Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@21:29:58 GMT

احضار مجدد فعالان کارگری کارخانه سیمان کارون

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۰۳۰۱

به گزارش ایلنا، سه فعال کارگری کارخانه سیمان کارون در پی احضاریه صادر شده جهت رویت نظر کارشناسان دادگستری به دادگاه مراجعه کردند.

به گفته منابع کارگری؛ در این دادگاه کارشناس سوم دادگستری نیز نظر دو کارشناس پیشین مبنی بر عدم وجود ادله در خصوص اتهامات وارده تایید کرده و قاضی شعبه طی مهلتی نظر خود را صادر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس احضاریه‌ای سه فعال کارگری کارخانه سیمان کارون باید جهت رویت نظر هیئت سه نفره کارشناسان قضایی به دادگستری شهرستان مسجدسلیمان مراجعه می‌کردند.

فرشاد خدادادیان طاغونک، خرم آقابیگی و امین حاتمی سه کارگری هستند که در اعتراضات صنفی کارگران نسبت به تاخیر پرداخت حقوق و قطع بیمه و مزایای کارگران، در اسفند ۹۵ بازداشت شده بودند. 

آنها پس از تشکیل و تکمیل پرونده در ابتدای سال ۹۶ به دادسرای عمومی و انقلاب احضار شدند. احضار کارگران مربوط به شکایت کارفرما است که پیگیری‌های این پرونده از سوی کارگران تا کنون ادامه داشته و به نتیجه نرسیده است.

کارگران می‌گویند: پس از  ۳ سال روند رسیدگی با پایان یافتن سال ۱۳۹۸ این پرونده نیز بر اساس عدل و عدالت خاتمه یابد. فعالیت صنفی کارگران نباید با برخورد مواجه شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر و تجلیل از منتخبان اظهار کرد: نگاه اسلام به کارگر، نگاه قدرشناسانه است ولی نگاه نظام‌های سرمایه‌داری به کارگران نگاه بهره‌گیرانه و استثمارگرانه می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد، افزود: این احترام باید تنها مختص یک روز در سال نباشد بلکه در طول سال این تکریم باید صورت پذیرد. کار و کارگر باید به یک ارزش جاری تبدیل شود و همه خود را به معنای واقعی مدیون کارگر بدانند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ارزشمندی کارگر در مرحله اول ناشی از کار است، خاطرنشان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم که توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان شعار سال جدید نامگذاری شده است بدون تلاش کارگران امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: دولت و مجلس برای بهبود کسب و کار توان مضاعف را به‌کار گیرند و برای تحقق این امر شعار کافی نیست و کارگران انتظار دارند اقدام عملی رخ دهد. تأمین امنیت شغلی جز مسائل مهم جامعه کارگری است و حقوق و مزایای کارگر متناسب با شرایط اقتصادی باید در نظر گرفته شود.

آیت‌الله آل‌هاشم با بیان اینکه معیشت یکی از دغدغه‌های جامعه کارگری است، تصریح کرد: باید به تأمین مسکن کارگران و ساماندهی قراردادهای کار توجهی بیشتری کرد. کارگر و کارفرما ۲ بال پرواز هستند که دولت و مجلس باید با سیاست‌گذاری درست رابطه منصفانه بین این ۲ بال را ایجاد کند.

کد خبر 6097648

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • سامانه بارشی مجدد دوشنبه در اصفهان فعال می‌شود
  • احضار مجدد مدیران سپاهان و پرسپولیس به کمیته انضباطی
  • اژ‌ه‌ای: چرا باید فعال اقتصادی ‌را ممنوع‌الخروج کنیم؟!
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مشکلات کارخانه
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مسائل کارخانه