Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد کشور گفت: اکنون در حوزه علم فوتونیک جوانان بسیار زیادی حضور دارند و باید اذعان کرد که نسل جوانان محقق در حوزه فوتونیک بسیار کارآمد است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ دکتر محمدمهدی طهرانچی در حاشیه افتتاحیه بیست و ششمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک و دوازدهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران که در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار کرد: امروزه نقش نور در ارتباطات به دلیل سرعت بالای آن که جایگزین امواج الکترومغناطیسی می شود و همچنین در افزایش سرعت رایانه ای  بی بدیل است و این رشد را مرهون علم فوتونیک و نور می دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایران در این حوزه دانشمندان بسیار خوبی دارد و در ۲ دهه اخیر رشد بسیار خوبی در این زمینه داشته، گفت: ارتقای کشور در حوزه های دفاع، سلامت و ارتباطات مرهون رشد علم فوتونیک و فناوری های وابسته به آن است.

طهرانچی تصریح کرد: به عنوان فردی که از روز اول در این همایش ها بوده و از موسسین راه اندازی پژوهشکده لیزر دانشگاه شهید بهشتی  هستم می گویم که ما امروز با دانشگاه ها و آزمایشگاه های معتبر دنیا برابری می کنیم و خروجی بسیار خوبی داریم و این فقط به برکت انقلاب اسلامی و خودباوری جوانان و دانشمندان ما اتفاق افتاده است.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد یک بحران در علوم پایه عنوان کرد: دانشجویان ما در علوم پایه به شدت افت کرده اند زیرا مردم فکر می کنند دوران فیزیک، ریاضی و شیمی گذشته و از این ها کاری برنمی آید، در حالی که شاخه های منتج شده از علوم پایه که فوتونیک و لیزر از جمله  آن ها است در پزشکی بسیار کاربرد دارد.

این مسئول با بیان اینکه برای رونق این علم نیاز است تا جریان واردات به کشور قطع شود، افزود: باید به توان ملی اعتماد داشته باشیم و در یک دایره وسیع باید هر پزشک  در کنار خود به طورحتم یک فوتونیک کار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه دفاع خوب عمل کرده ایم، گفت: پس بایستی مصرف کننده های ما در حوزه سلامت که گستره بسیاری دارد و همچنین در حوزه کشاورزی و ارتباطات قدری داشته های خودمان را باور کنیم تا جوانان فضای اشتغال برای آینده پیدا کنند و ما در دانشگاه آزاد و بقیه دانشگاه ها بتوانیم گسترش این علم را توسعه دهیم.

طهرانچی تأکید کرد: اکنون در دانشگاه آزاد دانشکده های علوم پایه را به دانشکده هایی تحت عنوان دانشکده های علوم پایه و فناوری های نوین ارتقا می دهیم تا این دسته از فناوری ها در آنجا که رابطه تنگاتگی با علوم پایه دارد رونق بگیرد و این بی رمقی که امروز در علوم پایه کشور ایجاد شده را حل کنیم.

وی با بیان این که ایران در خیلی از مباحث فوتونیک جزو ۱۰ کشور برتر دنیا است و حتی در بعضی مباحث پیشگام است، گفت: ما در حوزه دانش و فناوری خوب کار کرده ایم ولی صنعت ما پابه پای ما نمی آید و صنعت ما سعی می کند خودش را به واردات تکیه دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در پایان بیان داشت: ما توانمندی خود را در ایجاد دانش و فناوری ثابت کرده ایم ولی مصرف کننده های ما نمی خواهند بازار را در اختیار فناوران خودمان قرار دهند و شرکت های فوتونیک خیلی خوبی داریم ولی متاسفانه واردات همیشه به عنوان یک سم مهلک برای گسترش این صنعت به خصوص در سلامت و صنعت است.

گفتنی است در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاهی از دستاوردهای محققان و دانشمندان ایرانی در حوزه علم فوتونیک و لیزر در ۱۰ غرفه برگزار شده است.

 

.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی جوانان دانشگاه آزاد علوم پایه بسیار خوبی فناوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: این خانواده خیر سلامت مبلغ یاد شده را برای خرید یک دستگاه اسلیت لمپ که در انجام معاینات چشم کاربرد دارد به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کردند.

 دکتر جواد یزدانی افزود :  قیمت این دستگاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به مشارکت یک میلیاردی این خیرنیک اندیش، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در خرید این دستگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است.

وی بیان کرد : شماره حساب‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در صندوق همت کاشمر به شماره ۴۶۱۰ و در بانک ملی ایران به شماره ۰۱۴۴۱۰۴۴۱۰۰۰۱ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

دیگر خبرها

  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود