Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:49:27 GMT

سازگاری سبب پایداری زندگی مشترک می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۲۲۶۶

سازگاری سبب پایداری زندگی مشترک می‌شود

مراسم افتتاحیه یازدهمین کاروان بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی با عنوان فرصت عاشقی، با حضور بیش از ۴۰۰ زوج دانشجو در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه ستاد ازدواج دانشجویی، حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی در این مراسم  اظهارداشت: نسل امروز در خانواده‌های رشد یافتند که اغلب ۲ فرزند بیشتر نداشته و عمده‌ی خدمات و امکانات در اختیار آنها قرار گرفته است؛ در چنین شرایطی جوانان پس از ازدواج نیز انتطار دارند این خدمات ادامه داشته باشد؛ در حالی که ماهیت ازدواج مسئولیت پذیری و خدمات دادن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس خانواده با بیان اینکه مسیر زندگی مشترک، اغلب پرفراز و نشیب و چالش برانگیز و توام با تلخ و شیرینی‌ها است، ادامه داد: در این مسیر، هنرمند کسی است که بتواند با مدیریت شرایط، از سختی ها عبورکرده و  اجازه ندهد که بنای زندگی تخریب و سایه دلسردی و یأس بر آن حاکم شود.

حجت الاسلام واعظ موسوی تاکید کرد: برخورداری از روحیه سازگاری و مدارا نقش مهمی در تقویت بنای زندگی مشترک دارد و به همین دلیل هم امام خمینی(ره) زمانی که خطبه عقد جوانان را می خواندند خطاب به آنان این توصیه را می کردند: بروید و با هم بسازید.

خوب دیدن سبب تکثیر خوبی‌ها می‌شود

وی در ادامه، ضرورت اغماض و چشم پوشی همسران از خطاهای یکدیگر را یادآور شد و گفت: پیش بینی خطا برای همه افراد محتمل است و نباید بروز یک اشتباه نظر ما را درباره انسان ها تغییر دهد، بلکه می بایست به آنان فرصت بیشتری بدهیم تا خطای خود را جبران کنند، بویژه زمانیکه این فرد همسر ما باشد.

این مشاور خانواده اضافه کرد: برای اینکه همسران بتوانند خطاهای یکدیگر را راحت تر ببخشند، بهتر است به خوبی‌های یکدیگر بیشتر فکر کنند و آن را در ذهن خود بزرگ جلوه داده و سپاسگذار هم باشند. زیرا همین شاکر بودن،  تقویت کننده خصلت های خوب فرد خواهد بود.

وی ادامه داد: قرآن کریم نیز در آیه ۷ سوره مبارکه ابراهیم می فرماید: پس سپاسگذار باشیم تا خوبی های بیشتری را از محیط پیرامون خود جذب کنیم.

امرو نهی بیش از حد مردان، جایگاه مدیریتی  آنها را در خانواده کمرنگ می‌کند

حجت الاسلام واعظ موسوی در ادامه نکاتی را به مردان یادآور شد و گفت: گرچه  بیشتر مردان، مدیریت زندگی را بر عهده دارند، اما نباید نسبت به همسر و فرزندان خود سخت بگیرند و به آنان امر و نهی کنند. زیرا این امر در گذر زمان سرکشی و بی تفاوتی افراد خانواده نسبت به این فرامین را در پی داشته و اقتدار و ابهت مرد را در چشم آنان می شکند؛ ضمن اینکه عواطف و احساسات افراد خانواده را  سرکوب و به مرور کمرنگ می سازد.

این کارشناس خانواده در توصیه به زنان نیز خاطرنشان کرد: در روابط خود با همسرتان به گونه‌ای عمل نکنید که اعتماد آنان نسبت به شما سلب شود. مثلا برخی زنان ارتباط با افراد نامحرم را عادی تلقی و در جمع های دوستانه یا فامیلی این ارتباط را به راحتی برقرار می کنند در حالی که نمی دانند این کار موجب دلسردی و سلب اعتماد همسرانشان می شود.

بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفر تابهشت) اسفندماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می شود.

علاقمندان می توانند تا نیمه بهمن ماه از طریق سایت اینترنتی ezdevaj.nahad.ir یا مراجعه حضوری به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یا امور فرهنگی برای شرکت در این مراسم ثبت نام کنند.

برچسب‌ها ازدواج دانشجویی مقام معظم رهبری حرم امام رضا دانشجو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ازدواج دانشجویی مقام معظم رهبری حرم امام رضا دانشجو ازدواج دانشجویی مقام معظم رهبری حرم امام رضا دانشجو ازدواج دانشجویی حجت الاسلام زندگی مشترک واعظ موسوی خوبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد

به گزارش «ورزش سه» مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی تردید یکی از متفاوت ترین مربیان خارجی است که در سال های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی های قابل تحسین او، علاقه ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می دهد. 
این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توام با نیش و کنایه را حفظ می کنند.

* حادثه ای که زندگی مورایس را تغییر داد
به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.
او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

* می خواهم مسلمان شوم
اما آنچه که مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»
به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.
نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات،  یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

* ازدواج با دختر ایرانی
از مدت ها قبل زمزمه هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ تر شد و رسانه ها نیز درباره آن صحبت کردند.
در این خصوص گفته می شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد