Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه نیجریه از کار روی الزامات امنیتی و اشتراک اطلاعاتی برای رفع ممنوعیت سفر به ایالات متحده برای مهاجران آتی از این کشور آفریقایی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه نیجریه در کنفرانس خبری مشترک با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن گفت، نیجریه با تصمیم روز جمعه آمریکا برای درج نام این کشور و پنج کشور دیگر در لیست ممنوعیت صدور ویزا برای ایالات متحده "ضربه" دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نسخه جدیدی از ممنوعیت مسافرتی به ایالات متحده را روز جمعه منتشر کرد که براساس آن، واشنگتن صدور روادید که بتواند منجر به اقامت دائم برای اتباع اریتره، قرقیزستان، میانمار و نیجریه شود، منع کرد. ویزای موقت برای گردشگران، تجار، دانشجویان و کارگران از این کشورها تحت تاثیر قرار نگرفتند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند، این کشورها از تحقق استانداردهای امنیتی و اشتراک اطلاعاتی مورد نظر آمریکا که اعمال این محدودیت‌های جدید را ضروری ساخت، ناکام ماندند.

وزیر خارجه نیجریه تاکید کرد: ما تمام این الزامات را مشخص کرده‌ایم و در واقع کار روی آن‌ها را آغاز کرده‌ایم. حضور در اینجا و صحبت با مقام‌های آمریکایی و درک بهتر دلایل پشت این مساله، مایه خشنودی ماست.   

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم گفت، نیجریه می‌تواند اقدامات بیشتری در زمینه اشتراک اطلاعات امنیت ملی مهم انجام دهد و "خوش‌بین" است که آبوجا در آن مسیر حرکت کند. او گفت، در برخی از حوزه‌ها تدابیر امنیتی در رابطه با گذرنامه و اطلاعات درباره سابقه کیفری و اطلاعات تروریست مظنون، در دسترس قرار گرفته است.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیجریه آمريكا وزیر امور خارجه اشتراک اطلاعات خارجه نیجریه ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی درخصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی در این تماس، آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟