Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بعدازظهر سه شنبه در حاشیه نخستین نشست هم اندیشی معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با نماینده مربیان سراسر کشور که در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای در کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرمایه معنوی ما در سازمان نوع نقش آفرینی مربیان فنی و حرفه‌ای است و می‌تواند وزنی را در جامعه شکل داده و زمینه ساز اشتیاق، تمایل و حضور مردم در کارگاه‌های آموزشی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز مربیان را در رسته آموزشی ندیده اند، گفت: این در انگیزه آنها اثر سو گذاشته و میل به خروج آنها از سازمان فنی و حرفه‌ای را افزایش داده است، البته در شرایطی که کشور در اوج تقاضا برای اشتغال مواجه است ما نباید اشتغال را محدود به حضور در مراکز اداری و حکومتی کنیم، به اشتغال در مراکز متعدد می‌اندیشیم که با حضور در بازار و تقاضا محوری ارتباط دارد، در این میان کاهش ساعت آموزشی مربیان و ارتقای مهارت آنها بر اساس تکنولوژی و تقاضای بازار مهم است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: زمانی که تمامی کارآفرینان، مراکز بزرگ صنعتی، اصناف و …در مشاغل مختلف به توانمندی سازمان فنی و حرفه‌ای نائل شوند شاهد افزایش تقاضا و در کنار آن مشارکت در بخش خصوصی هستیم که به بیشتر شدن سطح اشتغال منجر می‌شود.

وی در بخش دیگری در خصوص برنامه‌های فنی و حرفه‌ای برای ایجاد دوره آموزشی مهارتی جدید بر اثر نیاز روز کشور گفت: اکنون تدوین دو هزار استاندارد آموزشی جدید را در دستور کار داریم که منطبق بر مشاغل جدید حاصل از دانش بنیان، فناوری نانو، هوافضا، تکنولوژی استفاده از پهپادها و … است و در این‌میان تربیت مربیان جدید و بکارگیری تجهیزات روز مهم است.

اوسط هاشمی در پاسخ به اینکه آیا برگزاری رشته‌های جدید برای اتباع خارجی نیز مدنظر است، بیان کرد: ما کشوری هستیم که با با ۱۵ کشور همسایگی داریم و با ایران در یک حوزه جغرافیای فرهنگی هستند و ارتباط ما با آنها و دفاع از حقوقشان در شرایط بحرانی ایجاب می‌کنند که نسبت به آنها بی اعتنا نباشیم.

وی تاکید کرد: در ۴ تا ۵ استان کشور که بیشترین تجمع و حضور اتباع خارجی را داریم در قالب قراردادی که با کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهنگان در ایران و همچنین وزارت کشور بسته ایم به این اتباع خارجی نیز خدمات آموزشی توسط فنی و حرفه‌ای را ارائه می‌دهیم و هزینه آموزش این قشر از اتباع بیگانه نیز توسط این کمیساریای عالی پرداخت می‌شود.

کد خبر 4844497

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اوسط هاشمی سازمان فنی و حرفه ای کشور مهارت آموزی دهه فجر بوشهر بارش برف انتخابات 98 شیراز ایلام قزوین ویروس کرونا شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه انقلاب اسلامی ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: سامانه مکان‌مند شهر اصفهان به زبان انگلیسی برای استفاده گردشگران خارجی توسط سازمان فاوای اصفهان راه‌اندازی شد.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گردشگران خارجی که قصد سفر به شهر زیبای اصفهان را دارند، می‌توانند از جدیدترین نقشه معابر و اماکن شهر اصفهان بهره‌مند شوند.

وی افزود: پیرو درخواست اداره امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، سامانه مکان‌مند شهر اصفهان به زبان انگلیسی برای استفاده گردشگران خارجی توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با نشانی isftourism.isfahan.ir/map راه‌اندازی شد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: سامانه اصفهان من قابلیت‌های متعددی از جمله قابلیت مسیریابی خودرو، دوچرخه و پیاده همراه با گام‌های مسیر به زبان انگلیسی، اطلاع از موقعیت دقیق اماکن تاریخی و تفریحی همراه با ارائه تصاویر و داده‌های توصیفی مربوطه، اطلاع از رویدادهای بین‌المللی در حال برگزاری در شهر اصفهان، قابلیت جست‌وجو موقعیت مکانی اماکن مختلف و فاصله زمانی آن‌ها و نمایش هم‌زمان تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های ترافیکی را شامل می‌شود.

فردانی بیان کرد: از دیگر نکات مثبت سامانه اصفهان من می‌توان به بهره‌وری این سامانه از جدیدترین تغییرات نقشه معابر و اسامی مصوب شورای نام‌گذاری معابر شهر اصفهان اشاره کرد.

کد خبر 750969

دیگر خبرها

  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی
  • ارائه ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی
  • سازمان هلال‌احمر خدمات بی‌نظیری در دوران جنگ ارائه کرد
  • قالیباف: سازمان هلال‌احمر خدمات بی‌نظیری در دوران جنگ ارائه کرد
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • راهنمای طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ در چاپخانه تهران