Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، «خدیجه چنگیز» نامزد «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مقتول سعودی در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت: «جهان در محاکمه عربستان پس از ارتکاب این جنایت شکست خورد و این کشور را تشویق کرد تا تا هر آنچه می‌خواهد، انجام دهد». 

چنگیز در این مصاحبه از آسیب روحی و غم و اندوهی که از زمان وقوع این جنایت به آن مبتلا شده و اینکه برای مدت طولانی احساس بریدگی از زندگی می‌کرده، صحبت کرد و گفت که در حال حاضر دیگر چنین حالتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گاردین نوشت که چنگیز با وجود احساس عدم امنیت، خواستار عدالت شد و  با خشم، جهان را به شکست در محاکمه عربستان متهم کرد.

چنگیز گفت: «جهان آل سعود را به ادامه توطئه‌هایشان بیش از گذشته تشویق کرد. آنها چه احساسی خواهند داشت اگر برای من یا فردی دیگر اتفاقی رخ دهد؟ جهان مسئول خواهد بود، مسئولی مضاعف». 

در این گزارش آمده است که چنگیز بدون اشاره خاص از سازمان ملل و یا آمریکا و بریتانیا از نحوه پاسخ به این جنایت انتقاد کرد. 

چنگیز گفت که هرگز هشدار و یا تهدیدید دریافت نکرده است اما نگرانی‌های امنیتی وی همیشه وجود دارد.

وی امه داد: «آیا این حقیقت ندارد که من در زندگی شخصی خود در معرض خطر هستم زیرا این امور مانع آن است که من فردی عادی باشم». 

نامزد روزنامه‌نگار مقتول سعودی گفت که خاشقجی او را در جزئیات کارش قرار نداده بود اما به یاد می‌آورد که او نسبت به حمله علیه خود در شبکه‌های اجتماعی و انتقام از انتقاداتش از «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در مقاله‌های خود در روزنامه «واشنگتن پست» نگران بوده است.

چنگیز تأکید کرد که خاشقجی او را در جریان حمله مگس‌های الکترونیک سعودی قرار داده و گفته بود: «آنها می‌توانند بر احساسات و روح و روانت تأثیر گذارند». 

وی از دزدی گوشی خاشقجی یا حمله به وی حرفی نزد اما گفت که او از طریق پیام‌رسان «واتس‌اپ» با مقام‌ها و شاهزادگان سعودی و دیگران ارتباط داشت. 

چنگیز در پایان با رد نتیجه محاکمه عوامل جنایت و ادعای مسئولیت‌پذیری بن سلمان گفت: «اگر بن سلمان مسئول بود، پس چرا حکم اعدام پنج نفر را توضیح نداد، این افراد چه کسانی هستند؟  آیا آنها فکر می‌کنند ما این بهانه را بدون هیچ توضیحی می‌پذیریم؟»

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خدیجه چنگیز بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: هرچقدر پنجره تعامل کشور با دنیا کاهش پیدا کند، فرصت‌ها برای ارتباطات حوزه کسب و کار هم کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا؛ اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی پیشنهادی را مصوب کرد که طی آن روز‌های تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روز‌های کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود، اما برخی فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند. آن‌ها معتقدند ایران در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه شهاب جوانمردی اظهار کرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نیست، بلکه با توجه تفاوت‌های زمانی و برنامه‌های کاری، در موارد زیادی حتی تنظیم زمان جلسات مشترک هم دشوار است؛ به ویژه به این دلیل که معمولا کارمندان در سایر کشور‌ها در روز‌های تعطیل خود کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری منفی تعطیل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بدیهی است، تصریح کرد: این اثرگذاری حتی در ارتباط با کشور‌های همسایه هم وجود دارد.

به گفته این عضو حتی اگر بانک‌ها در روز دوم تعطیلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجی اثر منفی دارد، گفت: در آن صورت یک روز به تعطیلات کشور اضافه شده، اما بانک‌ها و شرکت‌هایی که باید به آن‌ها خدمات دهند باید فعالیت کنند و به کارمندان اضافه کاری پرداخت کنند که این خود یک هزینه اضافه است.

دیگر خبرها

  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض