Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه اصلاح و تغییرات کتاب‌های دینی دانش‌آموزان اقلیت‌های دینی کاملا با هماهنگی و مشورت با خود عالمان دینی آنها انجام می‌شود گفت: برای هر تغییری در کتب درسی باید یک آسیب شناسی و نیازسنجی صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام علی ذوعلم در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره بازنگری در متون دینی دانش‌آموزان اقلیت‌های دینی اظهار کرد: روش ما در اصلاح و تغییرات کتاب‌های دینی دانش‌آموزان اقلیت‌های دینی این است که این اقدام کاملا با هماهنگی و مشورت با عالمان دینی آنها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئله حائز اهمیت این است که این فرآیند یک فرایند کاملا علمی، پژوهشی و منصفانه است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه اگر قرار است اصلاحی صورت بگیرد باید ابتدا نقدها را ببینیم، نقدها ارزیابی و اعتبار بخشی شده و سپس دست به اصلاح بزنیم گفت: ما هنوز خواسته مشخصی که بر اساس یک استدلال، نیازسنجی یا آسیب شناسی به دست ما رسیده باشد را در اختیار نداریم تا بر اساس آن متون دینی را مورد بازنگری قرار دهیم. برای هر تغییری باید یک آسیب شناسی و نیازسنجی انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، وزیرآموزش و پرورش ماه گذشته با اشاره به درس دینی دانش آموزان اقلیت‌های مذهبی گفته بود: در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کارگروهی برای بررسی و پیگیری آموزش درس دینی در مدارس ارامنه تشکیل‌شده است تا بازبینی و بروزرسانی در متون درسی صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تغییرات کتاب درسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دینی دانش آموزان اقلیت های دینی آسیب شناسی متون دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،سه دانش آموزان نیشابوری در اقدامی زیبا و ابتکاری ماکت خودرو عملیاتی آتش نشانی را در قالب یک برنامه درسی و علمی طراحی و اجرا کردند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور در جلسه‌ای که به منظورقدردانی از این دانش آموزان مبتکر برگزار شده بود، گفت: جای بسی خوشحالی است که فعالیت‌ها و اقدامات خدمتگزاران سازمان آتش نشانی مورد توجه و عنایت دانش آموزان و آینده سازان شهر عزیزمان نیشابور بوده و در راستای تکالیف درسی و علمی خودشان به این سازمان هم توجهی ویژه داشته اند.

ابوالفضل اسدی افزود: قطعا برای طرح‌های بعدی و کاملتر این عزیزان و سایر دانش آموزان مدارس نیشابور آماده حمایت و پشتیبانی کامل هستیم و این بهترین مسیر برای استفاده از ظرفیت‌های جوانان و نوجوانان جهت ایده پردازی‌های بزرگتر و توجه به سازمان آتش نشانی در همه ابعاد است.

وی گفت: دانش آموزان آرتین بکاییان و امیر رضا عمارلو از آموزشگاه امام حسین (ع) و آنیتا زرگرانی از آموزشگاه پدران آسمانی، سه دانش آموز خوش ذوق پایه هفتم هستند که ماکت خودرو عملیاتی آتش نشانی را در قالب یک کار گروهی طراحی و ساخته اند.

وی افزود: این دانش آموزان حدود یکماه زمان صرف ساختن این ماکت کرده اند و خودروی ساخته شده با استفاده از کنترل دستی توانایی حرکت به جلو و عقب، پاشیدن آب و دارای جعبه کمک‌های اولیه، آژیر اعلام خطر با چراغ‌های هشدار دهنده و کاملا ابتکاری طراحی شده است.

 

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور