Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:59:14 GMT

پنج پژوهش دانشگاه شیراز در آستانه تجاری شدن

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۲۸۳۴

پنج پژوهش دانشگاه شیراز در آستانه تجاری شدن

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه ۵ پژوهش مستمر مبتنی بر محصول این دانشگاه در دست تجاری شدن و تولید قرار دارد، گفت: این محصولات همگی دارای مشتری در سطوح بالا هستند و البته فروش خارجی تعدادی از این محصولات نیز دنبال می‌شود.

حمید نادگران چهارشنبه ١٦ بهمن در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه در حوزه پژوهشی دانشگاه شیراز به لحاظ رتبه بندی دانشگاه‌های کشور، رتبه چهارم علمی را به خود اختصاص داده است، گفت: این دانشگاه در رتبه جهانی دانشگاه‌ها در سال ٢٠١٩ نیز در بین ٤٠٠ تا ٥٠٠ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به رتبه ۴۲ دانشگاه شیراز در رتبه بندی جمع آوری ISC در آسیا و خاورمیانه اشاره و عنوان کرد: دانشگاه شیراز کماکان مسیر توسعه و پیشرفت را دنبال می‌کند و امید است با رفع مضایق مختلف، این مسیر با سرعت بیشتری طی شود.

رئیس دانشگاه شیراز همچینن با بیان اینکه در این حوزه چند کار شاخص انجام شده که از جمله آنها تداوم فعالیت ٢١ نفر از فارغ‌التحصبلان دوره دکترا به مدت یکسال در دانشگاه برای استمرار تحقیقات خود به عنوان دستیاران پژوهشی است، گفت: نحوه بکارگیری این فارغ‌التحصیلان، شاخص‌های خاص خود را داشته و امید است این مهم در سال آینده با تعداد بیشتری ادامه یاید.

نادگران انعقاد تفامه نامه‌هایی با صندوق‌های مختلف در کشور که تحت پوشش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اداره می‌شوند را از دیگر اقدامات حوزه پژوهشی ذکر کرد و گفت: با مبادله این تفاهم نامه‌ها مقرر شده که ٥٠ نفر از فارغ‌التحصیلان دوره دکترا را در یک تا دو سال آینده به عموان دستیاران پژوهشی بکار بگیریم.

او از دیگر اموری که در حوزه پژوهشی دانشگاه شیراز انجام شده را کیفی سازی فعالیت‌های پژوهشی با رویکرد ایجاد انگیزه در اساتید و دانشجویان تحصبلات تکمیلی ذکر و خاطرنشان کرد: برآورد ما برای ایجاد انگیزه در ابتدا کمتر از این بود که امروز اساتید و دانشجویان در حال انحام تحقیقات و انتشارات علمی خود هستند.

رئیس دانشگاه شیراز تداوم ارتباط دانشگاه با مجامع بیرون از دانشگاه در قالب قراردادها را از دیگر اقدامات شاخص حوزه فوق در دانشگاه شیراز برشمرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی فارس در این باره کمک‌های حمایتی زیادی به دانشگاه داشته‌اند.

نادگران به ارتباط خوب دانشگاه شیراز با پارک علم و فناوری فارس هم اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های تجهیزاتی دانشگاه را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری قرار داده‌ایم تا دانشجویان با محیط کسب و کار و نوآوری نیز آشنا شوند. 

او همچنین اجرای طرح‌های کاربردی مهجا، ایجاد کارگروه‌های تخصصی اصحاب صنعت، ایجاد خانه جامع صنعت، اجرای طرح کارآموزی و مهارتی، حضور دانشگاه در نمایشگاه‌های مختلف، بازاریابی و تجاری سازی محصولات موجود در دانشگاه را نیز از دیگر اقدامات شاخص دانشگاه شیراز در حوزه پژوهشی عنون کرد که طی سال‌های گذشته اجرایی شده یا در دست اجرا قرار دارد.

رئیس دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: ٨٠ درصد از تفاهم نامه‌های جدید پژوهشی که با اساتید و دانشگاه‌های کشوورهای خارجی منعقد شده و عمده آنها اروپایی است نیز اجرایی شده است.

نادگران به جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه شیراز برای طی دوران تحصیلی به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی هم اشاره و عنوان کرد: عملکرد ما نسبت به دو سال گذشته سه برابر شده است. 

او تصریح کرد: از استانداردهای آموزشی و پژوهشی خود در دانشگه شیراز کوتاه نمی‌آییم، لذا دانشجویان خارجی که مطابق با این استانداردها باشند، پذیرش می‌شوند.

او با بیان اینکه در حال حاضر صدور روادید برای ٦٤ دانشجوی خارجی را دنبال می‌کنیم، یادآور شد: همچینن تمدید روادید ٦٦ دانشجو، صدور مجوز اقامت تحصیلی ٥٢ دانشجو و تمدید اقامت تحصیلی ١٧٠ دانشجوی خارجی را دنبال می‌کنیم.تاکنون برای ٤٦ دانشجوی خارجی فارغ‌التحصیل شده، مدرک صادر شده است.

رئیس دانشگاه شیراز همچنین اجرای ٨ پروژه مشترک و بزرگ بین‌المللی را حاصل تلاش دانشگاهیان شیراز با کشورهای خارجی خواند و تعداد قراردادهای ٩٧ و  ٩٨ این دانشگاه را ١٥٠ فقره قرارداد عنوان کرد.

نادگران همچینن تعداد طرح‌های پژوهشی استانی که دانشگاه شیراز مجری آنهاست را نیز ٩٧ فقره قرارداد اعلام کرد. 

رئیس دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: دو دانشگاه شیراز و صنعتی شریف در سطح کشور به لحاظ شاخص های بین الملی به ویژه در بخش صنعت، امتیاز بالای ٥٥ را به خود اختصاص داده اند نشان از تقویت و عملیاتی شدن ارتباط دانشگاه با صنعت شده است.

نادگران در پاسخ به سئوالی، تاکید کرد که تاکنون هیچ یک از خانواده‌های شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، درخواست نامگذاری اماکن یا بخش‌های این دانشگاه به نام شهدایشان را نداشته‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر مشغول اجرای ۴۵ پروژه عمرانی در دانشگاه هستیم، گفت: خیرین و سرمایه گذاران بخش قابل توجهی از اجرای این پروژه‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند.

رئیس دانشگاه شیراز در خصوص اعتراضات آبانماه و بازداشت برخی دانشجویان این دانشگاه، گفت: تنها ۴ دانشجوی دانشگاه شیراز بازداشت شده بودند که با رایزنی انجام شده، در فرصت کوتاهی هر چهارنفر آزاد شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه شيراز خاورمیانه پارک علم و فناوری فارس رئیس دانشگاه شیراز دانشگاه شیراز دانشگاه شیراز دیگر اقدامات حوزه پژوهشی دانشجوی خارجی دانشگاه ها انجام شده نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، باتوجه‌به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه‌وتحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است. در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

کد خبر 6087272

دیگر خبرها

  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • افزایش دوبرابری قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود