Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: در 41 سال گذشته به تمام روستاها بالای 10 خانوار کشور برق‌رسانی انجام شده است و می‌توانیم جشن اتمام برق‌رسانی برگزار کنیم.

به گزارش فارس، محسن بختیار عصر امروز در مراسم کلنگ زنی عملیات نیروگاه 4 مگاواتی در سد گلپایگان با گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: در 41 سال گذشته به تمام روستاها بالای 10 خانوار کشور برق‌رسانی انجام شده است و می‌توانیم جشن اتمام برق‌رسانی برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو افزود: قبل از پیروزی انقلاب چهار هزار و 350 روستا برق‌رسانی شده بود در حالی که پس از پیروزی انقلاب تاکنون این رقم به 57 هزار و 350 روستا رسیده است.

بختیار تصریح کرد: در بخش آب‌رسانی روستایی اکنون 82 درصد روستاهای کشور از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند، در حالی که قبل از انقلاب تنها 12 درصد روستاها آب‌رسانی شده بود.

وی گفت: در شهرستان گلپایگان و خوانسار اجرای عملیات دو پروژه مجتمع آب‌رسانی روستایی در حال انجام است که پس از اتمام این دو پروژه تمام روستاهای دو شهرستان از محل سد کوچری از نعمت آب پایدار سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

بختیار با اشاره به صنعت نیروگاهی کشور گفت: ظرفیت نیروگاهی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون رشد قابل توجهی داشته است به طوری که از هفت هزار مگاوات در سال 57 اکنون به 82 هزار و 400 مگاوات افزایش داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: در 41 سال گذشته در راستای تأمین آب سدهای متعدد احداث شده است به طوری که از 19 سد با ظرفیت حدود 14 و نیم میلیون متر مکعب اکنون 181 سد با ظرفیت حدود 53 میلیارد متر مکعب آب احداث شده است که نشان دهنده تلاش جهادی جوانان کشوراست.

وی با بیان اینکه در 41 سال گذشته زمینه رشد و توسعه کشور در بخش آب و برق فراهم شده است، گفت: با تلاش نیروهای وزارت نیرو علی‌رغم تمام تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها پویش هر هفته "الف ب ایران" برنامه‌ریزی‌شده است.

بختیار افزود: در نیمه دوم امسال در بخش صنعت آب و برق 227 طرح بزرگ آب و برق در ۳۱ استان کشور با ارزش سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان افتتاح و بهره‌برداری شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: تا پایان هفته به مناسبت دهه فجر ۱۶۰ پروژه آب و برق با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومان در 22 استان کشور افتتاح می‌شود، اعمال تحریم‌های آمریکایی‌ها انگیزه برای اجرای طرح‌ها و زمینه رشد و توسعه کشور با تکیه بر دانش بومی و بدون وابستگی به خارج در کشور فراهم شده است، پویش «الف ب ایران» در کشور ادامه دارد.

وی تصریح کرد: امروز نخستین عملیات اجرای نیروگاه 4 مگاواتی استان اصفهان در محل سد گلپایگان آغاز شد که اهمیت بسزایی در زمینه رفع مشکلات برق شهرستان دارد.

وی افزود: در آینده نزدیک این پروژه توسط شرکت منابع آب و نیرو که از بزرگ‌ترین شرکت‌های مدیریت پروژه کشور در وزارت نیرو است به اتمام می‌رسد، تمام سدهای بزرگ برق‌آبی کشور توسط این شرکت احداث شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/002zKT

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برق روستا سالم و بهداشتی برخوردار 41 سال گذشته احداث شده تمام روستاها درصد روستاها نعمت آب برق رسانی آب رسانی آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت پنج‌هزار خوابگاه متأهلی دانشجویی تا پایان کار دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه یاسوج، با اشاره به اینکه کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود، الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور سالم و با امنیت کامل بودیم.

وی افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل، مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد و داوطلبان کنکور در این منطقه نگرانی نداشته باشند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری، گفت: چند مورد مشکل و تخلف در کنکور امسال داشتیم، برخورد لازم انجام و به هیئت مرتبط خود معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون سه هزار خوابگاه متأهلی در سراسر کشور در دست ساخت است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد تا پایان دولت سیزدهم به پنج‌هزار خوابگاه می‌رسد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: واقعیت امر توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شده و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری وزارتخانه بوده که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی صورت گرفته است.

وی افزود: خوابگاه دانشجویی یاسوج با زیربنایی دو هزار ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته خواهد شد.

کد خبر 748448

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار