجه به اینکه علاوه بر دولت، نهادهای حاکمیتی نیز در امر خدمت‌رسانی به مردم تلاش دارند سعی بر تقسیم کار بود و در یک سال گذشته بین دستگاه‌های مختلف همکاری، هماهنگی و هم‌افزایی انجام شده است.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی یادآور شد: خراسان جنوبی استانی با جمعیت کم اما سومین استان پهناور کشور است لذا با محدودیت‌های مالی مواجه هستیم از طرفی شرایط کشور خاص است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در جنگ تمام عیار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با دشمنان و اسکتبار جهانی هستیم، در شرایطی که جبهه استکبار تمام تمرکز خود را اعمال فشار بر مردم و ایجاد تفرقه و فاصله بین مردم، مسوولان و نظام به کار گرفته است.

معتمدیان گفت: یکی از راهبردهایی که در سال‌های اخیر تشدید شده و مردم را در سال‌های اخیر تحت فشار قرار داده ناشی از اعمال بی‌رحمانه ترین تحریم‌ها بوده است اما مردم مانند همیشه در برابر همه مشکلات مقاومت کردند.

وی افزود: استان خراسان جنوبی علیرغم همه محدودیت‌هایی که دارد توانمندی،‌ ظرفیت و پتانسیل‌های بالقوه‌ای نیز دارد که به دنبال بالفعل کردن آن هستیم تا زمینه توسعه مناطق کمتر برخوردار را فراهم کنیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: بر اساس اولویت‌های هر منطقه مشکلات را رصد و برای رفع محرومیت منطقه متمرکز می‌شویم.

وی بیان کرد: شهرستان سرایان که سابقه شهرستان شدن آن زیاد نیست در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی ظرفیت‌های زیادی دارد و یکی از مناطق مستعد توسعه محصول زعفران و فرآوری این محصول ارزشمند و استراتژیک محسوب می‌شود.

معتمدیان تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که دنبال کردیم موضوع فرآوری محصولات استراتژیک و ارزشمند استان شامل زرشک، زعفران، عناب، پسته و سایر است که منابع ارزان قیمت در این زمینه در نظر گرفته خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به جاذبه‌های متعدد از جمله کویر سه قلعه در شهرستان سرایان زمینه تبدیل شدن به قطب گردشگری  در این منطقه وجود دارد که اولویت ما نیز کمک به بخش گردشگری است.

استاندار خراسان جنوبی دامداری و دامپروری را از دیگر اولویت‌های شهرستان سرایان دانست و یادآور شد: احداث یکهزار هکتار گلخانه با توجه به محدودیت‌های آبی از دیگر اولویت‌های استان است که شهرستان سرایان به نسبت جمعیت بیشترین تخصیص ( ۱۵۰ هکتار) را دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدت محدودی از زمان آغاز طرح می‌گذرد حدود ۱۰۰ هکتار زمین آماده واگذاری است که امید می‌رود با همت فرماندار و مسوولان شاهد توسعه گلخانه‌ها در استان و شهرستان‌ها باشیم چراکه بدون شک توسعه گلخانه‌ها سبب ایجاد اشتغال، تولید ثروت و افزایش درآمد مردم اثربخش خواهد بود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه به دنبال توانمندسازی شهرداری‌ها با تقویت سازمان همیاری شهرداری هستیم یادآور شد: امید است با تجهیزات و ماشین‌آلاتی که در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد شاهد افزایش و توسعه خدمت‌رسانی به مردم منطقه باشیم.

بوستان زعفرانیه شهر سرایان با مساحت چهار هزار و ۳۲۰ مترمربع در خیابان شقایق این شهر با حضور استاندار در چهارمین روز دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

شهرداری سرایان برای احداث این بوستان، ۶۸۰ میلیون تومان هزینه کرده که ۳۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی و مابقی از محل اعتبارات داخلی شهرداری تأمین شده است.

این بوستان با فضای رفاهی ورزشی بزرگسالان و محیط بازی کودکان از زیرساخت‌های مسکن مهر است که نیاز چهار هزار نفر جمعیت ساکن در محدوده را برطرف می‌کند.

با احداث این بوستان سرانه فضای سبز شهر سرایان به ۳۵ سانتی‌متر رسیده است.

محمدصادق معتمدیان در ادامه سفر امروز (سه‌شنبه) به شهرستان فردوس سفر می‌کند و همزمان با پنجمین روز دهه فجر به شهرستان‌های بشرویه و طبس می‌رود.

استاندار خراسان جنوبی در نخستین روز دهه فجر طرح‌های عمرانی مرکز استان را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد و دومین روز دهه فجر برای افتتاح چند طرح به شهرستان قاینات سفر کرد.

اجرای بیش از چهار هزار و ۷۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه فجر و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی آغاز شده است.

یک هزار و ۶۱۴ طرح و پروژه عمرانی و زیرساختی همزمان با دهه فجر امسال در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

برچسب‌ها سرایان خراسان جنوبی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرایان خراسان جنوبی دهه فجر سرایان خراسان جنوبی دهه فجر استاندار خراسان جنوبی مناطق کمتر برخوردار شهرستان سرایان واحد مسکونی روز دهه فجر چهار هزار هزار واحد یادآور شد آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۰۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر یکشنبه در مراسم روز ملی شوراها در سنندج اظهار کرد: موضوع شورا از مهمترین مباحثی است که در ادبیات و دایره‌المعارف انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ذکر شده و از ارکان و وجوه حکمرانی مردمی امام و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که در قانون اساسی تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی و مهمترین ویژگی امام و رهبری توجه و اتکا به نیروی مردمی بوده و هست، افزود: نوع رفتار و مسلک امام نشان می‌دهد اتکای اصلی به مردم داشتند.

استاندار کردستان ایجاد حساب ۱۰۰ امام، راه‌اندازی کمیته امداد امام و تشکیل بسیج مستضعفین در راستای توجه به محرومان و مردم را از دستاوردهای امام راحل در اوایل شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی خواند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: معتقدم خدمات شهری و روستایی در چهارچوب مدیریت و شوراها باید تعریف شود و دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی از زیرمجموعه شورا تعریف شوند.

وی به شکل گیری مجلس جدید اشاره کرد و گفت: نمایندگان منتخب مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی افرادی توانمند و مجرب هستند و باید در جایگاه خود اثرگذار باشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در طول ۲ سال اخیر در استان ۱۴۰ سفر شهرستانی و روستایی داشته‌ام، افزود: در این سفرها مشکلات مردم از نزدیک شنیده شد و معتقدم باید با حضور در میان مردم مشکلات احصا و رفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ برای شهرداری‌ها ۴۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و قیر تأمین شد که در سال ۱۴۰۲ این مبلغ به یک‌هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسید.

استاندار کردستان یادآور شد: کمک دولت به دهیاری‌ها نیز در سال گذشته ۳۲۵ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ این مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

زارعی‌کوشا به رویدادهای فرهنگی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: رویداد هزار دف در پالنگان با پیش بینی پنج هزار نفر جمعیت برنامه‌ریزی شد اما به رویداد منحصربفردی تبدیل شد که جمعیت بی‌شماری به این روستا مراجعه و در رویداد شرکت کردند.

وی اضافه کرد: اینگونه رویدادها در سایر روستاهای استان نیز برگزار شده و مورد استقبال مردم بوده است.

وی مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای استان و بازگشت ۴۰ هزار نفر مردم از روستا به شهر، اجرای راههای روستایی را از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم خواند و گفت: باید با همدلی و برادری بتوانیم برای خدمت به مردم گام برداریم.

کد خبر 6090695

دیگر خبرها

  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان