Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی بنیاد مستضعفان، «سید پرویز فتاح» در مراسم واگذاری ۷ هزار فقره از اسناد زمین‌های مصادره شده توسط پهلوی به مالکان آن‌ها اظهار کرد: امام خمینی (ره) همواره ساده زیست بود و این ساده زیستی را می‌توان در همه ابعاد زندگی او و حتی در خانه، زندگی و رفتار ایشان دید.

وی با مقایسه سادگی زندگی امام (ره) با ظلم‌هایی که در دوران پهلوی بر مردم ایران رفت گفت: ۲ روز پیش از دفاتر املاک پهلوی رونمایی شد و جالب آنجا بود که در این دفاتر، اسناد شش دنگ تعداد زیادی روستا، مرتع و زمین‌های کشورمان ثبت شده بود که به نام پهلوی خورده بود؛ املاکی که با ظلم و غصب در تملک پهلوی قرار گرفته بود؛ در چنین شرایطی بود که امام خمینی (ره) به میدان آمد و انقلابی متولد شد که هدفش برچیدن این بساط بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاح با تاکید بر نقش پررنگ مردم در جمهوری اسلامی و همچنین لزوم اعتماد آفرینی برای مردم و انتظار آن‌ها از مسئولان کشور گفت: مردم باید به عملکرد مسئولین نظام اعتماد کنند و باید رفتار ما برای مردم اعتماد آفرین باشد.

وی با اشاره به بازگرداندن املاک غصب شده توسط پهلوی به مالکان اصلی این املاک توسط بنیاد مستضعفان و با دستور مقام معظم رهبری گفت: ما در بازگرداندن این املاک به مردم، هیچ منتی نداریم چراکه این املاک، برای مردم است و به آن‌ها بازگردانده می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان بخشی از طولانی شدن فرایند واگذاری این املاک را به دلیل سخت بودن و زمان بر بودن فرآیند تفکیک این املاک دانست و گفت: نکته قابل توجه آن است که صدور سند این املاک به نام مالکانشان، باعث می‌شود تا هم این زمین‌ها ارزش افزوده پیدا کنند و هم مالکانشان که تا پیش از این به دلیل عدم دارا بودن سند، قادر به استفاده از تسهیلات بانکی نبودند، بتوانند از وام و تسهیلات بانکی استفاده کنند.

فتاح گفت: تا امروز ۸۵ هزار فقره از این اسناد در قالب اسناد علوی به مردم واگذار شده و با احتساب واگذاری این ۷۰۰۰ سند در ۵ استان، کل اسناد علوی واگذار شده به مردم به ۹۲ هزار فقره سند می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه باید این واگذاری‌ها سرعت بگیرد افزود: علاوه بر این املاک، بنیاد مستضعفان در استان گلستان، املاکی را در اختیار دارد که مشمول اسناد علوی نمی‌شوند لذا در جلسه امروز با استاندار، اعلام کردیم، آماده ایم که هر ملکی از املاک بنیاد را که می‌تواند گرهی از مشکلات مردم استان باز کند، در اختیار مردم برای استفاده عمومی و در جهت توسعه استان قرار دهیم.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: این اقدام را انجام می‌دهیم تا بعد از این بهانه‌ای وجود نداشته باشد که املاک بنیاد مستضعفان مانعی برای توسعه و پیشرفت استان است.

وی گفت: ما با اطمینان می‌گوییم که همه منافع املاک بنیاد باید در اختیار مردم قرار گیرد چراکه معتقدیم آنچه از این زمین‌ها می‌ماند همان چیزی است که در خدمت مردم قرار گرفته.

فتاح ادامه داد: همانطور که این املاک گره‌ای از خاندان پهلوی باز نکرد ما هم باید مراقب باشیم که اگر از این املاک برای گره گشایی مردم استفاده نکنیم این املاک به درد ما هم نخواهد خورد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام خبر اتمام واگذاری اسناد علوی تا پایان سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان، عزمش را برای بازگرداندن املاک مصادره شده توسط پهلوی به مردم جزم کرده، عمده این اسناد تا پایان سال ۱۳۹۹ و تمامی اسناد این املاک تا پایان ۱۴۰۰ به مالکان آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

فتاح با اشاره به خدمات زیربنایی بنیاد مستضعفان در استان گلستان گفت: بنیاد مستضعفان کارهای زیربنایی خوبی همچون نیروگاه علی آباد، کارخانه سیمان، مجتمع‌های کشاورزی و ساخت بیمارستان در این استان انجام داده و علاوه بر آن در مراوه تپه نیز خدماتی در قالب مناطق آبادانی و پیشرفت، مثل آنچه در قلعه گنج کرمان انجام شد، ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: بنیاد مستضعفان در مراوه تپه، با نگاه اشتغال زایی و آبادانی برای رفع محرومیت ورود می‌کنیم و البته در کنار دولت خواهیم بود و حضور ما مانع وظایف دولت در این بخش نخواهد بود.

رئیس بنیاد مستضعفان در پایان با تقدیر از مردم گلستان، یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای حرم را گرامیداشت و با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: ما اطمینان داریم که راه سلیمانی ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها سليماني مقام معظم رهبری بنیاد مستضعفان سید پرویز فتاح مراوه تپه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سليماني مقام معظم رهبری بنیاد مستضعفان سید پرویز فتاح مراوه تپه سليماني مقام معظم رهبری بنیاد مستضعفان سید پرویز فتاح مراوه تپه رئیس بنیاد مستضعفان بنیاد مستضعفان شده توسط پهلوی املاک بنیاد اسناد علوی مراوه تپه هزار فقره برای مردم تا پایان زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در همایش فرمانداران با اشاره به فرادستگاهی بودن حدنگاری و وجود موانع متعدد، بر نقش محوری فرمانداران در رفع موانع حدنگاری تاکید و خواستار ورود جدی به این حوزه شد.

سیدمهدی هاشمی ۹ اردیبهشت ماه در همایش فرمانداران استان کرمان اظهار کرد: هویت‌بخشی به اراضی و املاک به نحوی که هیچ نقطه‌ای از کشور فاقد سند مالکیت حدنگار نباشد، حکم قانون جامع حدنگار و مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری و سران قواست چرا که فاقد حدنگاری بودن بخشی از اراضی تبعات حقوقی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی در پی داشته و همچنین تثبیت مالکیت‌ها نقش ویژه‌ای در آمایش سرزمینی و مدیریت صحیح زمین دارد.

وی افزود: علی‌رغم تلاش شبانه‌روزی مجموعه ثبت اسناد و املاک استان کرمان در راستای تثبیت مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی و صدور ۹۹.۷ درصد از اراضی ملی استان، در بخش صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، شهری و روستایی و دستگاه‌های دولتی، بخشی از کار بر زمین مانده که متقاضی‌محور بودن و فرادستگاهی بودن حدنگاری عوامل عمده این مسئله هستند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به فراهم شدن امکان ارائه خدمات غیرحضوری و بر پایه هوش مصنوعی در سایه توسعه حدنگاری و صدور اسناد رسمی گفت: بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیک انجام می‌شود و در حوزه استعلامات نیز به دلیل ایجاد دفتر الکترونیک در اسناد تک‌برگ، ۸۱ درصد استعلامات دادگاه‌ها و سایر مراجع ذی‌صلاح به صورت آنی و توسط هوش مصنوعی پاسخ داده می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه صدور اسناد مالکیت، منوط به درخواست مالکین است، اطلاع‌رسانی و اقدامات تبیینی جهت آگاهی‌بخشی به وجوه مثبت سند مالکیت صورت گرفته و شاهد استقبال خوبی از سوی مردم بوده‌ایم اما در این مسیر، بعضی موانع در مسیر حدنگاری وجود دارد که امیدواریم فرمانداران به عنوان فرماندهان قرارگاه حدنگاری شهرستان‌ها، در جهت رفع موانع همکاری کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به نقش حدنگاری اراضی کشاورزی در تامین امنیت غذایی و شعار سال، به اولویت صدور اسناد اراضی کشاورزی در سال جاری اشاره و اضافه کرد: از مجموع ۵۴۳ هزار هکتار از اراضی تداخلی استان، تا کنون نسبت به ۲۱۱ هزار هکتار رفع تداخل صورت گرفته و برای برداشتن بار مالی تهیه نقشه از دوش کشاورزان استان، در سال گذشته برای ۱۰۰ هزار از اراضی زراعی قرارداد نقشه‌برداری منعقد شده و برای باقیمانده اراضی نیز اعتبار ویژه‌ای برای استان کرمان از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر گرفته شده است.

هاشمی همچنین با اشاره به وجود مشکلات ثبتی قدیمی و سابقه‌دار در برخی شهرستان‌ها گفت: در راستای تاکیدات رئیس قوه قضائیه مقرر شد کمیته حل معضلات ثبتی با هدف شناسایی مشکلات ثبتی، در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تشکیل شود تا پس از شناسایی و احصاء معضلات ثبتی ریشه‌دار که حل آن نیازمند هم‌افزایی چندین دستگاه است، موارد حسب مورد در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان و یا شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان جهت اتخاذ راهکار مطرح شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری